Tulipa paha mieli..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku

Vieras
Oon töissä leikkurissa ja sinä aikana kun välinehuolto ei ole paikalla, meidän pitää itse huoltaa instrumentit. No, eilen sitten oli sellainen iso leikkaus, jossa en ole ollut edes mukana enkä todellakaan tiennyt miten ne instrut pitää huoltaa. Pyysin mukaani toisen hoitajan, joka on ollut tuolla töissä jo vuosia, että neuvoo ja auttaa niiden kanssa ja näyttää sen huollon.

Instrut huollettiin tämän toisen kanssa ja kaikki oli ok.

Tänään kun kävin töissä, sain kauhean huuto- ja haukkuryöpun siitä, että instruja ei oltu huollettu oikein eikä purettu ja nyt välinehuolto joutuu pesemään ne kaikki uudelleen. "Jos ei osaa, niin voi edes pyytää jonkun näyttämään miten asiat tehdään" sanottiin kiukkuisesti. Eikä mitään auttanut, vaikka sanoin että mähän pyysin, en mä osaa niitä laittaa kun en ole koskaan laittanut enkä edes nähnyt niiden huoltoa. Mut ei. Ja tää toinen hoitaja joka mun kanssa niitä lähti silloin huoltamaan, sanoi vaan että "enpä tiennyt että ne oli väärin purettu kun olit ne jo lastannut koneeseen". Mutta kun mä näytin sitä sille, kysyin että onko nää nyt ok ja oikein, ja se vaan sanoi että joo on. Ei tainnut itsekään tietää mitä niille tehdään, ja nyt vieritti kaiken syyn mun niskoille.

Helvetti.

Asioista vois sanoa kauniisti, eikä hyökätä tuolleen. Ja toisakseen, ok mä ymmärrän että ne pitää sitten laittaa uudelleen pesukoneeseen mutta so what? Iso juttu? Koko päivän ohjelma sen takia sekaisin? Joku kuoli asian takia? Jotain suhteellisuutta sentään, pliis. Ihan kuin oisin vain laiskuuttani tehnyt asiat väärin.

Ärsyttää. Ja päivä on pilalla.

Joo no köppääsesti hoidettu tilanne mut eiks nois sairaalois oo aina huono ilmapiiri tai ainakin kireä? Hyvä kumminkin että joku huomasi tilanteen ettei tullut sitten noita kuolemia epähygienisistä instumenteista mut asiatonta käytöstä muilta kyllä. Vaadi nyt sitten kunnon työhön opastus asiasta jos tuo tehtävä meinataan sulle jatkossakin antaa :) älä murehdi asiaa enää, kaikille sattuu virheitä :) ei sitä kukaan enää muistele ja varmaan työkavereitakin hävettää jo ärhenteleminen, ainakin syytä olisi :)

Mulla on jäänyt opiskeluajosta mm. leikkurista sellainen kuva, että k a i k k i pitäisi opiskelijankin osata eikä mitään saisi kysyä. Virheisiin ei tietenkään kiivastahtisessa ja vaativassa työssä olekaan varaa, mutta jotain sijaa inhimillisyydelle pitäisi olla! Enkä voi ymmärtää sitä, miten kokeneet kohteli noviiseja, harvalla tuntui olevan edes mitään ihmissuhdetaitoja.
Ehkä ajat on muuttuneet tuolta opiskeluajaltani (siitä on jo aikaa), mutta tuo kertomuksesi kyllä panee epäilemään ettei sittenkään.
Itse olen aina viihtynyt avopuolella paremmin.

:hug: Silläkin uhalla, että saisin uudet huudot. Tänään tai koska sulla onkaan vuoro, ottaisin sinuna tän huutajan kanssa asian puheeksi uudestaan. Sanoisin, että jäi vaivaamaan eilen, kun tosiaan pyysin apua siihen huoltoon.

Tai sitten en. Huutaja on voinut jo itse unohtaa koko välikohtauksen. On varmaan ollut väsynyt, koska noin asiattomasti huusi. Tai ehkä oli itse saanut huudot ylemmältä taholta? Toisaalta ymmärtää, että tollasessa tilanteessa EI VOI jäädä virheitä. Kukaan ei kuollut, koska virhe korjattiin. Mitä jos ei olisi korjattu? Tarkoitus on parantaa, ei aiheuttaa vakavampia komplikaatioita.

Joka alalla noita virheitä sattuu aloittelijalle. Vaikket voinutkaan osata vielä, sullehan se paha mieli tuli. Kyllä se siitä.

Yhteistyössä