Viikonloppuna n. 7 tuntia erossa vauvasta vai pitäiskö perua?!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hilda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hilda"

Vieras
On jo kauan aikaa sitten suunniteltu meno enkä ois uskonut että vielä täysimetän. Vauva on nyt 4,5kk.

Ei juo pullosta korviketta enkä saa pumpattua maitoa. Yksi ilta koitettiin antaa maissivelliä lusikalla ja siitä tykkäs. Mä olen siis matkoineen n. 6-7 tuntia poissa kotoa.
Joo, kyllähän se varmaan lusikalla ottaa myös korviketta tai jollain pienellä ruiskulla jos on pakko..

Vai pitäiskö vaan perua?
 
Olin minäkin kun vauva oli 4kk, kauan suunniteltu meno oli ja olin pois melkein 12h. Tosi huonosti söi pullosta mutta söi kuitenkin kun pakko oli. Yöllä valvoi 2h putkeen, muuten nukkui.
 
Nii, mä oisin menossa PMMP:n keikalle ja nämähän on viimisiä mahdollisuuksia siihen. Esikoista en ikinä pystyny täysimettää ja siksi surutta tilasin liput koska aattelin että toki tämä toinenkin on samanlainen. Mutta kävikin niin että imetys on onnistunut yli odotusten, joten tälläinen ongelma nyt sitte.

En kyl tiiä osaanko nauttia keikasta jos koko ajan mietin saako isä syötettyä jotain vauvalle. Tuota velliä ollaan annettu vasta yhtenä iltana.
 
Menemenemenemene. Jos vauva vaan suostuu niin yritä syöttää keikkareissua edeltävänä päivänä reilummin (tiheämmin/enemmän kerralla) ja vikan kerran just ennen lähtöä. Vaikka se vaikeaa voi olla (varsinkin 3-4 tunnin poissaolon jälkeen kun sun tisseilläkin alkaa ehkä olla ikävä vauvaa) niin yritä unohtaa vauva ja luottaa siihen että nälkä+äidin poissaolo saa aikaan ihmeitä ja vauva syö.. Joko sitä maissivelliä tai jos saisit pumpattua edes vähän niin sen vähäisenkin maitoannoksen.. Illasta tulee varmasti ikimuistoinen sekä sulle että vauvan isälle :)

..Ja jos tosiaan olet poissa alle 10 tuntia,niin vaikka ei paljoa söisikään niin tuskin se vauva siitä "rikki" menee.. Varaudu vaan siihen että syö ja valvoo loppuyön/seuraavan päivän..
 
Sama tilanne siis kuin minulla oli. Esikoinen söi pelkkää korviketta ja toinen olikin yllätykseksi täysimetyksellä. Keikkaliput oli minullakin ostettu jo ennen vauvan syntymää. Söi pullosta kun pakko oli mutta nyt pysyn jatkossa kiltisti kotona niin kauan kuin täysimetän. Menin silloin myös keikan jälkeen jatkoille ja oli ne kotona pärjänneet isän kanssa kuitenkin.
 
Ei kai se keikka seitsemää tuntia kestä!

Mä varmaan ottaisin keikkapaikan läheltä hotellihuoneen, jossa vauva ja isä voisivat hengailla. En tykkäisi itse ajatuksesta, että olen kaukana vauvasta. Keikoilla olen kyllä käynyt vauvojen ollessa pieniä.
 
No annat sitä velliä nyt joka ilta vähän enemmän. Kokeile myös hörpyttää korviketta pikkumukista.
MUISTA varata itsellesi pumppu mukaan ja kunnon suojaukset rintoihin... ne on meinaan melkoisen täynnä siinä 6 tunnin kohdalla...
 
Menisin keikalla mutta yrittäisin lyhentää syöttöväliä (itsenikin takia) ottamalla perheen mukaan hotelliin (jos keikka eri kaupungissa kuin koti). Seitsemän tuntia on pitkä aika olla imettämättä ja pitkä aika isällekin mikäli vauva ei suostu syömään pullosta. Lusikalla kestää aika kauan maitoannos lappaa.. Eri juttu jos ois kiinteät kuvioissa jo.
 
[QUOTE="Heivaan";29103083]Ei kai se keikka seitsemää tuntia kestä!

Mä varmaan ottaisin keikkapaikan läheltä hotellihuoneen, jossa vauva ja isä voisivat hengailla. En tykkäisi itse ajatuksesta, että olen kaukana vauvasta. Keikoilla olen kyllä käynyt vauvojen ollessa pieniä.[/QUOTE]

No ei kestä :D Siksi kirjoitinkin että matkoineen! Ja oon laskenu, että toi 7h on se maksimi, voi olla että oon kotona jo aiemmin, riippuen kauan se keikka oikeesti kestää..

