Viisaus tekee kipeetä..

Heissan!
Mulla on ala-viisaudenhammas ollu kipeenä nyt parisen viikkoa. Keskiviikkona vasta hammaslääkäriin aika. Kestän kyllä sinne asti, mutta..

Osaako kukaan sanoa (joka on käyny poistattaan viisauden hampaan alhaalta), että mitä sen jälkeen tapahtuu ku menee sinne hammaslääkäriin ja avaa suunsa. Poistaako ne hampaan siltä istumalta, vai?
Ku oon kuullu tästä niin monenlaisa versiota. Mun oma hammaslääkäri sano et se ei edes voi poistaa hammasta, vaan jos alkaa vaivaamaan niin hän laittaa lähetteen keskus-sairaalaan. Omalle en saanu aikaa, vaan piti tyytä pitäjän toiseen hamppilääkäriin.
Kaveri taas sano et siltä oli poistettu, mut oli eka syöny antibioottia pari päivää ennen poistoa.
Kukaanhan ei tietty voi sanoa miten mulle käy, mut kokemuksia kaipaisin.. Kiitos :)
 
vieras
Jos särkee niin on tulehtunut eli antibioottia ensin ja sitten poisto, mulla ei ollut siinäkään vaiheessa vielä kunnolla parantunut tulehdus kun menin uudelleen eli seuraus on ettei puudu, hampaan otti silti pois, hyvä etten kuonoon letassut kun pääsin siitä käsittelystä.
 
Multa on otettu röntgenkuvat ja sitten poistettu. Hampaat oli vielä piilossa eli ne leikattiin. Sain esilääkkeeksi Pancodin ja sitten vain suu auki, puudutus ja irrottamaan. Antibioottia kai määrätään, jos on jo hammas jo tulehtunut. Toisen alaviisurin poiston jälkeen sain antibioottikuurin, kun leukaluuta jouduttiin poraamaan.
 
Kipeä on. Ja siis ienhän se on joka tulehtunut on, ei hammas.
No voihan hitsi, ku meillä on hammaslääkäriin 140 km matkaa :headwall: Ja keskiviikko on ainoa vapaapäivä tällä viikolla (sunnuntaita ei lasketa).
Saiko sairaslomaa operaation jälkeen?
 
Yleensä aika helposti lähtee, jos saavat kokonaisena. Riippuu niin paljon minkälainen hammas. Älä turhaan murehdi, kyllä se selviää ja siitä selviää, vaikka mulla yritettiin poistaa yhtä ja olikin tulehtunu. Kuurin sain myöhemmin, kun särkyä. Kipulääkettä jouduin kans ottamaan. Jaksuja sulle! :hug:
 
Mun hammas ainakin oistettiin ihan samoin tein, tosin olin muistaakseni käynyt röntgenkuvissa ennen sitä. Antibioottikuurin sain poiston jälkeen syötäväksi, koska joutui pilkkomaan sen hampaan ja poraamaan leukaluuhun kun oli jotenkin niin pahasti jumissa.
Nyt muutaman viikon päästä katsellaan näiden muiden viisureiden kohtaloa ja kuvissa kävin viime viikolla etukäteen.
 
vieras
Sehän riippuu paljon siitä minkä malliset hampaiden juuret sulla on. Jos on koukussa olevat niin poistaminen on taatusti vaikeampaa kuin suorilla juurilla olevien. Minun kaikki viisarit on poistettu kertavedolla.
 
Eikä tehnyt yhtään kipeää vaikka olikin hankala poistettava. Särki hieman poiston jälkeen, mutta ei mitenkään pahasti. Tikit 2 kpl laitto, mutta ne tosin irtos jo samana iltana. Hyvin kuitenkin parantu siitä huolimatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei saa sairaslomia
Riippuu tapauksesta. Multa ainakin kysyttiin tarvinko sairaslomaa, mutta multa leikattiin ja kyllä ne olikin pirun kipeät. Toisen alaviisurin jälkeen söin Burana 600 tabuja viisi päivää. Toisen poiston jälkeen 8 päivää. Se kun puudutus lähti pois niin oli aivan hirveää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Mulla oli just se koukku niis hampaiden juuris ja ei meinannu olla helppoja tapauksia.
Mulla kans oli toisessa alaviisurissa. Hammas paloiteltiin eikä meinannut irrota. Kävi helkutin kipeää, kun sitä koukkupalaa revittiin ja väännettiin vaikka kuinka kauan ja särky sen jälkeenkin kamalaa.
 
pippuri
Kyllä minä olen ainakin saanut muutaman päivän sairaslomaa,kun ala viisurit on leikattu.Nyt olin jo valmiiksi sairaslomalla muista syistä kun nuo yläviisurit nyppästiin irti,toinen parani ok,toinen ei poistosta, yli viikko ja särkee poisto kuoppaa ja kolmea viereistä hammasta,sain antibiootit ja putsattiin 6 päivää poiston jälkeen mutta eipä auttanut,on mentävä uudestaan näytille.ei kivaa.kauhea paine edelleen.
 

Yhteistyössä