Viisauden hampaat ja jatkuva tulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Onko muita kenellä sama ongelma? Söin V-pen kurin mutta silti tulehdus päällä. Juu tiedän menen poistamaan näitä ensi kuussa kun mikään ei auttaa. Mutta kenellä samat kokemukset että jatkuva tulehdus on tullut hampaiden takia? Minulla on niin hirveä pelko lähteä ne poistamaan, muutama kerta oli pakko peruutta ajan sen takia:censored:

Mä halusin ne ottaa pois ihan yksityisellä nukutuksella. Mutta hammaslääkärit pelottivat että nukutus voi olla aika varallinen ja voi käydä niin etten herää enää. Onko tämä totta? Tiedän riskejä on aina joka asiassa mutta tämän pelottelun takia just en uskalla mihinkään.

no ei se nautintokaan ollut niiden leikkaaminen. Se voi olla helppo vetäminen tai kuten mulla, palasiksi ja pois :eek::D Mutta jokatapauksessa kannattava homma. Rauhoittava vois auttaa jos kovasti pelottaa.

Suusta on lyhyt matka aivoihin. Tarkoittaa siis sitä että suun tulehduksia on suoranainen oikotie aivoihin verenkierron kautta. En tieten tahtoen itse ainakaan pitkittäisi tulehdusta.

Eli jatkuva tulehdus on varallinen? :/ Millä tavalla?

Termospullo kiitos. Pakko mun mennä ne poistamaan, teen sen ilman nukutusta. En tiedä vaan mistä löydän rohkeutta, kun tämä sen verran minulle pelottava, en edes pelänyt synnytyksiä niin paljon.

Onko sulla jo aika varattu siis? Voisitko soittaa ja kysyä saisitko ja rauhoittavaa ja kertoa että sua pelottaa? Jo etukäteen ottaa asia käsittelyyn. Ja tulehdus suussa on riski kun se on päässä jossa matkaa verenkiertoon ja esim aivoihin ei ole juurikaan.

no ei se nautintokaan ollut niiden leikkaaminen. Se voi olla helppo vetäminen tai kuten mulla, palasiksi ja pois :eek::D Mutta jokatapauksessa kannattava homma. Rauhoittava vois auttaa jos kovasti pelottaa.
Vaikka itselläni kesti puolitoista tuntia saada yksi viisaudenhammas pois, siinä penkissä oli tajuttoman hauskaa. Ompeleita laitettaessa alkoi jo naurattaa. Oli hyvät lääkitykset.

Mulla on poistettu toisen puolen viisaudenhampaat. Molemmat oli hankalia poistettavia. Jouduttiin laittamaan palasiksi ja kesti kauan. Mutta ei sattunut! Ei siis tarvitse pelätä. Varaudut vaan siihen että joudut pitämään suuta auki pitkään. Ja jälkeenpäin voi olla jomotusta mutta se menee ohi. Tsemppiä matkaan :)

Se pitää mennä näytille jos kuuri ei tepsi. Onko sitten väärä lääke pöpöihin ollut. Mää söin jotain muuta kun penisiliiniä. Ien oli arka ja turvonnu ja kipuili. Lääkkeillä oireet lieveni mutta poisto vain poisti ne.

Vaikka itselläni kesti puolitoista tuntia saada yksi viisaudenhammas pois, siinä penkissä oli tajuttoman hauskaa. Ompeleita laitettaessa alkoi jo naurattaa. Oli hyvät lääkitykset.

No se on hyvä että sulla oli kunnon tropit. Mulla ei kun en tienny etukäteen päätyväni samalla käynnillä poistoon mentyäni näyttämään ensin koko suuta. Vajaa tunti meni per puoli.

Ei se poisto mikään paha ole. Siinä saa kunnon puudutteet. Tuntuu, että siellä suussa tehdään jotain, etenkin jos joudutaan paloittelemaan, mutta ei siinä mitään kipua tuntunut.

Jälkikäteen voi olla surkeampaa. Hammaslääkäri neuvoi ottamaan särkylääkettä ennen puudutuksen loppumista. Varaudu, että naama ei välttämättä ole edustava sen jälkeen, aika monella turpoaa poski ja osa saa mustelmankin. Muutamalla kaverilla oli vaikeuksia saada suuta auki ja olivat jonkin aikaa pilliruokavaliolla. Yhdellä oli ylähampaiden juuresta avoin reitti nenäonteloon ja sai antibiootit. Lähes kaikilta noita otettiin opiskeluaikaan, kun se oli silloin halpaa otattaa pois ja suurimmalla osalla ne ei sinne suuhun kunnolla mahdu.

Itseltäni on yksi leikattu pilkkoen, toinen kammettu vähitellen ulos ja kaksi nykäisty.

Joo,ei se itse toimenpide sattunu puudutuksen jälkeen. Mutta kukaan ei kertonu että ois voinu laittaa tukipalan suuhun ja jouduin repimään leukoja auki koko sen 50min. Hirvittävän kipeät leuat sen jälkeen. Myöhemmin joskus kuulin että on olemassa tukikiiloja ja osasin pyytää sellasen avuksi.

Multa on poistettu kaikki. Yläviisurit oli naps, naps ja ne oli poissa. Alaviisurit olikin sitte niin paljo jumis et jouduin suosista mennä sairaalaan niitten kans. Parisen tuntia lekuri niitä ähelsi irti, sattunut ei ollenkaan vaikka se joutui välillä repiä ihan tosissaan. Ei ollut pahoja jälkisärkyjäkään, buranalla pärjäs ihan hyvin.

Ja mulla poistettiin kans sen takia ku ne jatkuvasti tulehtui. Tosin multa edelleen säännöllisesti tulehtuu ikenet siitä missä alaviisurit oli. Hinkkaan hammasharjalla melko rajusti monta kertaa päiväs, ottaa kipeää mutta tulehdus talttuu paris päiväs.