villasukkien pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pesukatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pesukatti

Vieras
kannattaako niitä edes laittaa pesukoneeseen?? niistä tuntuu lähtevän kauhea määrä "karvaa".. tukkiikohan se sitten pesukoneen ja sitä karvaa on sitten seuraavan pesukerran vaatteissa? anoppi sanoi näin ettei missää nimes koneeseen..

Mistä langasta sun sukat on tehty? Mulla on sukat yleensä novitan seittemän veikkaa tai nalle ja tasan pesen sukat koneessa. Ei oo mitään karvoija irtoillu. Mutta siihen oon pettyny kuinka nopeesti novitan langat nukkaantuu nykyään!

Mistä langasta sun sukat on tehty? Mulla on sukat yleensä novitan seittemän veikkaa tai nalle ja tasan pesen sukat koneessa. Ei oo mitään karvoija irtoillu. Mutta siihen oon pettyny kuinka nopeesti novitan langat nukkaantuu nykyään!

ne mitkä itse olen kutonut on 7-veljestä... mutta sitten on niitä sukkia mitä en yhtään tiedä mistä ovat kudottu kun on lahjaksi saatuja...

ne mitkä itse olen kutonut on 7-veljestä... mutta sitten on niitä sukkia mitä en yhtään tiedä mistä ovat kudottu kun on lahjaksi saatuja...

Jos et tiedä mistä on tehty niin pese varuiks käsin, ettei tuu pikku huopikkaita. Tähän vinkkinä kerrottakoon, että hyvä tapa välttyä tältä on tehdä oma pikku etiketti niihin lahja sukkiin tyyliin Käsin tehty Suomessa. Kone pesu 40 asteessa. Kuivaus mieluiten tasona. Sellaset mä tein joululahjasukkiini :) Ei tarvi ihmetellä.

[QUOTE="vieras";22900783]Eiks nukan muodostus riipu minkälainen sekoite langassa on ja nukkaantuvat ihan perus käytössäkin. Ite olen huomannut ainakin akryyliä sis. lankojen nukkaantuvan todella nopeaan...[/QUOTE]

Jo kyllä ne käytössäkin nukkaantuu. Pitääpä kiinnittää huomioo tohon akryyli asiaan! Kiitos vinkistä!

Jos et tiedä mistä on tehty niin pese varuiks käsin, ettei tuu pikku huopikkaita. Tähän vinkkinä kerrottakoon, että hyvä tapa välttyä tältä on tehdä oma pikku etiketti niihin lahja sukkiin tyyliin Käsin tehty Suomessa. Kone pesu 40 asteessa. Kuivaus mieluiten tasona. Sellaset mä tein joululahjasukkiini :) Ei tarvi ihmetellä.

Mä olen sanonut että kaikki mun tekemät sukat on konepestäviä, ja ne perheet jotka saa mun sukkia, ei saa niitä muualta eli kaikki heidän sukat voi pestä koneessa :)

Mutta vieraammille/satunnaisille toi pikku pesuohje on hyvä idea =)

Mä oon tehnyt sukkia mm. seitsemän veljestä, wool ja nalle-langoista. Ihan hyvin on kestäneet 60 asteenkin pesua, eikä ole juurikaan kutistuneetkaan.
Anoppi on tehnyt meille sukkia jostain akryylilangoista. Nekin on pesua kestänyt, mutta käytössä tulee helposti reikiä kantapäihin ja pohjiin.

Yhteistyössä