Viisurin poisto leikkaamalla, saako sairaslomaa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
costaja yössä
Saahan asiat joskus hyvällä tuurillakin menemään...
mutta ihan komplikaation varalta on viisautta ainakin koittaa ottaa mahd. rauhallisesti - vaikka töihin sitten menisikin heti.
ei ainakaan asiakastapaamiset mukavilta tunnu, jos kesken kaiken alkaa pahakin vuoto tms.
 
"vieras"
Mä sain kans 3 pv mutta en ollut sitä poissa. Aika oli klo 12 eli olin aamun töissä (toimistohommia), kävin siellä, otin Buranan ennen toimenpidettä ja tulin siis sen jälkeen takas töihin. Olin jo ilmoittanut mikä on edessä enkä vastaanota puheluita enkä puhu mutta töitä voin tehdä. :D Olin siihen asti töissä kunnes puudutus alkoi loppumaan (se hillitsee myös verenvuotoa) ja sit lähdin kotiin n tunnin etuajassa.

Olin sopinut jo etukäteen että jos siltä tuntuu niin töihin voi tulla mutta kotonakin saa olla. Toinen puoli naamasta oli turvoksisssa enkä puhunut seuraavaan päivänä, mutta ei kai se esteettinen puoli hirinnyt kun korkeintaan huonekaveria. Pillilinjalla mentiin pari päivää... Onneksi olin ostanut niitä Nutrileet/tms missä on vitamiinit ym laskettu, oli huoneenlämpöisenä sujuvinta nautiskella.
 
[QUOTE="vieras";22161279]ei siitä mitään sairaslomaa tarvita.[/QUOTE]

Riippuu tapauksesta. Minulle tuli viisaudenhammasoperaatiosta hermovaurio, jonka vuoksi en pystynyt tuottamaan puhetta muutamaan päivään juuri lainkaan ja viikkojenkin ajan huonosti. Vähitellen poskien lihakset alkoivat kompensoida kolmipäähermon toimimattomuutta. Onneksi operaatio oli perjantaina, niin pääsin maanantaina töihin. Sairaslomaa olisin saanut, jos olisin halunnut. Oppilailla oli silti ihmettelemistä, kun eivät saaneet puheesta välillä selvää.

Minulla oli sellainen tilanne, että tulehtuneen viisaudenhampaaseen oli kasvanut juureen kasvain. Operaatio oli todella hankala ja epäonnistuikin. Hammaskirurgi varoitti jo etukäteen tuon hermovaurion mahdollisuudesta. Pakko se oli silti leikata, koska muuten kasvain olisi syönyt leukaluuni poikki. Oli se silti järkyttävä kokemus, kun puudutteen haihduttua huomasin, etten tunne leukaani ja puhe ei kulje. Antibioottia söin sekä ennen että jälkeen operaation. Leuan tunto ei tule koskaan palaamaan kunnolla, onneksi sentään puhetaito palautui.
 
Viimeksi muokattu:
vieras 5:56
Thymen viestistä sen huomaa että riippuu tosiaan mitä työtä tekee, pitääkö puhua ja "olla ihmisten ilmoilla" tai raskas fyysinen työ voi olla kanssa huomioitava seikka.
 
"vieras"
Tuleeko muuten ab-kuuri leikkauksen jälkeen vakiona? Sain ainakin edellisen viisurin poiston jälkeen kuurin, kun oli vähän hankala homma sekin ja joutuivat avaamaan ientä että sai hampaan pois.
Ei tule, paitsi jos on avoin yhteys nenäonteloon. Olin ihmeissäni, kun hammaslääkäri nipisti nenän tukkoon ja käski puhaltamaan poiston jälkeen. Jälkikäteen selvisi, että jos sieltä aukosta kuplii (ylähampaat), niin on auki. Mies sai siihen antibiootit.
 
jjjjjjjjj
kaikki neljä leikattu, en saanut sairaslomaa, ab kuuri automaattisesti kaikista. poski turvoksissa ja mustana alahampaista enemmän kuin ylhäältä. Alahampaat vaikeammin poistettavat (leikkaus kesti 3-4 tuntia), koska olivat kiinni leukaluussa ja piti irrottaa paloina. Pilliruualla viikon verran.
 
"Annika"
Mun mieheltä leikattiin vuos sitte kaikki neljä kerralla ja oli kyllä kipeä sen jälkeen. Rassukka. :(
Muistaakseni just tuon kolme päivää sai sairaslomaa ja olis saanut tarvittaessa lisääkin. On poliisi joten mun nähdäkseni saikku tuli ihan tarpeeseen jo sen lääkearsenaalin takia mitä se joutui usemman päivän syömään särkyynsä. Puhumattakaan siitä ettei ekoihin päiviin pystynyt syömään juuri mitään.
 
mä meen nyt to poistattamaan toisen. Ekalla kerralla lekuri anto 2 pvää ku loput oli vapaata ( olis antanu enemmänki ) Kaverille ei antanu päiväkään vaikka leikattiin ja joutuu nostelemaan raskaita tavararoita ( keittiöllä ) Uskon en antaa nyttekkin ja jos ei anna meen työterveyteen hakemaan sitä. Mä olen asiakaspalvelussa duunissa ja pitäs pystyy puhumaan ja palvelemaan. Viimeks olin aika kipee joten en todellakaan aio mennä pariin pvään ainakaan duuniin.

riippuu niin hammaslääkäristä antaako vaiko ei.
 
Hampaaton
Tulehtunut leikattiin, kaksi päivää sairaslomaa ja antibiootit.
Kun tulehtumaton leikattiin, en tarvinnut sairaslomaa, vaikka siinä kolme varttia kuluikin sahatessa ja repiessä.
Repimällä vedetyistä en tarvinnut edes särkylääkettä.
 
v
Minä kysyin asiaa lääkäriltä ja hän olisi kirjoittanut ainoastaan leikkauspäivän ja sitä seuraavan päivän vapaaksi. Olin vanhempainvapaalla, joten tietenkään en mitään sairaslomaa saanut. Minulta leikattiin viisaudenhampaat kahdessa osassa ja hoitojärjestelyjen takia kyselin tuota, että osaan varautua jos en voikaan hoitaa vauvaa heti leikkauksen jälkeen. Miehen työnantajalla on ilmeisesti melkoisen kivuliaita kokemuksia, koska ilman sen kummempia kyselyjä mies sai olla palkallisella vapaalla hoitamassa vauvaa leikkauspäivät ja sitä seuraavat päivän, kun en itse pystynyt.
 

Yhteistyössä