Viikonloppujuopottelu!

Heippa!

Mulla ja mun miehellä menee ihan mukavasti ja hän on tyttärellemme hyvä isä. MUTTA hän juo joka viikonloppu ainakin toisena iltana yleensä aamuun asti kotona.

Nyt kun tyttö alkaa ymmärtämään asioita enemmän (kohta 1 vee), en haluaisi että kotona heilutaan humalassa. Itse en juo kuin tosi harvoin, ja sillonkin tyttö on hoidossa mummilla. Itse en ole lapsena joutnut juopottelua kotona katselemaan enkä halua, että' omaknkaan lapseni pitäisi sitä joutua tekemään.

Kuinka saan miehelleni selitettyä mitä ajan takaa, ei tunnu puheella menevän perille. Ja uskon, että kalja on kuitenkin tärkeämpi kuin perheen kanssa touhaaminen, ja nythän hän lyö kaksi kärpästä yhdellä iskulla(siis juo kotona olutta perheensä kanssa). Itse en saa nukuttua yöllä kunnolla, koska metelöi sen verran. Ottaa päähän niin helkkaristi.

Yksi vaihtoehto on se, että lähtee juopottelemaan kavereiden luo, joka viikonloppu yhdeksi yöksi, mutta sekään ei tunnu kivalta. Varsinkin nyt kun olen itse töissä ja muutenkin yhteinen aika kortilla. Lapsen kannalta tuo pois lähteminen taitaa olla se paras vaihtoehto.

Ja se vielä, että mieheni ei siis ole mitenkään äreä tai väkivaltainen humalassa, mutta en halua, että lapseni lähellä ollaan humalassa.

:)
 
Meillä täsmälleen samallaista ja 11kuukautta oleva tyttö myös meillä. Oon kans yrittäny selittää muttei auta. Huomena tietää taas ku töistä tulee ni se alakaa ja lauant.sit valitetaan ettei oo mitää järkee ottaa, mut kummasti viikolla unohtaa.
 
Mutta mitähän ne kovat otteet on? Kun tuntuu, ettei mikään auta! Erolla en viitsisi enää uhkailla, kun kuitenkin muuten menee ihan mukavasti.

Ja mies vetoaa siihen, että onhan hänenkin isänsä juopotellut aikoinaan kotona, joten miksei hän voisi...Ja eihän vanha koira opi uusia temppuja...jne.
 
Meillä on vähän samanlaista. Ainoa ero on että meillä ei ole lapsia vielä. Minä en käytä alkoholia juuri ollenkaan ja mies ottaa joka vkl ja nimenomaan kotona. Meillä on myös niin että mun vanhemmat on käyttäneet todella vähän alkoholia ja miehen vanhemmat juoneet useinkin kotona. Miehen vanhemmat on myös antaneet sen ja sen veljen ryypätä kotona jo alaikäisinä. Mun kotona sellainen ei olisi tullut kuuloonkaan.
Ei ollenkaan kiva tilanne. Minä haluaisin lapsen mutta mies haaveilee rauhallisesta illasta viinaa naukkaillen.. Mitäpä tässä voi tehdä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 19:55 elvie kirjoitti:
Meillä on vähän samanlaista. Ainoa ero on että meillä ei ole lapsia vielä. Minä en käytä alkoholia juuri ollenkaan ja mies ottaa joka vkl ja nimenomaan kotona. Meillä on myös niin että mun vanhemmat on käyttäneet todella vähän alkoholia ja miehen vanhemmat juoneet useinkin kotona. Miehen vanhemmat on myös antaneet sen ja sen veljen ryypätä kotona jo alaikäisinä. Mun kotona sellainen ei olisi tullut kuuloonkaan.
Ei ollenkaan kiva tilanne. Minä haluaisin lapsen mutta mies haaveilee rauhallisesta illasta viinaa naukkaillen.. Mitäpä tässä voi tehdä..
tällä palstailee nyt jo ihan liikaa niitä jotka ovat kuites tehneet sen lapsen tai lapsia ja sitten itkevät sitä et mies ryyppää vaikka meillä pieniä lapsia kai ne naiset kuvittelivat et mies muuttuu kun vauva tulee. ei seniin mene kovinkaan useasti valitettavasti. valitse sinä toisin. maailmassa paljon niitä miehiä joita ei viina vie.
 
