Viilaajat 21

  • Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti
Joppuli
Tervetuloa mukaan kaikille uusille, meillä täällä mukava porukka koossa ja uusia todella tarvitaan, kun noi vanhat ketjuilijat ovat raskautuneet onnellisesti, vielä kaikille teille onnea. Oon muutenkin kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja plussanneiden puolella. Nyt oon aloittanut taiston ja oikeen rytinällä... Ostin niitä multitabs raskaus vitamiineja ja tilasin 18 ovistikkua ja 3 raskaustestiä, sai jotenkin paketti hinnalla, vähän kuin ois lähössä pakettimatkalle. Eli näin meillä ja mies on edelleen sitä mieltä et mä stressaan... Kuulostaako tämä kaikki stressaamiselta? Ihan kummallisia on noi miehet.... Vai mitä??? Olishan se kiva jos innostuisi edes vähän niitä ovistikuista... Jotenkin nyt teen kaikkeni tässä kierrossa, mun kyllä piti ottaa iisimmin, mutta toisaalta nyt oli vähän ylimääräistä rahaa niin voihan sen käyttää vaikka omaan mielenterveyteen. No onneksi huomenna perjantai, meillä ukko lähtee varpajaisiin ja mä meen ikivanhan ja ikiihanan ystävän luokse yökylään ja monopolia pelaamaan tohon 4 km päähän... Kuulostaa niin lapsuudelta, mutta mukava viikonloppu varmasti edessä....

Joppuli kp2/28 (voi luoja kuinka sitä taas jaksaa odottaa)
 
miverva77.
Tervetuloa myös Inkulle!!!

Kiva että uskaltautuu uusia mukaan, rohkeasti mukaan vielä nekin jotka ei vielä ole uskaltautuneet.
Ollaan Fannyn kanssa oltu mukana ekasta ketjusta lähtien, kaikki muut ovatkin sitten siirtyneet jo odottajiin. Voi kun sekin hetki koittaa että me päästään vaihtamaan palstaa. Välillä se vaan tuntuu niin mahdottomalta, epätoivoiselta unelmalta...
mutta mehän ei hevillä luovuteta!
 
Caktus.
Tervetuloa minunkin puolestani Aava ja Inkku!

Enpä ole minäkään täällä vielä kauaa kirjoitellut, ketjua sen sijaan seurannut jo hyvän tovin.

Me miehen kanssa tuossa yksi ilta laskeskeltiin Kelan laskurin kanssa että mitäs se äitiyspäiväraha sitten olisikaan. Ja voi huhhuh, ei kyllä tarvi mitään ylimääräistä sitten ostella, vähän nimittäin kauhistuttaa noi koko ajan nousevat korot. Mulla kun sattuu olemaan tämän perheen suuremmat tulot. Mutta kaipa sitä pärjää, onhan muutkin pärjänneet. Mites muut, oletteko jotenkin varautuneet jo tässä vaiheessa vauvan tuloon, eli onko teillä jotain säästöjä, tai "vauvatiliä", mistä sitten hoidetaan hankinnat, tms?
 
Caktus.
Niin ja Aavalle onnittelut häähumun keskelle! Meidät vihittiin viime syksynä, tosin pienellä kaavalla, paikalla oli vain vanhemmat todistajina. Tuntuu että siitäkin on jo ikuisuus :)
 
minerva77.
Caktus on kyllä miettinyt asioita aika pitkälle. Ei se varmaankaan ihan hölmöä ole, itse en uskaltaisi mitään suunnitella...
On niiiin levoton olo, en pysty keskittymään mihinkään. Ihan kun ois iskenyt adhd pisaratartuntana sporasta tai jotain. Ihan kummallista. Pitää kai mennä nukkumaan jos jotenkin rauhoittais :D
Kauniita unia siskot!
 
