Viking line ja raskaus

Tietääkö kukaan miten viikkarilla suhtaudutaan raskauteen?siljalla sanotaan sivuilla vaan et he eivät suosittele matkustusta loppuajalla mut viikkarilta ei löydy mitään. Tarvis aamulla lähteä ja viikkoja nyt 33+3...en jaksais jonotella missään maksullisella puhelinlinjalla et saankohan lähteä ja kaipaako ne jonkun *piip* todistuksen kun en tullut aiemmin ajatelleeksi...
 
maalaisjärki hei
No pääseehän noilla viikoilla vielä lentämäänkin, kai nyt laivalle sentään hyvänen aika. Ei olisi itsellä tullut vast. tilanteessa mieleenkään moinen. On aika iso kontrasti, että on viikoilla 33+3 ja että silja ei "suosittele matkustusta loppuajalla". Siis tuntuuko että synnytys on jotenkin tulollaan vai mitäh?
 
"vieras"
Eiköhän tuo nyt ole kuitenkin ihan itsestäs kiinni. Itse en lähtisi, koska periaatteessa noilla viikoilla vauva on jo valmis ja voi syntyä milloin vaan. Voitko mennä takuuseen, ettei synny, ja jos syntyy, onko laivalla osaavia ihmisiä? En kyllä suosittele..
 
-
Kaikenlaiset raskauteen liittyvät säännöt ja suositukset ovat vain raskaana olevien parhaaksi. Eivät he sinua taatusti pois käännytä, eivätkä tule edes kyselemään millä viikoillla olet. Tosin jos suunnittelet notkuvasi yökerhossa, voi joku asiasta huomauttaakin...

Henkilökunta luonnollisesti toivoo, että kukaan ei alkaisi synnyttämään laivalla. Kai tämä on myös sinun toiveesi? Jos siitä jotain huolenaihetta on, älä mene. Jos huolta ei tunnu olevan, mene ja ole huoletta. Tässä todellakaan mistään lääkärintodistuksista ole kyse vaan maalaisjärjestä.
 
en menisi
Itse en noilla viikoilla enää lähtisi, vaan ennemmin lataisin kotona akkuja. Ei siellä laivalla niin korvaamattoman upeaa ole ja kyllä siellä väkisin adrenaliinitaso nousee. Mutta oma henk.koht. asiasi tämä on, ei mikään miten laivalla siihen suhtaudutaan.
 
Niinno,mää nyt yleensäkkin vaan ajttelen asioita liikaa...kun muistan tästä olleen keskustelua yhen tutun kanssa kun asuu ruotsissa ja olivat tänne päin tulossa kun oli raskaana...tottahan se nyt on et jos se synnytys siellä alkaa niin ei se kiva oo mutta kun,ei sitä ennustaakkaan voi ja voi siihen mennä se 10 viikkoakin vielä...niin joo ja adrenaliinitaso...hmm,kyllä tuo pykkivuori ja altuinen kokkaaminen kotona sitä enempi heilauttaa ku valmis pöytä ja pallomeressä istuminen... ;)
 
Kyllä minä lähtisin. Tottakai laivayhtiöt eivät mielellään ota, kun jos synnytys alkaa niin onhan se niille työlästä ja myös vaarallista. Aina kun ilmat eivät ole sellaiset, että se helikopteri nopeasti sinne laivalle pääsee tai, eikä aina lääkäriä ole laivalla ( kai siellä jotain hoitohenkilökuntaa on ) ja matkustajissahan toki voi olla lääkäriä ja kätilöäkin hyvällä tuurilla.

Minä kyllä lähtisin noilla viikoilla, kun olen sellainen hyvin hidas synnyttäjä.
 
En oo koskaan kysynyt... :snotty:

Esikoista odottaessa olin laivalla tyyliin samalla viikolla kun oli laskettu aika. Ja kuopusta odottaessakin hyvin viimeisilläni.

Ei kukaan kyllä mitään sanonut tai kysellyt. No, yksi tarjoilija kysyi että "tuliko vatsa täyteen?" kun oltiin syöty, ja kun nousin niin totesi itse että "oho, näköjään tuli" :D
 
niin,eihän sitä koskaan tiedä millainen synnytys tulee mutta hitaaksi uskoisin,en ainakaan miksikään syöksytapahtumaksi...esikkoa tuotin vajaan kolme päivää :DD ja onhan sitä ruotsissakin lekurit et uskoisin et jossain kohtaa mantereelle pääsiis jos oikeesti tulis tarve. mutkun en mä nyt usko että se sit justiinsa siellä syntyy...

En kyl tajua muutaman kirjoittajan kommentteja että tää nyt on vaan maalaisjärjen asia,kyl mä pidän ihan todennäköisenä et siel ois ollu jopa ihan kiellettyä matkustaa,noh,ilmeisesti ei kummiskaan ole kun eivät mitään asiasta mainitse...ei kait se silti väärin oo jos etukäteen sellasenkin suhtautumisen selvittää.
 
"vieras"
minä kyllä lähtisin, viikkoja on vielä kovin vähän.
No toi on aika suhteellista. Jos tämä ei ole eka lapsi ja raskaudet on tavanneet mennä yliaikaisiksi, saattaisin lähteä. Muuten jäisin ehkä kotiin. Laivalla kun EI todennäköisesti ole lääkäriä! Siksi aika riskaabelia lähteä matkaan.

Itse olen risteillyt varhaisemmassa vaiheessa raskaana ollessa. Voin hyvin eikä ollut edes varsinaista pahoinvointia, mutta laivan buffetiin en kyennyt astumaan sisään. Kaikki ne kalat ja muut hajut tuntuivat sata kertaa voimakkaammilta kuin normaalisti.
 
[QUOTE="vieras";25240820]WTF??? Siis eikö yökerhoissa siis saa olla jos on raskaana? Saanko mennä edes anniskeluravintolaan jos ystävä ottaa viinin ja minä vaikka mehua?[/QUOTE]
Minä ja mahani oltiin justiinsa laivan yökerhossa. Join OLUTTA :attn:, mulla oli 2 lasta mukana, eikä kukaan ihme kyllä katsonut pahasti.

Niin ja se olut oli tottakai alkoholitonta. Pidän sen mausta kovasti.
 

Yhteistyössä