VIISAAMMAT muijat! Mulle neuvoja nyt jooko! Kyse 4,5 kk ikäisestä vauvasta, joka EI NUKU ÖISIN!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hiukan taustaa;

Saa päivässä lounaalla peruna tmv soseen, välipalalla akean soseen, päivällisellä toisen "lämpimän ruuan", ennen nukkumaan menoa velliä.

Ongelma on AINA sama. Päivällä hyväntuulinen vauva, nukkuu ulkona kahden päiväunet...Aamupäivän unet ovat pidemmät, myöhemmät päikkärit ovat torkut.

Illalla kylvetetään, annetaan lämmin velli ja laitetaan hämärään, viileään makkariin, omaan sänkyyn unipussissa.
Samoihin aikoihin joka ilta...Silloin alkaa show.

Tipauttaa tutin 50 kertaa ja kääntelee, vääntelee, ähkii. Ei nuku kyljellään, ei mahallaan, ei selällään.
Taas ehkä puoli tuntia hiljaista ja taas huutoa -->tutti tippunut. Käyn antamassa tutin, menee minuutti. Huutoa, tutti suuhun...Huutoa, tutti.

Jatkaa tätä joka ilta tunnin tai kaksi. kaikki yöt ovat levottomia. Aamuyösti saattaa nukkua SIKEÄSTI 3 tuntia. Neljältä se alkaa taas,,,huutoa, maitopullo, vartti hiljaa, huutoa, tutti, huutoa, huutoa, huutoa...:headwall:

Jotain vinkkejä jooko!?! Pst, Tiedän, että vauvat nyt vaan itkee JOSKUS ;)

Juu meidän tolleen käyttäytyvällä pojalla syyksi löytyi laaja-alaiset ruoka-allergiat. Alkoi nukkua yön yli heti kun se asia saatiin hoitoon eli lopetin imettämisen.

Alkuperäinen kirjoittaja njaa:
Minä liputan perhepedin puolesta, mutta sitähän täällä ei ikinä saisi sanoa...

No jos vauva jo 4,5kk en enää opettais perhepetiin. Kyllä niistä kasvaa ihan mukavia lapsia vaikka ei perhepedissä nukukkaan. Mulla ainakin unet huonot jos vauva nukkuu vieressä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen kokeillut unipussin kanssa ja ilman unipussia.

Miksi nyt jo kiinteitä? Miksi ei? Vauva on korvikkeella? Pitäisikö toinen lämmin ruoka vaihtaa pelkkään maitoon?

Vähän vaikea sanoa kannattako enää jättää...tuon ikäisenhän pitää kuiten saada tietyn verran päivässä sitä korviketta:) Eikai siitä haittaakaan ole jos kokeilee jättää pois muutamassa yössä kai sen eron jo huomaa?

Alkuperäinen kirjoittaja gh:
Alkuperäinen kirjoittaja njaa:
Minä liputan perhepedin puolesta, mutta sitähän täällä ei ikinä saisi sanoa...

No jos vauva jo 4,5kk en enää opettais perhepetiin. Kyllä niistä kasvaa ihan mukavia lapsia vaikka ei perhepedissä nukukkaan. Mulla ainakin unet huonot jos vauva nukkuu vieressä...

Itse siirsin 8kk ikäisen esikoisen perhepetiin eroahdistuksen vuoksi ja sen jälkeen ovat kaikki muutkin lapset vieressä nukkuneet, kunnes itse ovat valmiita omaan huoneeseen. Nopeasti sitä tottuu siihen vieressä tuhisevaan jo niin, ettei ilman osaa nukkuakaan. Ja mitään univaikeuksia ei meillä enää ole ollut, kun tuon tajusin...

Vatsanväänteiltä kuulostaa minustakin. Onko aina ollut tuollainen vai onko ongelma alkanut vasta kiinteät aloitettuasi? Jos vasta kiinteiden aloittamisen jälkeen, jättäisin vähäksi aikaa kiinteät kokonaan pois ja kokeilisin auttaako se. Sitten yksi kerrallaan ruoat takaisin ruokavalioon, jotta selviää mikä aiheuttaa vatsakivut.

Jos ongelma on ollut aina, yksi mahdollisuus on maitoallergia. Siinä tapauksessa suosittelen kyllä allergialääkäriä.

Olen kokeillut unipussin kanssa ja ilman unipussia.