Inkku78
Kiitoksia tervetulotoivotuksista! :)
Kyllä minäkin olen miettinyt noita raha-asioita, vähän pakkokin kun emme ole varsinaisesti rahoissamme. Mies on töissä ja minä opiskelen vielä (olen vähän hidas, teen toista tutkintoa kun ei se eka sitten ollutkaan mun juttu), mutta pystyn kyllä tekemään töitä tarvittaessa niin aiemmassa kuin tulevassakin ammatissa - on jo siis opinnot paremman puolella. Ajattelinkin, että jos plussa joskus sitten rävähtäisi, menisin töihin odotusajaksi jos vain suinkin kykenisin, jolloin saisin parempaa äippärahaa. Opiskelijallahan se on ihan olematon. Säästämään ei olla ruvettu kun ei oikein ole mistä säästää, vaikka mies kyllä jo puolivitsinä heitti, että pitäiskö alkaa jo säästää hoitoja varten... (nyyh)
Ekan vuoden onneksi kuitenkin selviää aika pienillä kuluilla vauvan kanssa, vaunut taitaa olla se isoin menoerä, jos ei tartte ostaa maitokorvikkeita. Kirpparilla on paljon lähes uusia vaatteita muutamallakymmenellä sentillä, itseasiassa oon niin shop-a-holic että oon jo ostellut kaikkea pientä "löytöä" jos on vastaan tullut. ...Että siinä mielessä tietysti voisi puhua säästämisestä. :) Onhan se vähän hölmöä ostella jotain, mutta kun se on niin hauskaa. :D Ja toisaalta kirjanpitoni mukaan oon vasta "tuhlannu" 20e ja niillä olen ostanut paljon enemmän vaatteita kuin äippäpakkaukseen kuuluu (toppapuvut ja muut myös). Eiköhän nuo kelpaa jollekin ystävälle tai saa myytyä kirpparilla jos ei vauvaa koskaan kuulukaan. En koe tota shoppailua (tai muuta suunnittelua) mitenkään ylioptimismiksi tai pirujen seinille maalaamiseksi, ennemminkin olen aika pessimisti tän asian suhteen, mutta tulin siihen tulokseen, että jos saan tosta kicksejä edes nyt eikä ne ton enempää maksa niin antaa paukkua vaan. :D
 
Ilona-79
Iltaa kaikille vanhoille ja uusille tasapuolisesti!
Ja vielä kiitos kaikille onnitteluista. Olo on edelleen hyvin epävarma ja epäuskoinen, mutta samalla myös äärettömän onnellinen. Nyt ei voi kuin toivoa, että kaikki menisi hyvin…

Joppulille pahoittelut tädin tulosta… :-( Tosi kurjaa, että kävi näin…Mutta viilailusi kuulostaa oikein hyvältä! Tuon saman ovistikku&raskaustesti paketin minäkin tilasin tähän plussakiertoon. Tosin, kuten hyvin tiedätte, kokemukseni noista ovistikuista ei ollut mitenkään positiivinen, mutta lopputulos ratkaisee ;-D Juu, ja noita vitamiineja aloin myös syömään n. kuukausi sitten. Tiedä sitten oliko niillä kenties jotain osuutta tärppiin. Mutta kannattaa ehdottomasti kokeilla!

Ja Prinressalle piti todeta, että tuo stressi todellakin melko varmasti aiheuttaa kierron heittelyn. Eräs ystäväni on juuri samanlaisessa tilanteessa, ennen niin säännöllinen kierto on muuttunut ihan muuksi. Ja syy nimenomaan stressissä.

Kirppulista oli tosi kiva kuulla pitkästä aikaa! Voitais kyllä vähitellen yrittää uskaltautua tuonne toisellekin puolelle, vai mitä? (Olenhan minä siellä siis jo piipahdellutkin, mutta olis tois kiva saada sinutkin sinne aktiivisesti kirjoittelemaan!)

Ja minäkin muuten viimein oivalsin tuon Fannyn työn! :)

Noita raha-asioita olen tässä vaiheessa tietoisesti ajattelematta. Olen niitäkin täällä jo joskus etukäteen surrut, mutta nyt koitan murehtia mahdollisimman vähän. Laskeskellaan siten joskus syksymmällä tarkemmin…

Nyt täällä alkaa muuten olla uutta väkeä sen verran mukavasti, että vanhat konkarit Minerva ja Fanny vois kans tehdä lähtöä tuonne toiselle puolelle! dbdbdbdbdb

