Viisihenkisen perheen auto

  • Viestiketjun aloittaja SH
  • Ensimmäinen viesti
SH
Hei!

Meille on tulossa kolmaskin lapsi ja edessä näyttääkin olevan nyt auton vaihto.

Eli, meillä on nyt V50 Volvo ja pari päivää sitten isännän kanssa ruuvailimme takapenkille kahta turvaistuinta ja yhtä kaukaloa - mutta turhaan. Ei mahdu. Vaikka millaisella järjestelyllä yritimme.

Isännän mielestä ainut todellinen vaihtoehto seuraavana autona on Crysler, mutta minä jotenkin kammoan ajatusta isosta bensa/diesel syöpöstä.

Mitä TODELLISIA vaihtoehtoja on viisihenkiselle perheelle?
Niin että mukaan mahtuu kaksi aikuista (istumaan ihan normaalisti), kolme lasta turvaistuimineen ja tarvittaessa myös kauppakassit, vaunut ja muutama hoitolaukku?

Kokemuksia eri autoista?
 
riw
No Volvosta V70 farkku olisi ainakin yksi vaihtoehto.

Meillä on nyt Rellun Scenic ja kyllä sinnekin mahtuu takapenkille turvavyöistuin, turvapenkki ja kaukalo. Crysleria kävimme kokeilemassa, mutta toi kuluts mietitytti, samoin hinta ja kuulemma kovat korjauskustannukset...
 
Me tarvittais kohta kanssa auto, johon mahtuu tarvittaessa neljä aikuista ja kaksi lasta (turvakaukalo ja -istuin). Tila-autojahan on muitakin kuin Chryslereitä, mutta kokemuksia kanssa kaivattais :)
 
Viimeksi muokattu:
"Mimmi"
Meillä on lapset 7,3 ja alle 1v. Autona mersu, en nyt tarkempaa muista millainen, mut farmari diesel, ei syö paljoa vaikka on 3,2litran turbo. Mukaan mahtuu meidän ihmisten lisäksi hyvin vaunut, 3v:n pyörä ja matkakassit. Suosittelen! Olen kuullut myös että volvo v70 olisi tilava 3:lle lapselle penkkeineen.
 
ooppeli
meillä opel zafira, mahdutaan hyvin sinne. Esikoinen edessä, keskimmäinen ja kuopus takana sekä äiskä keskellä ja iskä ajelee autolla. Tarvittaessa sitten saa nostettua vielä kaksi istuinta takakonttiin ja mahtuu vielä kauppakassit ja sateenvarjotattaat kyytiin.
 
"suurperhe"
Me katottiin tora zafiraa ennen Chrysleria mutta päädyttiin Chrysleriin. Mulla tuntuu zafira oli ahtaampi. Meitä siis 6, ja viidettä lasta toivotaan(yks paikka vapaana:)

meillä opel zafira, mahdutaan hyvin sinne. Esikoinen edessä, keskimmäinen ja kuopus takana sekä äiskä keskellä ja iskä ajelee autolla. Tarvittaessa sitten saa nostettua vielä kaksi istuinta takakonttiin ja mahtuu vielä kauppakassit ja sateenvarjotattaat kyytiin.
 
"suurperhe"
siis tota ei tora :) ja lisäyksenä vielä ettei Chryslerin etupenkillä voi istua alle 12v lapsi turvatyynyn vuoksi.

[QUOTE="suurperhe";22023786]Me katottiin tora zafiraa ennen Chrysleria mutta päädyttiin Chrysleriin. Mulla tuntuu zafira oli ahtaampi. Meitä siis 6, ja viidettä lasta toivotaan(yks paikka vapaana:)[/QUOTE]
 
Jenniel
Meillä on pohdittu tätä samaa autoasiaa, koska kolmas lapsi olisi haaveissa ja jos lapsi tulisi vajaan vuoden-parin sisään, kaikilla kolmella olisi turvaistuin/kaukalo käytössä. Olemme miettineet Toyota Corolla Versoa ja Citroen Xsara Picassoa, joita pitäisi käydä koeajamassa. Jos jollakulla on kokemusta em. autoista kahden turvaistuinikäisen lapsen ja turvakaukalossa matkustavan vauvan kanssa, niin mielelläni lukisin?
 
pösö
Me ajoimme yhden viikonlopun Peugeotin tila-autolla, joka yllätti tiloillaan. Meitä on 3 alle kouluikäistä + vanhemmat. En muista mallinumeroa, mutta voisin vahvasti harkita.
 
(?)
Hei!

Meille on tulossa kolmaskin lapsi ja edessä näyttääkin olevan nyt auton vaihto.

Eli, meillä on nyt V50 Volvo ja pari päivää sitten isännän kanssa ruuvailimme takapenkille kahta turvaistuinta ja yhtä kaukaloa - mutta turhaan. Ei mahdu. Vaikka millaisella järjestelyllä yritimme.

Isännän mielestä ainut todellinen vaihtoehto seuraavana autona on Crysler, mutta minä jotenkin kammoan ajatusta isosta bensa/diesel syöpöstä.