Lasten puolesta
Viikonlopun iltapäivälehdessä(en muista kummassa oli) on artikkeli jossa kerrotaan lasten mielipiteitä ryyppäävistä vanhemmista ja vanhemmuudesta yleensä. Kannattaa lukea. Lasten vastaus yllätti kuulemma tutkijatkin.
 
Se on ikävä tosiasia ettei me muut voida juovalle mitään, itsestä sen muutoksen on lähdettävä ja halun muuttua.

Meillä mennään samaa rataa, lapsia on ja pitkä liitto takana. Alkuaikoina ei tämmöistä ollut vaan vähitellen on siihen menty että mies juo viikonloput kotona sohvalla, viikollakin.

Kaikki on kokeiltu kodin ulkopuoleltakin on apua haettu yhdessä, perheneuvolasta, sosiaalitoimistosta, a-klinikalta, mielenterveysneuvolasta ja onpa ollut jopa viisi viikkoa mies päihteiden katkaisuhoidossakin.

Mikään ei apua tuo jos ei toinen itsekkin sitä halua ja ongelmaa tunnusta!

Nyt ollaan arjessa jossa mies on viikot töissä kauempana toisella paikkakunnalla, viikonlopuksi kotiutuu.

Olen niin kurkkuani myöten täynnä juomista että olen ladellut seuraavat ohjeet:
Jos hän tulee viikonlopuksi kotia niin silloin on raitis viikonloppu, koti on päihteetön ja minulla on sitä lasten kanssa oikeus vaatia.
Jos perjantaina hän valitsee alkon eikä perhettä silloin hän voi hyvin jäädä työpaikkakunnalle siksi viikonlopuksi, kotia ei kaivata juomaan.

Jos tämä ei toimi kerrasta lähtee ero vireelle, meillä tämä toimii!!!

Raakaa ja julmaa kieltää toinen tulemasta kotia, tämä on pitkän pohdinnan tulos minulta ja lasten ajatuksien,toiveiden toteutusta.

On uskomatonta miten paljon meitä alkoholistien vaimoja tässä maassa on, kyllä yhteiskunnassa mättää pahasti että tähän on menty.

Hymyillään läpi kyynelten! :hug:
 
Moi!

Tuskallisen samankaltainen on kertomuksesi, kun mitä mun oli kolme vuotta sitten. Munkin mies, joi tytön ollessa yx, toisena yönä viikonlopusta enkä myöskään halunnut tytön sitä joutuvan näkemään ja kuin myös se häiritsi mun unia.

Tällä hetkellä tilanne on, tai on ollu viimeset kolme vuotta, et miehen juopottelu on lisääntynyt hirveesti, aina molempina iloina viikonlopusta ja lomat läpeensä joka ilta. Ja tyttö on nyt neljä ja näkee viikonloppusin isänsä aina ottavan olutta, kun aloittaa jo kuuden-seitsemän aikaan.

Kerroin tän sulle six, et yx vuotiaan on paljon paljon helpompi selvitä erosta kun neljä vuotiaan eli ota myös huomioon mahdollisuus, että miehesi juominen vain pahenee. Kaljasta tulee hyvin nopeasti tärkeämpi kuin perhe.

terkuin,
Reepu
 
Tää on kyllä tosi vaikee tilanne. Haluaisin uskoa siihen, että asiat menee paremmiksi, ku mies on vähentänyt juomistaan vuosien aikana. Murra jotenki tuntuu kuiteskin siltä, ettei tää tuu koskaan tästä muuttumaan. Eroa en halua, koska muuten mies on niin tunnollinen ja rakastava aviomies ja aivan mahtava isä.