Plussatuulia kaikille puhalteleva Ilona
 
Caktus.
Minerva, joo, onhan sitä asioita tullut mietittyä, mutta käytännön toteutus on vähän toista :) Vanhan omakotitalon omistajina niitä rahareikiä löytyy yllättävästi, eli hirveesti ei tarvitse rahaa laittaa säästöön. Mä tosin luotan siihen että tiukan paikan tullen voi sitten kääntyä vanhempien puoleen, ja jos vauva joskus ilmoittaa tulostaan niin sitten tosiaan ostelee käytettynä mahdollisimman paljon, lähipiirissä sen verran lapsellisia että luulis aika paljon löytyvän. Mutta kuten Inkku, minäkin olen shop-a-holic että saa nähdä miten sitten todellisuudessa käy, kierrän kuitenkin kaikki päivät kalleimpia lastenvaate-liikkeitä ja ostelen kaikkea pientä ja söpöä :)

Hihii, se on perjantai! Mukavaa viikon viimeistä työpäivää kaikille "ysistä-viiteen" työskenteleville ja muille muuten vaan mukavaa viikonlopun odotusta, meni se sitten töissä tai vapaalla tai opiskellen!
 
Aava80
Aurinkoista perjantaita!

Kiitos vielä tervetulotoivotuksista kaikille ja kivaa, että Inkkukin tuli uutena mukaan! Ja kiitos Caktus hääonnitteluista, melkoista humua tämä tässä vaiheessa onkin. :)

Miten kauan Minerva ja Fanny olette hengailleet tässä ketjussa? Entäs mistä meidän hauska nimi Viilaajat on peräisin? Sopii kyllä minun luonteelleni paremmin kuin hyvin tuo nimi...

Minä löysin tieni tätä ketjua lueskelemaan tuolta plussanneiden Viilaajien ketjun kautta. Siellä juteltiin vauva-farkuista ja muodin ystävänä innostuin heti ihmisistä, jotka ostavat tuleville vauvoilleen tuollaista kivaa. Muutenkin jutut ja ihmiset siellä vaikuttivat kiinnostavilta, joten siirryin tänne katsomaan mistä he olivat peräisin. Teitä siis vakoilin vajaat pari kuukautta ja täällä sitä nyt sitten kirjoitellaan!

Inkku, teillä on tähän asti menty saman kaavan mukaan kuin meilläkin. Pillerit jätin minäkin toukokuussa, silloin tosin vauva ei ollut vielä mielessä, ja vuoden vaihteessa, heti kun hääpäivä oli sovittu, jätettiin ehkäisy lopullisesti. Nyt sitten jännätään, kaikki on uutta ja ihmeellistä. Toistaiseksi. Ekat luomumenkat alkoivat 1.2. ja kierroista ei siksi ole mitään käsitystä. Mitä enemmän raskausoireita lukee, sitä enemmän niitä löytyy.

Minäkin olen kova shoppailija, mutta toistaiseksi olen hillinnyt itseni vauvatavaroiden suhteen. Toinen kaasoni on raskaana ja hänelle olen jotain pientä jo ostanut. Lapsen myötä meillä menee mitä luultavimmin vaihtoon rakas asuntomme. mahdumme sinne kyllä vielä pikkuvaavin kanssa, mutta ei kovin kauaa. Harmi jo etukäteen, viihdymme nimittäin nykyisessä asunnossa ja alueella tosi hyvin. Mutta sillä asiallahan nyt ei ole kiire, eihän sitä tiedä koska tässä mitään edes tapahtuu.

Raha-asioita en ole juurikaan vielä miettinyt. Olemme molemmat vakitöissä ja eiköhän vanhemmiltakin apua tule jos tarvis on. Ja kyllä niitä omia menojakin voisi ja olisi syytä sitten karsia, jos vauva taloon tulee.

Aion muuten jatkaa myös tuon plussaketjun seuraamista, joten varoittelehan Ilona muita vakoojasta. ;) Ja hirmuisesti onnea sinulle! Ihanaa lukea noita ensihuumafiiliksiä!

