N
no jaa
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä olen tuosta eri mieltä. Mitä harvemmin käyn kaupassa, sitä vähemmän tulee tehtyä heräteostoksia. Se perusmättö ei tietenkään tule yhtään sen halvemmaksi, mutta jääpä "turhat" ostamatta, kun ei mene kauppaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuo on itsensä harhauttamista. Jos syö pakastimesta ja kuiva-aineita, niin ne on jo maksettu. Joudut täydentämään jossain vaiheessa varastoja ja sitten se maksupuolella kostautuu. Ei siinä mitään säästöä synny, Jos yleisemmin ihmisten talousajattelu on tällaista itsensä pettämistä, niin ei ole ihme, että velkaneuvontaan on jonoja. Tällaista kun mietit tänään, niin etpä hirveästi näyttänyt ajattelevan.
Näinpä. Lisäksi tulee mietittyä tarkemmin, mitä syö ja kuinka paljon. Tarkemmin tulee käytettyä myös puuronloput ja muut ruoanjämät, tosin tätä jatkojalostusta on pakko harrastaa muutenkin.
No, mulla ei kyllä ule herätysostoksia osteltua, teen kotona listan ja ostan sen mukaan. Tai no, herätysostoksina kotiin voi kyllä päätyä niitä -50% tuotteita, mutta harvoin ja kohtuudella. Puuronloput ja ruoanjämät pyrin aina käyttämään hyödyksi. Eli ei nyt ihan selitys uppoa...
Mullakin on aina lista jonka mukaan ostan, vaan silti tahtoo mukaan tulla kaikkea muutakin. Vaikka syödään ns. halpaa ruokaa, on mukana silti paljon tarpeetonta ja esimerkiksi normaalisti syödään salaattia, jonka voi hyvin korvata porkkanaraasteella ja vaikka ananaspaloilla.
Ideana tuskin on se, että mitä ja kuinka paljon, vaan se, että haluaisin ihan rehellisesti miettiä kulutustottumuksiani. Tarvitaanko todella täyslihaa joka päivä? Tarvitaanko välttämättä viinirypäleitä ja banaaneja, kun voisi hyvin syödä kotimaista mustikkaa tai herukkaa? Tarvitaanko kallista jäävuorisalaattia, kun sen voisi korvata kaalella? Siis ihan perusjuttuja, jotka mulla ovat vähän unohtuneet, tuntuu olevan liian kiire miettiä sitä ruoan lopullista merkitystä.
Ei meillä sisäfilettä joka päivä syödä muutenkaan, mutta silti..
Niin no toki ymmärrän, jos teillä tulee kulutettua tuollaisiin. Me ollaan aika askeettisia ruoan suhteen muutenkin.