viisaammat,imtyksestä asiaa,auttakaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
- voiko toinen rinta tuottaa enemmän maitoa kun toinen?
- voiko toisesta rinnasta tulla vähemmän maitoa kun toisesta vaikka vuorotellen imettäs kummastakin?
- onko normaalia että rinnoista ei ihan heti ala maitoa tulemaan kun vauva alkaa imeä rintaa vaan vasta hetken päästä? (silloin rintaa alkaa nipistellä?)

Yhdyn.

Mulla vasen rinta oli huomattavasti oikeaa tuottavampi ja isompi ku helpommin laitoin lapsen sille rinnalle, että oikea käsi pysyi vapaana :whistle: Ja öisinkin tuli tarjottua useammin vasempaa rintaa. Rinnat ovat kuitenkin sopeutuvaisia, ja jos sitä vähemmän tuottavaa tarjoaa enemmän, vastaa se yleensä tuottamalla lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos :)
mistä sitä tietää et saako vauva sitten siitä "huonommasta"rinnasta enempää kun pisaran maitoa? :D

Siitä että jos vauva on syötyään tyytyväinen, niin täytyyhän sieltä jotain tulla.

mistä sitä tietää et saako vauva sitten siitä "huonommasta"rinnasta enempää kun pisaran maitoa? :D

Eipä sitä tiedäkkään. Mut jos alottaa siitä huonommasta niin sitte vauva ryystää siitä "paremmasta" masuntäyteen =) ja yleensä se tuotanto tasaantuu kun vaan sitkeesti imettää siitä vähemmän heruvasta rinnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

Eipä sitä tiedäkkään. Mut jos alottaa siitä huonommasta niin sitte vauva ryystää siitä "paremmasta" masuntäyteen =) ja yleensä se tuotanto tasaantuu kun vaan sitkeesti imettää siitä vähemmän heruvasta rinnasta.

eli siis kannattaako alottaa imetys siit huonommasta rinnasta?

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

eli siis kannattaako alottaa imetys siit huonommasta rinnasta?

Vaihtelu virkistää. ;)
Oma imetykseni on vasta nyt sillä mallilla kuin olen aina toivonut. Imetys onnistuu joka paikassa asennosta välittämättä ilma lisämaitoa.

Kyllä, kyllä ja kyllä.

Mulla kävi kolmatta odottaessa niin, että kun imetin edelleen keskimmäistä niin toisesta rinnasta loppui maidontulo raskauden alussa ja toinen tuotti ihan normaalisti ja imetinkin rv17 asti ja sitten lopetin sen takia, että ei tule kaikki muutokset kerralla lapselle. Ja oli jo 2v4kk imetyksen lopettamisen aikaan siis.

Syömisen ja juomisen vähyydestä en osaa sanoa muutakuin, että itse täysimetin keskimmäistä 7kk ja tuossa tytön ollessa noin 6kk olin ihan olemattomalla ruualla ja juomalla suurten huolien takia 2-3 viikkoa eikä vaikuttanut maidontuloon. Uskon että se vaikuttaa enemmän alussa ja tiheänimunkausien aikaan kuin sitten muuten. Itselläni ei siis ainakaan merkitystä, vaikka en tosiaan syönyt ja juonut melkein yhtään. Join tietysti vähän paremmin, mutta ruoka ei mennyt alas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä, kyllä ja kyllä.

Mulla kävi kolmatta odottaessa niin, että kun imetin edelleen keskimmäistä niin toisesta rinnasta loppui maidontulo raskauden alussa ja toinen tuotti ihan normaalisti ja imetinkin rv17 asti ja sitten lopetin sen takia, että ei tule kaikki muutokset kerralla lapselle. Ja oli jo 2v4kk imetyksen lopettamisen aikaan siis.

Syömisen ja juomisen vähyydestä en osaa sanoa muutakuin, että itse täysimetin keskimmäistä 7kk ja tuossa tytön ollessa noin 6kk olin ihan olemattomalla ruualla ja juomalla suurten huolien takia 2-3 viikkoa eikä vaikuttanut maidontuloon. Uskon että se vaikuttaa enemmän alussa ja tiheänimunkausien aikaan kuin sitten muuten. Itselläni ei siis ainakaan merkitystä, vaikka en tosiaan syönyt ja juonut melkein yhtään. Join tietysti vähän paremmin, mutta ruoka ei mennyt alas.

ok.
minä olen nyt imettänyt vasta 3 viikkoa ja kun tää imetys onnistuu nyt niin hyvin niin mä koko ajan murehdin et riittääkö mulla maito :/
haluaisin niin kovasti koittaa imettää mahdollisimman pitkään ilman korviketta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä, kyllä ja kyllä.

ok.
minä olen nyt imettänyt vasta 3 viikkoa ja kun tää imetys onnistuu nyt niin hyvin niin mä koko ajan murehdin et riittääkö mulla maito :/
haluaisin niin kovasti koittaa imettää mahdollisimman pitkään ilman korviketta :)

Minä olin samalainen. Kun vauva oli 3kk niin totesin th:lle neuvolassa että katsotaan nyt miten tämä tästä sujuu ja th naureskellen kysyi, että mitä sinä oikein luulet sitten tapahtuvan. :D Ja joo imetin tosiaan 2v4kk. :)

ok.

Koitas olla murehtimatta. :) Jos vauva on tyytyväinen ja kasvaa hyvin niin ei oo mitään syytä sun epäillä maitosi riittävyyttä!
Ja vaikka tuntuisi että vauva on tissillä "koko ajan" niin eipä kannata siitäkään huolestua, pieni maha ei paljoa kerralla vedä ja rintamaito sulaa nopsaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
ok.

Koitas olla murehtimatta. :) Jos vauva on tyytyväinen ja kasvaa hyvin niin ei oo mitään syytä sun epäillä maitosi riittävyyttä!
Ja vaikka tuntuisi että vauva on tissillä "koko ajan" niin eipä kannata siitäkään huolestua, pieni maha ei paljoa kerralla vedä ja rintamaito sulaa nopsaan. :)

ok :)
kiitos vastauksista!

Yhteistyössä