viikonloppuna vieraita, tarjoilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meitsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"meitsi"

Vieras
mietinnässä

la aamupaalla syömme jugurttia, leipää, levite, juusto, kurkkua, kahvia.
Vieraat tulevat aamupäivällä.
Lounaaksi teen lohilaatikkoa, tuoresalaattia ja jälkkäriksi marjakiisseliä.
Iltapäivällä kahvin kanssa karjalanpiirakoita.
Illalla saunomme ja laitan uuniin makkaraa, lisäksi perunasalaattia, tuoresalaattia.

Su aamupalalla jugurttia/viiliä, leipää, levite, juusto, kurkkua, tomaattia, kahvia, kaurakeksiä
Lounaalle teen lihamurekekääryleitä hirvenjauhelihasta, täytteenä esim. auraa ja persikkaa.
Jälkkäriksi hedelmärahkaa.

Miltä kuulostaa.

Kiisselin vaihtaisin johonkin parempaan. Tai makuja on monia tietty mutta itse en kiisseleistä (mehu perunajauhoilla..?) perusta.
Mä olen myös tottunut syömään kaksi lämmintä ateriaa, joten mulla tulis nälkä lounaan ja makkaran välissä. :)
Tai mihin aikaan toi lounas on?

Onko makkara siis ns. päivällinen vai iltapala?

Laittaisin kyllä lauantaina iltapäivän ja illan tarjoilun väliin esim. broileria wokkivihanneksilla, on nopea ja lisäksi jotain tuoretta. Makkara sopii mielestäni hyvin saunan jälkeen iltapalaksi.

[QUOTE="Varpu";30637131]Laittaisin kyllä lauantaina iltapäivän ja illan tarjoilun väliin esim. broileria wokkivihanneksilla, on nopea ja lisäksi jotain tuoretta. Makkara sopii mielestäni hyvin saunan jälkeen iltapalaksi.[/QUOTE]

Joopa tuoreena pirkka-pussista.

[QUOTE="---";30637363]Mitä vikaa makkarassa on? Varsinkaan saunomisen yhteydessä.[/QUOTE]

Ei mitään, jos se on kunnollista (lihapitoisuus yli 90 %). Pahaa pelkään että se on jotain perinteistä jauhomakkaraa, kuten uunimakkarat tuppaavat olemaan. Oma iltaruoka olisi tuossa vaiheessa sitten vihersalaatti (tai tuoresalaatti kuten ap ilmaisi, toivottavasti ei ainakaan purkkisellainen).

Ei mitään, jos se on kunnollista (lihapitoisuus yli 90 %). Pahaa pelkään että se on jotain perinteistä jauhomakkaraa, kuten uunimakkarat tuppaavat olemaan. Oma iltaruoka olisi tuossa vaiheeMssa sitten vihersalaatti (tai tuoresalaatti kuten ap ilmaisi, toivottavasti ei ainakaan purkkisellainen).

Mä taas pidän vaan jauhomakkarasta, ei voi kaikkia mielyttää.

Itse ottaisin mieluummin kahvin kanssa pullaa tms. ja karjalanpiirakat vaihtoehtona makkaralle illalla (en ole edes lapsena pitänyt makkarasta, mutta voin pienen pienen palan syödä).

vieraat syö sitä mitä on tarjolla- ja he tulevat kotiisi, siihen nähden tarjottavat ovat oikein mukiinmenevät ja hyvän kuuloiset. ihmisiä ja makuja on erilaisia, koskaan ei voi kaikkia miellyttää- eikä tarkoitus ole kotiin mitään buffettia perustaa. Olisin itse otettu vaivannäöstä, ja siirtäen että ruokaa on oikeasti tarjolla. kaikenlaista paskaa ja nälvimistä täältä saakin lukea. syökööt kaikki kotonaan mitä huvittaa, mutta vieraisilla syödään just sitä mitä on ja ollaan iloisia että edes on- tai sitten suunnitellaan yhdessä ruoka ja pannaan kulut puoliksi. tai mennään ravintolaan. meillä oli ainakin mies sitä mieltä että sapuskat kuulosti hyvältä (kuitenkin hänkin tuollainen sportti ihminen ja meillä tästä syystä syödään aika "terveellisesti") - totesi vielä loppuun että jos oltais me menossa kylään ni vietäisiin mennessämme olutta ja viiniä sekä tod.näk jotain hyvää - laatu suklaata /leivonnaisia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;30637751:
v. Olisin itse otettu vaivannäöstä, ja siirtäen että ruokaa on oikeasti tarjolla. .

No aika kumma olisi, jos kutsuu vieraat kotiinsa kahdeksi päiväksi eikä tarjoaisi ruokaa...? Kyllä se on minusta ihan normi lähtökohta.