Vilkas vauva -persoonallisuus

Laitoin tämän jo vauvapuolelle, mutta mielenkiinnolla odottelen vastauksia jo vähän isompien lasten äideiltä. Osaa sitten varautua siihen mitä on odotettavissa :whistle:


Hei kaikki vilkkaan persoonallisuuden omaavien vauvojen äidit!

Meillä 8kk ikäinen vilkkaita persoonallisuuden piirteitä osoittava vauva. Olemme miehen kanssa kaksi kalkkista rauhallisia ja vähän jopa laiskojakin nallukoita. olemmekin olleet "puulla päähän lyötyjä" kun lapsemme näytää omaavan vilkkaan persoonallisuuden. Miten meistä kahdesta nynneröstä voi tulla tuollainen duracelvauva?

Sitä kysynkin että miten te olette onnistuneet tasaamaan tämän energiatason eron lapsen ja vanhempien välillä? Tarkoitan siis sitä miten keksitte toimintaa lapselle ja mistä ammennatte lisää enrgiaa itseenne?

Hyvää kesän alkua!
 
Joo, nää persoonallisuuskysymykset on jänniä ja vaikeitakin. Itse olen myös rauhallinen, ehkä vähän haaveileva taitelijatyyppi. Poika sen sijaan on meneväinen ja erittäin liikunnallinen ja on ollut ihan alusta saakka. Täyttää pian 2 vuotta. Kävelemään lähti vajaat 9 kk ikäisenä. Hirveä kiire koko ajan. Kiipeilee, juoksee, touhuaa. Olen ollut aikanaan töissä päiväkodissa ja toki tiedän että lasten kuuluukin touhuta, mut tää meidän tuntuu olevan omassa luokassaan.

Ollaan päivittäin paljon ulkona, kun se tuntuu olevan ainut tapa väsyttää tää taapero nukkumaan. Pitää varmaan ohjata tulevaisuudessa liikunnallisiin harrastuksiin, kun sinnepäin tuntuu olevan lahjoja. Taloyhtiön pihalla on onneksi paljon lapsia ja poju juokseekin ulkona isompien perässä. Hiekkalaatikolla ei jaksa istua.

Itse kai toivoin, että lueskelisin lapseni kanssa rauhassa kirjoja ja ylipäätään tekisimme asioita, joista minä tykkään... Se kai se vaikeata onkin, kun lapsen persoonallisuus tuntuu kovin erilaiselta kuin oma. Ja vaativa lapsi kyllä väsyttää -etenkin kun olen yksinhuoltaja. Mutta älköön kukaan käsittäkö väärin. Lapsi on ihana ja ihanaa olla äiti. Ja nyt mies jo heräilee, en ehdi enempää pohtimaan. Hyvää päivän jatkoa kaikille.
 
...meillä myös vanhemmat ovat vilkkaita :D Joten sinänsä ei tullut yllätyksenä että poitsu (nyt 1v 4kk) on perinyt nämä touhugeenit =) Mutta: on se silti näin aikuiselta rankkaa kun on NIIN touhukas lapsi, ei kukaan aikuinen sentään niin täynnä ole virtaa..

Meillä ei myöskään pysytä missään paikoillaan, syöttötilanteet ovat tuskaa ja koko ajan pitäisi olla menossa. Pihalla ei puhettakaan että jaksaisi leikkiä paikoillaan vaan aina pitää juosta! Ja juuri päinvastaiseen suuntaan tietenkin kuin äiti :headwall: Meillä on myös aina ollut ongelmia nukkumisen kanssa, sillä lapsemme tuntuu olevan sitä mieltä (on ollut syntymästä asti) että ilmankin pärjäisi :(

Mutta: on ihanaa että lapsi touhuaa ja on energinen! Tuntuu mahtavalta seurata liikkeitä ja tuntuu myös siltä että pojallamme tuntuu kuitenkin olevan älliäkin päässä =)

Yksi hyvä keino saada lapsen energiaa "valjastettua" on keksiä hänelle monenlaisia pikku tehtäviä, mistä olisi myös jotain hyötyä, niin kauan kuin se ei lapsen mielestä ole tylsää =) Eli voi viedä vaipan ite roskiin ja hakea äidille vaatteita ja pyykkejä ym ym! Siinä huomaamatta tulee tosi tehokkaasti käytettyä aikaa ja energiaa hyödyksi!

Näin meillä... ;)
 

Yhteistyössä