Miksi nyt jo kiinteitä? Miksi ei? Vauva on korvikkeella? Pitäisikö toinen lämmin ruoka vaihtaa pelkkään maitoon?

eikös tuon ikäsellä pitäs olla vielä ihan pääruokana se maito ja kiinteet korkeintaan maistelu asteella tai sitte ainakin et vain se yks ruoka ja ehkä joku hedelmäsose toiseks....

mahavaivaa tai nälkää veikkaisin minä.. meilläkin tuossa iässä oltiin pelkällä korvikkeella ja sitä meni varmaan lähemmäs litra päivässä... 6-7kk vasta alettiin maisteleen ja syömään kiinteitä ja puuroja, mutta meillä olikin alle 2kk ikäsenä mahavaivaa iltasin ja kovat huudot :( cuplatonia käyteltiin jonkin aikaa ja sit lopetettiin ja alko maistuun ruokakin kunnolla ja nukkuminen :)

muoks. jätä pois d-vitamiini! ja kunnon röyhtäytykset :D

Mä muistelisin että meidän tytsylle tuli liian ähky olo tuosta vellistä, mutta minunkin mielestä tuossa iässä annat jo aika paljon kiinteätä ruokaa??

Mä aloinkin tekemään sitten silleen, että annoin n.2tuntia ennen nukkumaan menoa velliä ja ennen sänkyyn laittoa maitoa. Ehti siinä vähän tuo ruoka laskehtia, mutta toisaalta näin jälkiviisaana ajattelee, että se taisi olla jonkunlainen ikään kuuluva juttu.

Reilun viidenkuukauden iässä, kun vauva lähinnä enää touhusi sängyssään (ettei alkanut parkumaan), jätin tytön itekseen touhuamaan sänkyyn ja sinne se on sen jälkeen itsekseen osannut nukahtaa.

Juu ja oon tosi julma, kun vauva nyt joutuu nukahtamaan yksin :D Mutta eiköhän se olisi itkenyt, jos olisi äitiä tai isiä tarvinnut turvakseen :)

Otan viereen yöllä melkein joka yö, en jaksa nousta sängystä seitsemääkymmentä kertaa kaivamaan tippunutta tuttia jostain pinnojen välistä... :ashamed:

No sitten suoraan vaan viereen, turhaan taistelet! Vaikka et itse heti jäisikään nukkumaan, on se kuitenkin niin paljon helpompi nukuttaa kainaloon ja hipsiä sitten pois. Siellä äidiltä tuoksuvassa pesässä lapsi varmaan nukkuu yksinkin paljon paremmin. :)

Kokeile viikko tai kaks, ei se ainakaan pahaa tee. :)

Musta kuulostaa kyllä _todella_ suurelta määrältä kiinteitä noin pienelle. Miksi ihmeessä noin paljon? Varmaan jyllää vatsassa tollasen satsin jälkeen.

4,5 kk ikänen pärjäisi vielä hyvin täysimetykselläkin, ilman kiinteitä, niin eikö teilläkin vähempikin mättö riittäisi? Vai oliko tää joku provo...

Alkuperäinen kirjoittaja sirpaleina:
Mä muistelisin että meidän tytsylle tuli liian ähky olo tuosta vellistä, mutta minunkin mielestä tuossa iässä annat jo aika paljon kiinteätä ruokaa??

Mä aloinkin tekemään sitten silleen, että annoin n.2tuntia ennen nukkumaan menoa velliä ja ennen sänkyyn laittoa maitoa. Ehti siinä vähän tuo ruoka laskehtia, mutta toisaalta näin jälkiviisaana ajattelee, että se taisi olla jonkunlainen ikään kuuluva juttu.

Reilun viidenkuukauden iässä, kun vauva lähinnä enää touhusi sängyssään (ettei alkanut parkumaan), jätin tytön itekseen touhuamaan sänkyyn ja sinne se on sen jälkeen itsekseen osannut nukahtaa.

Juu ja oon tosi julma, kun vauva nyt joutuu nukahtamaan yksin :D Mutta eiköhän se olisi itkenyt, jos olisi äitiä tai isiä tarvinnut turvakseen :)

Meillä on myös itse nukahtanut n.5kk iästä itse sänkyyn. Nukkunut yöt läppeensä jos ei ole ollut kipeä..

Yhteistyössä