Viisaudenhampaan poisto...Sairaslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumiina

Aktiivinen jäsen
29.10.2005
7 281
0
36
Mulla kun koskee pirusti tuonne johonkin hampaaseen ja en ole varma onko se viisaudenhammas, hammaslääkäri klo 14.
Jos se on tuo viisuri, ja se poistetaan ni voinko mennä yöks töihin vai pitääkö jäädä saikulle?

en ainakaa saanu sairaslomaa, vaikka multa poistettiin oikealta puolelta yhtaikaa sekä ylhäältä että alhaalta viisaudenhampaat. Mulla ei ne onneksi tulleet kipeeksi ees puudutuksen loputtua, kun söin muutaman niitä lekurin määräämiä Buranoita.

Alaviisurin poisto on yleensä hankalampaa kun yläviisurin.
Multa alaviisurit on leikattu pois, yläviisuri multa nykäistiin nyt ma. Ei oikein vuotanut verta eikä tarvittu tikkejä, antibiootteja eikä mitään. Kolme tuntia piti purra hampaat yhteen ja that´s it. Jo tiistaina oli ihan normaali olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Saikkua ei ole pakko ottaa, mutta saa kolmisen päivää jos pyytää.

Riippuu varmaan duunista`?
Pitäisi välttää fyysistä rasitusta (ja saunaa) 2-3 päivää hampaan poiston jälkeen.
Mut jos on esim joku perseellään istuva toimisorotta niin ei todellakaan tartte saikkua kun max sen päivän kun hammas on nykäisty pois.

Mä en saanut vaik sairaalassa jouduttiin leikkaa alaviisuri ja leikkaus oli normaalia pidempi ja vaikeampi. Olin kolme viikkoa tosi kipeä, naama täysin turvoksissa ja mustelmilla. Lääkäri vaan totesi että nuo kivut ja ulkonäölliset seikat eivät ole syy sairaslomalle |O |O |O |O |O |O |O

Yhteistyössä