Sitte joskus tuntuu siltä, että nipotanko turhasta. Nykyisin juo joko pe tai la yönä, joten onneksi koko viikonloppu ei mene örveltämiseen. On vain niin pirun vaikeaa sulattaa edes sitä yhtä kertaa viikossa kun lapsi pyörii alkuillasta jaloissa, ja itelle ei alkoholi maistu pätkääkään. Siis en edes ymmärrä mitä nautittavaa on kaljassa ja sitä seuraavassa krapulassa.

Aloituksessani päästin pienen valkoisen valheen tavallaan... Mieheni ei ole äreä humalassa, mutta todella äreä krapulassa. Minä lähden aina aamulla tyttö kainalossa "evakkoon". Riita tulee ihan mistä asiasta vaan. :\|

Katotaan nyt miten tästä jatketaan. Kurjaa, että teitä on muitakin kohtalotovereita...
 
mites
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 12:07 Noppa kirjoitti:
Ja mies vetoaa siihen, että onhan hänenkin isänsä juopotellut aikoinaan kotona, joten miksei hän voisi...Ja eihän vanha koira opi uusia temppuja...jne.
Miten tuollaiseen voi vedota? Eikös itse muista minkälaista se oli? Meillä mies ei juo lasten nähden nimenomaan sen vuoksi kun oma isä ryyppäsi eikä missään nimessä halua että omat lapset kokee saman! Ja vielä sanoit että on hyvä isä...
 
hiisi
Taas täällä valitetaan tästä! Anna ukkos juoda. Yksi yö viikosta, niin ei ole kovin paljon! Ajattele jos jois joka toinen päivä, sit vois valittaa. Suomes on "juoma kulttuuri" suurin osa ihmisistä juo kotona olutta, ei ole niin kamalaa. Kuin tollasia nipottajia on olemassakaan...??
 
Meillä myös mies ottaa olutta ja viiniä, yleensä perjantai-iltana. Asia sinänsä ok koska ei örvellä eikä ole väkivaltainen yms. Yeensä ottaa enemmän vasta sitten kun lapset on nukkumassa eli lapset näkevät vain sen yhden/pari olutta mikä on ok.

Mutta se mikä mua jurppii on se, että ukko yleensä haluaa seksiä sinä iltana ja mua ei voisi vähempää kiinnostaa. Yleensä vielä sellaista seksiä jota ei selvin päin harrasteta ja yleensä se vielä kestää ja kestää.... Jos kieltäydyn niin kamala riita siitä seuraa ja ihmettelyä että miksi en taaskaan halua. Kun saisikin mennä rauhassa nukkumaan ja jättää mies nuokkumaan sohvalle eikä "pelätä" koko perjantai iltaa että taas se tulee hakemaan sänkyyn :eek:
 
Juuh... Onhan täällä Suomessa tämmönen juomakulttuuri, mutta onko se välttis lapsille hyväksi? Ite oon kyllä miettinyt tätä nipottamisasiaa myös, ja välillä tuntuu, että taidan olla just sellanen nipottaja.

On tosi ristiriitaista kun mies juo kotona. Sitä vois verrata ehkä siihen, etä muuten täysin kunnollinen ja hyvä isä kaahaa autolla lapset kyydissä. Vaikka ei välttämättä koskaan sattuisikaan mitään, niin aina on riski olemassa.

Mies ei vieläkään ymmärrä täysin kantaani, mutta ainakin vähän paremmin kuin ennen. Katotaan nyt mitä tapahtuu ens viikonloppuna...
 
Ei toista voi kieltääkään huomasta, jos ei väkivaltanen lapsille tai vaimolle. Jokaisen oma asiahan se on. Mut voihan sitä sanoa, et alottas sit kun lapset on nukkumassa. Varmaan kieltäminen ja kokaikanen naputtaminen vaan pahentaa tilannetta.
 

Yhteistyössä