Mitä TODELLISIA vaihtoehtoja on viisihenkiselle perheelle?
Niin että mukaan mahtuu kaksi aikuista (istumaan ihan normaalisti), kolme lasta turvaistuimineen ja tarvittaessa myös kauppakassit, vaunut ja muutama hoitolaukku?

Kokemuksia eri autoista?
Meillä on Volvo V40 (kapeampi malli mielestäni kuin V50) Ja meillä mahtuu kaksi istuinta ja kaukalo telakalla. Nuo istuimet on kapeita malleja.. Minkä ikäsiä lapset teillä on? Voisko isommalle harkita ihan vain kapeaa istuinkoroketta ilman selkänojaa..?
 
(?)
Itse aikoinaan myös kierreltiin nuita autoliikkeitä, mutta ainut tila-auto josta tykättiin oli chrysler voyager. Mikään muu ei ollu niin hyvä ajaa ja tilaratkaisu sisällä oli paras. Nuita varaosia saa kuulemma chrysleriin halvemmallaki..
 
SH
Meillä on Volvo V40 (kapeampi malli mielestäni kuin V50) Ja meillä mahtuu kaksi istuinta ja kaukalo telakalla. Nuo istuimet on kapeita malleja.. Minkä ikäsiä lapset teillä on? Voisko isommalle harkita ihan vain kapeaa istuinkoroketta ilman selkänojaa..?
Meillä lapset tulevat olemaan kolmannen syntymän aikoihin 3,5v ja 2v.
En ollenkaan osannut ajatella Volvon V70 mallia, mutta se voisi olla hyvä vaihtoehto.
Ja samoin en osannut ajatella, että EHKÄ vanhimmalta VOISI jo tiputtaa turvaistuimen istuinkorokkeeksi.

Tosin, nyt meillä on turvaistuimet TOSI leveitä. Ja kaukalokin on telakkka-mallia.
 
"Peperoni"
Meillä hyviä kokemuksia Versosta, meillä 7-paikkainen bensavehje kulutus 7-8 l/100 km. Takapenkillä ollut kaksi Römer Kid turvavyöistuinta, sekä jalustallinen Römer Baby Safe Plus, sekä kaukalon jälkeen alustassa oleva isompi istuin, nimeä en muista. Isofix kiinnikkeet ovat loistavat tuohon jalustan kiinnitykseen. 5-hengellä kyytiin mahtuu hyvin vaunut ja tavarat, mutta 7-henkeä kyydissä ollessa tavaratilaa ei juurikaan jää. Ollut meille sopiva vaihtoehto tilanteessa, että norm. 5 hlöä ja joka toinen viikonloppu 7 hlöä. Takapenkki koostuu kolmesta osasta, jotka liikkuu erikseen eteen ja taakse, helpottaa kolmen istuimen kanssa hurjasti vöiden laittoa, kun laittaa penkit vähän eri kohtiin. Tilat ovat myös hurjan hyvin muunneltavissa, kun penkit saa yksitellen pois käytöstä ja tulee iso tasainen tavaratila. Olen hurjan tyytyväinen autooni, enkä tuosta autosta malttanut luopua, vaikka jouduttiin hankkimaan 9-hengen auto, kun perhe vielä lisääntyi.
 
Meillä on Toyota corolla verso, ja lapset 1v 3v ja 5v. Mahtuu taakse kaksi turvaistuinta ja turvavyöistuin, tosin ei sinne juuri muuta sit mahtuiskaan. =)
Dieseli on mun minun työmatkan takia ja vero n.590€ vuodessa.
 
"vieras"
Meillä on Volkswagen Touran 5-paikkaisena ja myös kolmas lapsi tulossa pian. Takana on kaksi kasvot menosuuntaan olevaa Kiddy Comfort Pro-istuinta ja keskelle mahtuu hyvin kaukalo. Tilan tuntua on, mutta silti auto ei ole kooltaan mikään valtamerialus. Tavaratila on myös hyvänkokoinen ja vaunut kuin vaunut menee melkein heittämällä sisään+ostoskassit...
 
"minä"
Meillä V70 ja kaikki tuolit mahtuvat hyvin. Joskus on tavaraa niin, ettei mahduta ja silloin liikutaan kahdella autolla. Meille sopii paremmin tämä kaksi edullista autoa, kuin yksi iso ja kallis. Nyt on mahdollista liikkua myös kahteen eri paikkaan. Emme näe ongelmaksi sitä, että kerran kesässä lähetään reisuun kahdella autolla, vaikka suunta olisikin sama.
 
"vieras"
[QUOTE="minä";22134806]Meillä V70 ja kaikki tuolit mahtuvat hyvin. Joskus on tavaraa niin, ettei mahduta ja silloin liikutaan kahdella autolla. Meille sopii paremmin tämä kaksi edullista autoa, kuin yksi iso ja kallis. Nyt on mahdollista liikkua myös kahteen eri paikkaan. Emme näe ongelmaksi sitä, että kerran kesässä lähetään reisuun kahdella autolla, vaikka suunta olisikin sama.[/QUOTE]
V70 vasta onkin kallis (pelkkää merkkilisää).
 

Yhteistyössä