Viikonlopuksi ja ensi viikoksi ruokalistaa??

En vielä tiedä, mutta mä voin listata mitä meillä on lähipäivinä syöty, jos saat siitä inspiraatiota :D

karjalanpaisti
jauhelihakastike (jossa soijarouhetta lisänä)
broilerisuikalekastike
lihamureke
jauhelihapihvit
broilerimakaroonilaatikko
jauhelihakeitto
kaalilaatikko
kasvissosekeitto
kasvispihvit
porkkanapihvit
pinaattikeitto
vispipuuro
karjalanpiirakat
lohta uunissa

Jos tarttet, niin noihin pitäisi koneelta löytyä ohjeetkin :)
 
äityli
tonnikalalasagnea juurikin tänään. vkonloppuna tehdään tacoja ja salaattia, riittää parillekin päivälle. maanantaina lindströminpihvejä ja muusia, tiistaina teen kasviskeittoa jota riittää parille päivää, torstaina kirjolohikastiketta ja ruispastaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
tonnikalalasagnea juurikin tänään. vkonloppuna tehdään tacoja ja salaattia, riittää parillekin päivälle. maanantaina lindströminpihvejä ja muusia, tiistaina teen kasviskeittoa jota riittää parille päivää, torstaina kirjolohikastiketta ja ruispastaa...
Oi vitsi! Tacot tai tortillat ois ihani huomenna! :p
 
4n äiti
Lasten uus lemppari on kanakeitto : 400g hunajamarinoitua broilerisuikaletta, sipuli -> ruskistetaan . Lisätään litra vettä+kanaliemikuutio+ 1 tl currya. Kun vesi kiehuu, lisätään 2 dl kauramakaroonia ja 100g sulatejuustoa. Lopuksi vielä pakaste herneitä tai he-ma-po/pa pussi.

Helppoa ja tosi hyvää ja NOPEAA! Loistava retkieväskin ruokatermokseen =)
 
Meillä syödään tänään makaroonilaatikkoa, huomenna porsaankyljyksiä ja pottuja, sunnuntaina lohikeittoa ja ruisleipää, maanantaina verilettuja kera lämpimän perunasalaatin ja tiistaina poronlihakeittoa. Sitä varmaan pari päivää. Sit ajattelin merimiespataa, makkarakeittoa ja uunipuuroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Lasten uus lemppari on kanakeitto : 400g hunajamarinoitua broilerisuikaletta, sipuli -> ruskistetaan . Lisätään litra vettä+kanaliemikuutio+ 1 tl currya. Kun vesi kiehuu, lisätään 2 dl kauramakaroonia ja 100g sulatejuustoa. Lopuksi vielä pakaste herneitä tai he-ma-po/pa pussi.

Helppoa ja tosi hyvää ja NOPEAA! Loistava retkieväskin ruokatermokseen =)
Meillä käytetään lähes samaa reseptiä! :) Ja on muuten hyvää! Voisikin tehdä reilumman satsin niin riittäisi kahdelle päivälle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Pistäs chef mulle noiden porkkanapihvien resepti, jookos? Ei niitä varmaan kukaan muu söisi kuin minä mutta olisi kiva kokeilla... :D

muoks.kasvispihvienkin ohjeen voisin ottaa... :whistle:
Porkkanapihvit
8 isoa porkkanaa
2 sipuli
2 dl korppujauhoja
3 kananmuna
2 tl paprikajauhetta
3 tl yrttisuolaa
1 tl valkopippuria
ruokaöljyä paistamiseen

Sekoita korppujauhot, kananmuna ja mausteet. Kuori porkkanat ja sipuli ja raasta ne. Lisää raaste korppujauhoseokseen ja anna maun vetäytyä huoneenlämmössä noin 10 minuuttia. Paista pihvejä molemmin puolin ensin noin minuutin ajan, vähennä lämpöä ja anna kypsä vielä noin 20 minuuttia, tai kypsennä loppuun uunissa 200 asteessa 10 min.

Kasvispihvit

400 g bataattia
2 iso peruna
2 sipuli
4 porkkanaa
2 yksikyntinen valkosipuli
3 kananmuna
2 dl korppujauhoja
4 tl paprikajauhetta
2 rkl silputtua tuoretta sitruunatimjamia
2 tl mustapippuria
suolaa
ruokaöljyä

Sekoita korppujauhot ja kananmuna kulhossa. Kuori ja raasta karkeaksi raasteeksi bataatti, porkkanat, peruna ja sipuli. Kuumenna tilkka ruokaöljyä pannulla ja kypsennä kasvisraastetta välillä sekoittaen noin 10 min. Kuori ja murskaa valkosipuli ja lisää korppujauho-munaseoksen joukkoon. Lisää sekaan paprikajauhe, sitruunatimjami sekä kasvisraaste. Sekoita hyvin. Tarkista maku ja lisää halutessasi suolaa.

Muotoile taikinasta kylmällä vedellä kostutetuin käsin pihvejä ja paista ne pannulla n. 5 minuuttia molemmin puolin.

Tai laita uuniin 200 astetta, 10 min.
 
Mä laitoin vuoan pohjalle tilkan vettä, siihen kilon palan merilohifilettä josta olin poistanut ruodot ja maustanut (suola, pippuri, sitruuna, sitruunamehu).

Uuniin tunniksi ja eikuin syömään.
 

Yhteistyössä