Heippa! Kelpuuttaisitteko minutkin mukaan? :) Tuntuu että voisi olla kiva saada puhella joillekin näistä touhuista ihan sydämensä kyllyydestä. ;)
Elikäs ollaan savolainen pariskunta, mies vm 76 ja minä vm 78. Tilitetään sitten tämä meidän kuvio: pillerit jätettiin pois jo toukokuussa ja tjottailu aloitettiin vuodenvaihteessa. Täsmäiskuja suunniteltiin aloitettavaksi seuraavassa kierrossa. :) Alun sekoilun (kierrot 28-43pv) jälkeen kierrot alkoivat asettumaan (35-35-34), mutta juuri kun viime viikolla päästiin puhumaan, että nyt aloitetaan ovistikuilla seuraavassa kierrossa, niin eipähän ne menkat enää ole tulleetkaan. Nyt menossa 38/35 ja hätäpäissäni jo olen testannutkin, tänä aamuna tulos herkällä testillä 100% nega joten en usko että olen raskaana. Mielenkiintoista sinäänsä oli, että sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänytkin alkaa tuli vain hieman ruskeaa vuotoa pyyhkiessä. Siitähän sitten innostuinkin. ;) Elättelin kovasti toiveita ja aloin välittömästi saamaan kaikkia mahdollisia oireita, mutta luulot karisi kyllä kahden testauksen jälkeen iloisesti (ja oireetkin hävis :D ), heh. No, nyt sitten odottelen, josko se täti löytäisi tiensä tänne... Hieman nyppii, kun kierto alkoi heti temppuilemaan kun oli tarkoitus aloittaa kunnolla yritys. Sain kaverilta hänen ovistikkupaketin jämät, ja niillä olen vähän leikkinyt ja bongannutkin oviksen ihan hienosti. Tässä kuussa ei tietenkään tullut testattua, ja mitään oireitakaan en tunne, joten ei mitään hajua jättikö sekin nyt tulematta vai mistä lie kyse.
Ai juu, mulla on semmoinen rakenteellinen synnynnäinen munatorvivika, että mun mahdollisuudet raskautua ei ole kovin häävit, joten voipi olla että tulee "hengailtua" täällä pidempään. :( Hoitoihin tuskin kuitenkaan pääsee hakeutumaan ennen ensi talvea.

 
pikkumyy27
Meillä ei pahemmin olla mietitty taloudellista puolta, tosin luulen että mun vauvakuumetta auttoi alkamaan sekin kun huomasin miten hyvin tullaan toimeen pelkillä miehenkin tuloilla (työttömäksi jäädessä sain 3kk karenssin, kun lähdin vakipaikasta...ei ollut pätevä syy irtisanoo itteensä kun halus muuttaa miehensä kanssa toiselle puolelle suomee, vaikka on kohta 10 vuotta yhdessä elelty). Joten luulempa että hyvin pärjätään.
Mäkin olen tähän työttömyyteen asti ollut jopa aika holtiton shoppailija, koska asuntolainasta huolimatta on aina jäänyt ylimääräistä jolla olen voinut ostaa just ne ihanat kengät tms. Hyvää on kyllä tehnyt olla shoppailulakossa ja ostaa sit vaan jotain pientä kivaa tai joku tietty kalliimpi juttu mitä on halunnu eikä kaikkee mitä sattuu kaupungilla näkemään. Niin ne arvot muuttuu. Ja näin kotona ollessa riittää aika vähä, ei tartte koko ajan uusia vaatteita töihin ym.
Vauvalle tekis tietty mieli ostaa jo vaatteita ym. mutta lähipiirissä on niin paljon pieniä että luultavasti saadaan aika paljon heiltä kierrätettynä, sitten kunhan se aika koittaa. Niitä vauvalehtiäkään en vielä ole ostanut, vaikka ne aina kaupassa himottaakin...Haluis uskoo et kohta sitä ollaan raskaana, mutta muutama kaveri on yrittänyt jo useemman vuoden ja käyneet hoidoissa ym. joten tiedän kyllä nää realiteetit.
 
