Vinkit kehiin! Minne mennä lauantaina päiväälä lasten kanssa Helsingissä?

  • Viestiketjun aloittaja reissaajat
  • Ensimmäinen viesti
reissaajat
Joudumme lähtemään koko perheen voimin hakemaan toista autoamme Helsingistä lauantaina ja olin suunnitellut käyntiä Luonnontieteellisessä 4 ja 7 vuotiaiden kera. Paljastui kumminkin että museo on kiinni, myös Lintsi on tuolloin kiinni. Itse en keksinyt muuta kuin Korkeasaaren mutta tulisiko jollekulle muulle mieleen jokin muu paikka. Heurekassa kävimme viimeksi...
Myös Hyvinkään rautatiemuseo näyttää olen kiinni :(
 
"juu"
[QUOTE="vieras";25326001]Lapset pitävät sitäkin jännänä, jos eivät usein Helsingissä käy, että tehdään ihan aikuisten juttuja, kuten mennään johonkin kivaan kahvilaan ja käydään "erikoisissa" kaupoissa.[/QUOTE]

Ja etenkin jos tämän toteuttaa esim. metromatkana Itäkeskukseen.

Paitsi peruspalstamamma alkaa tässä kohdassa vikistä että ei me osata, autolla mennään joka paikkaan...
 
Lintsin vieressä Sea life on aika huikea kokemus. Hakaniemessä torin alla on Helsingin leikkiluola, on tosin samantyylinen kuin hop lopit. Huimala Espoossa on kans samaa sarjaa paitsi isompi. Korkeasaari on myös talvisin kiva kun varsinkin kissaeläimet ovat niin virkkuina viileässä.
Erilaiset museot ovat kans kivoja, esim Kansallismuseo on huikea ja siellä on lapsille oma vintti. Tanssiteatteri Hurjaruuthin Talvisirkus Nenä on myös näkemisen arvoinen. Tapahtumahaku | Pääkaupunkiseudun tapahtumakalenteri - VisitHelsinki Noilta sivuilta voi vilkaista mitä kaupungissa tapahtuu :)
 
"vieras"
Beep
[QUOTE="vieras";25328539]Kiitos, noloa, että itse helsinkiläisenä en tätä paikkaa tienny :D[/QUOTE]

Tossa on se huono puoli, että on jaksotettu ajat eli ei voi mennä milloin ehtii.

JAKSOT:
Kello 10–12, 12–14, 14–16, 16–18, 18–20
max 150 henkilöä / jakso
 
Leikkiluola on yököttävä paikka! Pallomeri haisee kuselle ja lapsen hiuksista saa onkia toisten purkkia, kiitos mutta ei kiitos. Käytiin siellä viitisen kertaa mutta sitten onneksi valmistui iki-ihana Itä-Helsingin HopLop jonne pääsee kätevästi autolla ja paikka on huippusiisti :)

Me käytiin eilen pitkästä aikaa Tropicariossa ja sitä suosittelen kaiken ikäisille, Sae Life toki myös huippu kiva. Itse en yhtään innostu korkeasaaresta talvella.

Flamingon kylpylä on aivan paras mutta aika hintava, lähellä myös kaupat, ravintolat ja hoplop jos kaipaa lisää vilskettä ja nämä siis Vantaalla.
 
HelsinkiMutsi
Ruokapaikoista esim. ravintola Loisteessa (Sokoksen 10. kerroksen ravintola) ja Töölönkadun pizzeria Denniksessä on tosi hyvät leikkipaikat! Safkailun ohessa saa näppärästi energiat purettua. Denniksessä siis oikein pallomeri. Hakaniemen Ympyrätalon Rosso on myös suosittu lasten kanssa toimiva ravintola. Täältä voi hakea lisää leikkimestoja - ja tallentaa itse omia vinkkejään tai kommentoida muiden merkintöjä:

http://kidd.io/
 

Yhteistyössä