Viime hetken vinkit työhaastatteluun

Olen tutustunut yritykseen ja tehtävään ja olen kolunnut monet työhaastatteluohjeistukset läpi ja harjoitellut vastauksia erilaisiin tavallisimpiin kysymykseen eilisen ja tämän päivän aikana. Olen valinnut siistit vaatteet ja koonnut todistukseni kasaan. Kyseessä siis IT-alan työ.

Nyt vielä parhaat vinkkinne ja neuvonne kehiin! :D
 
Älä jännitä, ole rehellinen. Unohda liian täydelliset vastaukset. Muuten paistaa läpi tuo lukeneisuus. :) Tsemppiä!

Entä jos vielä jonkun knoppitiedon yrityksestä vedät hihaan ja heität pöydälle jossain sivulauseessa ;)
 
Mitens se käytännössä onnistuu? Se jännittämättä oleminen? Mä nimittäin en edes saanut viime yönä unta kun jänskätti niin..

Mä olen aiemmin elämässäni ollut kahdesti työhaastattelussa ja molemmilla kerroilla sain töitä vaikka vähän hapuillen vastailinkin ja olin muutenkin pihalla. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
No, ajattelet, että ei maailma kaadu vaikka et työtä saisikaan. Niiden mentys ja sellaista itsetunnonpönkitysmielikuvaharjoittelua kehiin vaan ;)
Mulla on tossa tukena hyvät todistukset niin koulusta kuin entisestä työpaikasta (AMK:n arvosanojen keskiarvo on 4,43) lisäksi mulla on kaksi eri suosittelijaa arvostetuista organisaatioista, toinen on mun entinen esimies ja toinen mun AMK-opettaja. Ahdistaa vaan tieto kun ne haastattelee muitakin vaikka nyt sitten liki sadan hakijan keskuudesta haastatteluun asti selvisinkin.. :/
 
No paperithan on siis loistavasti kunnossa. Nyt vaan persoona kehiin niin paikka on sun. Mulla on käynyt kaikki ne harvat kerrat kun oon haastatteluun asti joutunut (vai pitääkö sanoa että päässyt) että oon jutellu ihan muita juttuja. Ollaan sivuttu itse asiaa. Ja aina on tärpännyt.

Kyllä ne siis tuossa vaiheessa on jo päättänyt, ketkä on päteviä hommaan, nyt ne etsii persoonaa. Hurmaa ne kertomalla jotain itsestäsi, intiimiä. Vaikka että, "kestipä kauan valita nämä housut kaikkien niiden 67 parin joukosta." Jäät mieleen, että tuo on joku housuhullu, olet kertonut itsestäsi enemmän kuin keskiarvo paperilla. Tsemppiä again! :)

ps. Ilmoittele miten meni. Kurkkailen illalla :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tsemppiä haastatteluun:) Mulla huomenna edessä..
Tsemppiä myös sulle, kunhan et ole samaan paikkaan menossa kuin minä! :D
En usko, IT-ala ei ole oikein mun juttu:D
No siinä tapauksessa annan sulle onnenpotkun persuuksille ja toivon kaikkea parasta! :hug: :D
Kiits! Ja musta oikeasti tuntuu et kaikille on parempi etten hae töihin IT-alalle sen verran tumpelo olen koneitten yms. kanssa:D Tsempit täältä vielä kerran.
 
Tuli sitten käytyä siellä. Itselle jäi hyvä fiilis ja mun mielestä tein parhaani, jos mua ei nyt sitten valita niin eipä ole enää minusta kiinni. Rupesin vielä haluamaan sitä paikkaa enemmän kun kuulin siitä tarkemmin... hirvee hinku sinne!!!!! |O
 
jk
Purista haastattelijaa pyllystä tai tissistä ja röhötä päälle. Takaan että toimii 100 %:n varmuudella, täysin varma työpaikka siis, jos näin teet! Ota vielä kuva ja raportoi sen kanssa tänne jälkeenpäin! =)
 
Kerrottakoon että ei natsannut tuo paikka valitettavasti. Ottivat jatkoon kaksi sellaista, joilla oli enemmän työkokemusta takana. Mutta eipä siinä, sen jälkeen olen käynyt taas tänään yhdessä haastattelussa ja loppuviikosta on kolmas. Kaipa sen työpaikan enemmin tai myöhemmin sitten saa.. toivottavasti nyt ennemmin. Ja eihän sitä tiedä josko olisi kohtalon johdatusta, nämä kaksi muuta paikkaa nimittäin ovat huomattavasti tuota ensimmäistä parempia palkkaa ja urakehitystä ajatellen. ;)
 
vinkki
Varmista minkä väriset alushousut sinulla on. Haastattelija saattaa ykskaks yllättäen kysyä asiaa testatakseen miten reagoit yllättäviin tilanteisiin. En minä useinkaan miettimättä muista housujeni väriä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Varmista minkä väriset alushousut sinulla on. Haastattelija saattaa ykskaks yllättäen kysyä asiaa testatakseen miten reagoit yllättäviin tilanteisiin. En minä useinkaan miettimättä muista housujeni väriä!
:LOL: Täytyy laittaa korvan taa.. :D Mut mitäs jos ei oo alushousuja ollenkaan..? :whistle: :p :LOL: :ashamed: :D
 

Yhteistyössä