Entu82
Aava, kyllä me odotuspuolelaisetkin vakoillaan ahkerasti tätä haavepuolta, eli tervetuloa vaan vaklaamaan! Muutenkin tietysti tervetuloa ketjuun sekä Aava että Inkku ja kiva saada toinenkin savon asukki tänne! Noista raha-asioista sen verran, että kyllä sitä yllätävän paljon vähemmällä toimeen tulee, kuin kuvittelisi. Mulla alkaa nyt hoitovapaa, eli saan alle 300 kuussa rahaa ja tarkoitus on sinnitellä. Pankin kanssa sovittiin muutama maksuvapaa kuukausi lainasta ja ruokamenoja on alettu vahdata. Vähän onnistuin säästämään äippäloman aikana hätävararahaa, ja S-kotin bonukset on pidetty nyt koskemattomina joten sinnekin on peräti päässyt kertymään rahaa. Olen kyllä hirveän huono säästäjä, mutta pakon edessä..........

Entu joka odottaa ultraa pyhimyksen kärsivällisyydellä ;D
 
Joppuli
Meillä ei olla sen kummemmin säästelty, mut on kyllä päässyt vahingossa käymään niin, et mulla on vielä viiem kesän lomarahat säästössä, että löytyy kyllä muutama euro ylimääräistä, jos vaikka tärppää.Voi kyllä olla jos ei mitään tapahdu niin joutuu lähtemään kesällä jonnekin aurinkorannoille löhöömään parhaan kaverin kanssa. Ja muutenkin uskon, että meidät molempien vanhemmat sekoo, koska meidän lapsi tulee olemaan näillä näkymin se ensimmäinen lapsenlapsi. Et ei muuten mitään hätää, paitsi ettei mies kyllä ole töissä tällä hetkellä, joten se voi vaikka vähän stressata mun päätä tässä lapsen teko asiassa, koska sitten loppuu mun tulot. Toisaalta se lähtee varmaan töihin heti kun vaan tärppää....

Voi mitä pohdintaa, nyt pitää lähtee kauppaan.... ostaa lounasta......

T: Joppuli kp3
 
Ilona -79
Miellä mies eilen juuri mietiskeli, että kuinkahan meidän äidit pysyvät housuissaan, kun saavat tietää. Todennäköisesti hyvin huonosti :) Miehen vanhemmille tämä meidän vauva (jos vaan matkassa pysyy) on ensimmäinen lapsenlapsi. Mun vanhemmilla ennestään kaksi lapsenlasta, mutta he ovatkin mummulle ja papalle kaikki kaikessa. Sitä paitsi noilla siskonlapsilla alkaa jo olla ikää sen verran, että pikkuinen saa varmasti palvontaa osakseen ihan riittävästi munkin vanhempien taholta… :) Mutta ei me varmaan kerrota vielä vähään aikaan, ehkä vasta sitten, jos selvitään niistä kriittisistä kahdestatoista viikosta…
 
prinressa..
Tervetuloa kaikille uusille munkin puolesta.

Ai niin ja onnittelut vielä Ilonalle jos en oo jo onnitellu kun en muista.

ja Aavalle onnea hääsuunnitteluun. Meillä suunniteltiin viime vuonna tai siis keväällä kun kesällä vihittiin. Muistan aina polttari päiväni kun suomi voitti siloin euroviisut, helppo muistaa.

Mä oon noita raha-asioita miettinny joskus mutta nyt ne on jäänny pois mielestä. Mäkin olen myös himo shoppaaja mut nyt sekin on laantunu ku ei oo niin suuret tulot kun en tee täyttä päivää kun opiskelen samalla. Mut meillä varmaan auttelis molempien vanhemmat. Miehen vanhemmille olis eka lapsenlapsi ja myös miehen molemmille mummeille olis eka lapsenlapsenlapsi niin sieltäkin varmaan tulis jotain. Mutta mun vanhemmille olis toinen ainakin näillä näkymin. Siis sitte jos joskus tärppää.

Oon kirjotellu vähemmän viime aikoina ku yritän vähentää stressiä (ssi unohtaa koko projektin) käyn kyllä lukemassa päivittäin kirjotukset. Eipä se stressi yksinän tästä projektista johdu vaan kaikki yhdessä kun on tuo koulu ja työt jne.. Niin vähän jää vapaa-aikaa. Tänään on itse asiassa eka vapaa päivä pitkästä aikaa ettei oo koulua eikä töitä.

Jospa nyt lähen tästä höpöttelemästä omaa napaa.

