Viisaudenhampaan leikkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Captain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Captain

Jäsen
03.11.2006
413
0
16
keneltä leikattu? Menikö leikkaus ok, kauan kesti paraneminen? Kauan sairaslomaa?

Multa pitäisi leikata ala viisuri pois piakkoin.. On kuulemma "kasvanut" leukaluuhun kiinni, eli juureen on tullut "koukku".. Pelottaa nyt, että leikkaus on vaikea.. :/ Onko keneltäkään otettu kolmiuloitteisia röntken kuvia hampaasta? Hammaslääkäri sanoi, että sellaiset varmaan pitäisi ottaa, kun hermot menee jotenkin hanakalasti.. paljonkohan se tulee maksamaan..?? Siis ihan kunnallisella puolella käyn..

Kiitos jos joku viitsii vastata!!

Voi harmi että mulla ei oo kokemusta kuin ihan vedosta ja normaalista röntgenistä. Mulla jouduttiin rikkomaan alaleuan hammas neljään osaan kun se ei muuten olis irronnut.. siinä oli kolme eri suuntiin käyrää juurta, vähän kuin ongenkoukussa :D

No mulla parani mielestäni tosi nopeasti. Tein ylä ja ala aukkoon kunnon limatulpat niiden ohjeiden mukaan ja söin vain kaikea lientoista niin ne ei ärsyyntynyt. En syönyt koko aikana kuin kaksi 200 buranaa. Poisto päivänä riitti puudutus koko päivän ja seuraavan päivänä vähän jomotti mihin noi kaks taplettia koko päivänä riitti. Kolmantena päivänä oli ihan kivuton. Eli sanotaanko et 2-3 päivää. Kuopat meni umpeen vasta 4 viikon kuluttua pikkuhiljaa. Koko juttu ei ollut ollenkaan kamala vaikka mun hampaita vedettiin sellaiset 15 minuuttia. Ei kipua eikä mitään. Jos jotain huonoa pitäis sanoa niin hammaslääkärillä oli kamalaa dödöä :D

Tää on se avaus mitä ei olis pitänyt avata, mulla on aika jo varattuna leikkaukseen kun tuo viisuri tulehtui ja sain antibiootit ja poistivat yhden viisurin. Nyt sitten kuukausi siihen aikaa kun leikkaavat yhden viisurin ja sitten jää vielä kaksi :whistle: mulla on hammaslääkäri pelko ...

Mulla tehtiin leikkaus kun ensin yritettiin vetää.Hyvä jos ne ottaa ne moniulotteiset kuvat, mulla ei otettu ja jäi se koukkujuuri huomaamatta.

Siitä operaatiosta jäi helvetillinen hammaslääkärikammo, mutta varmaan osaksi sen takai ettei ollu tiedetty sitä leikkaustarvetta.

En muista miten kauan se parani, oli kipee kummiskin muutamia päiviä ja Burana 800 vetelin. Helposti alkoi vuotaa ja sitä tukkoa oli ällö pitää suussa.

En muista yhtään mitä kustansi.

Juu ja operaatio otti 45min :o