Noh, tää on nyt eka kerta kun meen mihinkään ilman vauvaa että hieman ristiriitaiset fiilikset on tän syömis-asian suhteen..
 
Etkö vois ottaa perhettä mukaan sinne keikkakaupunkiin? Oisit iteki pirteempi kun ei tarvis yöllä ajaa takas kotiin (vielä jos joku lumisade iskee) vaan voisitte nauttia koko perhe hotelliaamiaisesta ja tulla sitten rauhassa päivällä takaisin kotiin. 7h kuulostaa siltä ettei keikka ihan naapurissa ole..?
 
[QUOTE="vieras";29103148]Etkö vois ottaa perhettä mukaan sinne keikkakaupunkiin? Oisit iteki pirteempi kun ei tarvis yöllä ajaa takas kotiin (vielä jos joku lumisade iskee) vaan voisitte nauttia koko perhe hotelliaamiaisesta ja tulla sitten rauhassa päivällä takaisin kotiin. 7h kuulostaa siltä ettei keikka ihan naapurissa ole..?[/QUOTE]

Mun mies menee aamulla töihin, joten ei tuo vaihtoehto onnistu. Siis matkaan menee joku 1,5-2h, sit keikka ja takas. Varmaan joutuu syömässä käydä tulomatkalla. Nämä kaikki oon laskenu tuohon 7 tuntiin..
 
[QUOTE="hilda";29103161]Mun mies menee aamulla töihin, joten ei tuo vaihtoehto onnistu. Siis matkaan menee joku 1,5-2h, sit keikka ja takas. Varmaan joutuu syömässä käydä tulomatkalla. Nämä kaikki oon laskenu tuohon 7 tuntiin..[/QUOTE]

entä jos joku muu lähtis mukaan hoitamaan vauvaa? Mummo,kummi tms?
 
Mene ihmeessä. 7 h on kuitenkin aika lyhyt aika, korvikettahan voi antaa vaikka hörppyyttämällä. Uskoisin, että vauvankin kannlat kivempi olla kotona oman isän kanssa tuttussa ympäristössä kuin vieraassa paikassa mummin tai kummin kanssa (kun jotkut näitä hotelleja ehdottelivat).
 
Joutuuhan eroperheen isätkin olemaan erossa lapsesta ja lapsi isästä jopa viikkoja, miksei siis äiti voisi olla vauvastaan erossa kuutta tuntia? Ai niin, mutta sehän on äiti, se on eri asia. Huoh.
 
[QUOTE="huoh";29103825]Joutuuhan eroperheen isätkin olemaan erossa lapsesta ja lapsi isästä jopa viikkoja, miksei siis äiti voisi olla vauvastaan erossa kuutta tuntia? Ai niin, mutta sehän on äiti, se on eri asia. Huoh.[/QUOTE]

Niin, tässä on kyse vauvan SYÖMISESTÄ. Tietääkseni isät ei imetä...
 
Hyi hemmetti mun pää olis hajonnu jos olisin joutunu ajattelemaan joskus että voinko lähteä johonkin, miks ette opeta niitä vauvojanne heti alusta lähtien pullolle? Mun vauva sai heti sairaalassa lisämaitoa pullosta ja kotonakin melko säänöllisesti eikä koskaan kyllä tullut mitään ongelmia imettämisen kanssa sen takia niinkuin kaikki imetysfriikit aina pelottelee...
 
Hyi hemmetti mun pää olis hajonnu jos olisin joutunu ajattelemaan joskus että voinko lähteä johonkin, miks ette opeta niitä vauvojanne heti alusta lähtien pullolle? Mun vauva sai heti sairaalassa lisämaitoa pullosta ja kotonakin melko säänöllisesti eikä koskaan kyllä tullut mitään ongelmia imettämisen kanssa sen takia niinkuin kaikki imetysfriikit aina pelottelee...


näinpä :)
 
Hyi hemmetti mun pää olis hajonnu jos olisin joutunu ajattelemaan joskus että voinko lähteä johonkin, miks ette opeta niitä vauvojanne heti alusta lähtien pullolle? Mun vauva sai heti sairaalassa lisämaitoa pullosta ja kotonakin melko säänöllisesti eikä koskaan kyllä tullut mitään ongelmia imettämisen kanssa sen takia niinkuin kaikki imetysfriikit aina pelottelee...

No mä oon ainakin tähän asti pärjännyt hyvin, vauva on kulkenut mukana jos on menoja ollu. Eli en ole kokenut tarpeelliseksi aiemmin.
 

Yhteistyössä