Prinressa kp 17/42, (lääkäriin enään 11päivää jee)
 
pikkumyy27
Taitaa käydä niinkuin pelkäsinkin ja alkaa menkat parin päivän tauon jälkeen uudelleen, kun tänään ois se oikee alkamispäivä. Kun nythän on siis menossa kp8, mutta jotain pientä tuhrua on tänään tullut...
Meillä ainakin mun vanhemmat repii pelihousunsa samantien jos ilmotan että on vauva tulossa. Äiti ei oo mitenkään vihjaillu vaan suorastaan painostanut mua että haluais kuulemma hirveesti lapsenlapsia. Se ite tekikin mut 20vuotiaana, joten kai sitä sit ihmetyttää kun mä täytän tänä vuonna jo 28... Miehen puolella appivanhemmilla on jo useempi laspsenlapsi, mutta ihan varmasti siltäkin puolelta tulee hössötystä ihan urakalla, kunhan se aika koittaa. Niillä on tuon lahjapuolen kanssa ollut vähän ylilyöntejäkin, eka tyttölapsenlapsi sai ekana joulunaan (3kk vanhana) lahjaksi mm. barbin auton ym ym. lahjoja jotka ois kai tarkoitettu n. 3 vuotiaille... :D Mutta hyväähän ne tarkoittaa ja onhan se ihana että haluavat osallistua ja välittävät.

Lähdetään kohta viikonlopun viettoon ja luultavasti en uskalla näillä palstoilla pyöriä...Mutta maanantaina laitan taas kuulumisia!

Aurinkoista viikonloppua!
 
Fanny!
Heissan!

Ja uusille tervetuloa!

Aava kaipasi infoa...Itse kirjottelin tähän ketjuun(joka sillon oli nimeltään vasta-alkajat)ekan kerran kierrosta,josta tuli sekä tärppi että keskenmeno.Se oli syyskuun lopussa.Minerva oli muistaakseni sillon jo mukana,vai miten oli??
"Vasta-alkajat" - nimi vaihdettiin,kun ei enää oltukaan niin vasta-alkajia :-D Viilaajiin päädyttiin,koska täällä me viilaillaan "sotakirveitä"huippukuntoon joka kuukausi!

Äikkärin raha-asioita en ole hirveesti murehtinut.Olen luonteeltani aikamoinen hamsteri-mutta toisaalta shoppailija!!Tämä tarkoittaa sitä,että koska hamstraan,on shoppailu aina turvattu :-D Mieheni on kanssa aika vakavaraisessa hommassa,ja onhan ne vanhemmatkin olemassa...

(.)Paleltaa tolkuttomasti,vaikka pakkanen hellittää!Lupasin itselleni,etten rupea lämpöhysteriaan,mutta äsken oli sitten pakko mitata:vähän yli 37C.Mulle paljon.Mutta siperia on jo opettanut...Menkkakipuilut jatkuu ja rinnatkin vähän oireilee.Mutta mä kieltäydyn nyt(vielä)hysterisoimasta ;-) !

Viikonloppu menee luultavasti siivillä.Miehen siskon vauvan ristijäiset,appivanhemmat meillä yötä...Palailen viimeistään maanantaina!

Fanny kp23/33
 
Joppuli
No kirjoittelen tänne aikani kuluksi kun ei oo muutakaa, odottelen et spinnig tunti alkaa, se huono puoli ohjatussa liikunnassa on et pitää odotella tuntien alkamista. '
Kiva oli kuulla ilona, että mun ostamani temput on sulla tepsinyt... Jotenkin on ihan ihmeelinen olo kuulin eilen jutun ystäväni vauvan hankinnoista, mitkä on saanut takapakkia jo useampaan kertaan, joten itselleni tuli kyllä tyhmä olo, mikä oikeus mulla on vikistä ja murjottaa muutaman kuukauden jälkeen, kun kaikki pitäisi olla kunnossa. Jotenkin vaan sitä jäi miettimään, et mihin tässä nyt on kiire, kun ei oikeaa kiirettä ole. Muutenkin jotenkin taas on kelannut paljon asioita omassa päässä nyt menkkojen aikana, niin kuin yleensä. Jotenkin se on täältä suosta noustava.

Mä olen aloittanut kirjoittelut tälle palstalle lokakuun alkupuolelta alkaen muistaakseni ja mulle ollut todella hyvä väylä purkaa ajatuksia ja tunteita, koska ei aina oo samalla aaltopituudella olevaa ystävää lähellä. Siis kiitos kaikille, että täältä saa tukea ja kannustusta aina kun tarve vaatii. Olen ihan jäänyt koukkuun tähän palstailuun...

Mulla varmaan onkin kp2 koska sielloin eka päivä oli vaan sitä tuhrua. Ooon kyllä ollut ihan ihmeissäni, kun menkkakivut on hävinnyt melkein kokonaan, mulla ollut tosi kipeetä pillereiden aikana, joskus ei päässyt edes liikkeelle, kun niin kovaa vääns. Mutta nyt onneksi on hävinnyt kivut, sitä se llääkärikin muuten ihmetteli kun kävin silloin. Nyt pitäis vielä raahautua joku päivä käymään siellä papassa minkä se määräs mulle. Mut nyt lähden, heippa!!!

-Joppuli-
 
Inkku78
Moikka taas! Tämähän vaikuttaa mukavalta ja aktiiviselta porukalta! :)

Mäkin luulen että meidän molempien vanhemmilta karkais mopo täysin käsistä jos meille tulee vauva. Varsinkin kun itse olen ainut lapsi, ja miehen veljen puoliso ei lapsia halua (tätä toki anoppi ei tiedä), joten me taidetaan olla ainut toivo. :) Kovasti ne jo odottelee, mutta ollaan kyllä kerrottu myös miehen äipälle (isäänsä ei pahemmin tunne) ettei välttämättä onnistu. Meidän porukat tietysti tietää muutenkin. Minä oon ottanu sen linjan, että sanon ihmisille ihan suoraan miten asiat on, ei tartte sitten kuunnella sitä vihjailua enää. Varmasti alkaisi korpeamaan jos vuosia olisi jo asian kanssa paininut.

Oletteko tehneet mitään erityisiä "valmisteluita" helpottamaan yritystä? Minä kävin gynellä kontrollissa ja toisen lääkärin kanssa tuunattiin mun lääkitys turvalliseksi. Hampaatkin hoidatin itseasiassa tiptopkuntoon, mutta se ehkä liittyy enempi meidän tuleviin häihin (ensi kesänä). :) Ja vitamiineja olen syönyt, kun mun ruokavalio ei aina ole ihan kaikkein terveellisin (meinaan joskus kompensoida oikeata ruokaa karkeilla...) Liikuntaakin suunnittelin lisääväni, mutta olen niin laiska! :D

Tosiaan, meilläkin ois vähän häähuumaa ilmassa. Päätettiin kuitenkin aloittaa yrittäminen jo nyt, ei viitsi yhden päivän vuoksi hidastaa kuitenkaan. Ja tällä hetkellä tuntuu sille, ettei suuremmin harmittaisi, jos en mahtuisikaan ostamaani pukuun sitten kesällä. :D
 
Prinressa...
(.) Täällä on havaittavissa lisääntynyttä limailua.. En oo kyllä tikuttannu... Mutta epäilen että ovis on tuloillaan koska välillä vihlasee vuorotellen ehkä kuitenkin enemmän oikealta puolelta.. Täytyy tänään laittaa peitto heilumaan, heh..

prinressa Kp17/42
 
Ilona-79
Iltaa Viilaajat!

Mä kävin kans jonkin verran ennen yrityksen aloittamista sekä gynellä että hammaslääkärissä. Ja arvatkaas vaan onko tänään kipeytynyt ien tuolta takaa. Yrittää ilmeisesti viisauden hammas puskea itseään esiin. Ei sekään sitten yhtään parempaa ajankohtaa keksinyt! Saas nähdä joudutaanko tässä vielä raskausaikana johonkin hammasoperaatioihin…? :-( Niin, ja kyllä mä yritin lisätä liikuntaakin. Syksyn/talven flunssakierre tosin aiheutti sen, että yritykseksi se lähinnä jäi.

Prinressalle ja toki muillekin tsemppiä peittojen heilutukseen! ;-)
Fannyn oireet kuulostaa niiin lupaavilta. :) dbdbdb
Aavalle ja Inkulle tsemppiä hääsuunnitteluihin&järjestelyihin. Meillä vastaavissa tunnelmissa elettiin kans viime keväänä/kesänä, kesäkuussa tulee vuosi rouvana oloa täyteen…

Meillä ei ole vielä ostettuna ensimmäistäkään vauvanvaatetta/tarviketta. Eikä varmaan tule ihan heti ostettuakaan. Tosin hyvä ystäväni saa vauvan keväällä ja heille voisi jossain vaiheessa käydä jotain kivaa katsomassa… hyvä tekosyy mennä niitä vauvanvaatteita hiplaamaan :)

Ilona, rv 4+5 (?)
 
Aava80
Heissan!

Minä valmistauduin käymällä gynellä (jälleen kerran, menkkojen puuttumisen takia olin jo aiemmin rampannut tutkimuksissa ja verikokeissa) sekä vähentämällä liikuntaa. Olen myös yrittänyt parantaa ruokailutottumuksiani, erityisesti kiinnittämällä huomiota riittävään rasvan ja vitamiinien saantiin. Myös stressaamista olen koittanut välttää (huonolla menestyksellä). Mutta ei nyt mitään sen kummempaa. Ai niin, lantionpohjalihaksia aloin entisen säännöllisen epäsäännöllisen treenin sijasta harjoittaa oikein kunnolla ostamalla treenikuulat. Kaverini on fysioterapeutti ja jaksaa aina saarnata siitä, miten tärkeää em. lihasten hyvä kunto on naiselle.

Meilläkin vanhemmat tulevat menemään totaalisen sekaisin vauvasta, jos sellainen meille suodaan. Omilla vanhemmillani ei ole vielä yhtään lapsenlasta, miehen vanhemmilla on kaksi joita he tapaavat todella harvoin (surullista...). Olen jo aivan innoissani toisen kaasoni tulevasta vaavista, suunnittelin jo elvyttäväni neulomistaitoni ja ryhtyväni vauvanvaatetalkoisiin. :)

Minulla on menossa nyt kp23, kierron pituudesta ei käsitystä. Kuten ei myöskään ovis- eikä mistään muistakaan oireista. Edellisien menkkojen alkaessa olin tosi kipeänä, en muistanutkaan mitä se aika kuukaudesta voi pahimmillaan olla... Nyt sitten vaan odotellaan! Kivaa viikonloppua kaikille!
 
minerva77.
Huomenet Viilajille!

Kamalasti ootte kirjoitelleet, oon ihan ihmeissäni. En kyllä kykene sulattamaan ihan kaikkia :)
Ei mulla mitään oireita oikeesti taida olla, massua väänsi eilen ihan urakalla tiedä sitten mistä johtui. Tänään on viimoinen lugepäivä ja sitten 2-3 päivää niin tädin pitäs pyyhältää kyläilemään. Ei minkään sortin jännitystä ilmassa. Siihen on kai niin tottunut jo omalla tavallaan, ei tahdo jännittää ettei pettyis niin pahasti vaikka ainahan se siitä huolimatta pahalta tuntuu.

minsku
 
Inkku78
Nyt pitäis varmaan kaivaa joku vanha keskustelu esille... mutta onko sulla Minerva siis joku lääkitys kierron säännöllistämiseksi?

Mulla menee hermo täällä ihan täysin, vaikka ei nyt ehkä vielä olisi aihetta. Olin niin tyytyväinen kun pillereiden lopetuksen jälkeen alkoi kroppa sitten vihdoin toimimaan kuin kello (vaikkakin vähän hidas kello tolla 35 pv:n kierrolla), ja nyt se pe*een (!!!) täti ei ota tullakseen sitten millään. Olis edes joku asia toiminut minunkin kropassa, mutta ei. :( Nyt menossa siis 40/35, eikä tädistä tietoakaan. Raskaustesti edelleen nega, ja alavatsaoireita ja omituinen tunne kurkussa edelleen ajoittain (mua ei normaalisti närästä). Mulla on lisääntynyt riski kohdunulkoiseen, joten nyt oon sitten jo alkanut pelätä voisko tää olla semmoista... Onko kellään tietoa nouseeko hcg silloin hitaammin alussa?

...voi ihme kun osaisi ottaa rennosti... huokaus.
 

Yhteistyössä