Viikonloppu äitejä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi! Varmasti sujuu hyvin. Isä on varmasti ollut paljon lapsen kanssa tähänkin mennessä, tietää ja tuntee lapsen. Mielestäni onnelliset vanhemmat ovat lapsen parhaat tukijat ja kasvattajat. Olen sairauden takia joutunut antamaan paljon vastuuta lapsista miehelleni, joten aina ero ei ole tähän syynä. Suhde lapsiin on hioutunut omanlaisekseen ja lapset ovat ajan kanssa alkaneet kohdella minua vanhempana, vaikka välillä olen ollut heitä heikompi. Sairastuminen oli lapsillekin kriisi ja ihmetyksen aihe -kuten on varmasti erokin. Hieman enemmän ovat koettaneet rajojaan juuri minun kanssani -toisaalta joitakin asioita tajunneet olla kanssani kokeilematta! Onnea ja jaksamista toivotan täydestä sydämestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tomaattikeitto:
Moi! Varmasti sujuu hyvin. Isä on varmasti ollut paljon lapsen kanssa tähänkin mennessä, tietää ja tuntee lapsen. Mielestäni onnelliset vanhemmat ovat lapsen parhaat tukijat ja kasvattajat. Olen sairauden takia joutunut antamaan paljon vastuuta lapsista miehelleni, joten aina ero ei ole tähän syynä. Suhde lapsiin on hioutunut omanlaisekseen ja lapset ovat ajan kanssa alkaneet kohdella minua vanhempana, vaikka välillä olen ollut heitä heikompi. Sairastuminen oli lapsillekin kriisi ja ihmetyksen aihe -kuten on varmasti erokin. Hieman enemmän ovat koettaneet rajojaan juuri minun kanssani -toisaalta joitakin asioita tajunneet olla kanssani kokeilematta! Onnea ja jaksamista toivotan täydestä sydämestä.

Kiitos kannustavista sanoista. Tämä ratkaisu tuntuu vaan olevan meille niin luonnollinen juttu, en minäkään tuomitse muiden ratkaisuja. Teillekkin jaksamista, ei tässä maassa ole epänormaalia, normaali olisi silloin jo epänormaalia. Jaksamista!!

periaattessa minullakaan ei olisi tarvetta olla lapsen kanssa ihan joka päivä,ei todellakaan. mutta en silti voi käsittää miten joku laittaa työnsä lapsensa edelle. ei varmaan ole ainoa työ maailmassa. ja mikä työ on muka sellaista ettei tiedä omia työvuoroja edes pariviikkoo etukäteen??? paitsi jos pimeenä teet töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huili:
Alkuperäinen kirjoittaja ole ylpeä viikonloppu äiti :):
Jos järjestely lapsesi isälle käy ja onhan se lapsenkin kannalta parempi että on säännölliset ajat elämässä, eli tässä tapauksessa asuminen isän luona olisi "parempi". En tarkoita tällä että olisit huono äiti, päin vastoin, olet hyvä äiti joka ajattelee lapsensa parasta ja haluat suoda tälle järjestyksen elämään, kun itselläsi on epäsäännölliset työajat. En ymmärrä miksi aina äidin pitäisi hoitaa lapsia kun ero sattuu, onhan ne lapset isänkin lapsia. Paljon voimia ja haleja sinulle päätökseesi. Aina sattuu niitä kieroon katsojia jotka sanovat pahasti, mutta älä välitä niistä, tämä on sinun elämääsi ja olette yhdessä lapsen isän kanssa päättäneet asiat lapsen parast ajatellen!

Kiitos! Näemmä ihmiset osaavat lukea rivien välistä kaiken muun kun on kyse lapsen ja äidin "erosta". Isä ei tunnu olevan arvossa kenellekkään. Lapsen parast aajatellen, tietetenkin. Kummastelen todella näitä asenteita! Kiitos kannustuksesta sinulle, ihanaa kun löytyy ihmisiä jotka osaavat nähdä asiat niin kuin ne ovat :) Kiitos kaunis! :)

Samaa mieltä!

Ei täällä saa mennä sanomaan, että haluaa käydä töissä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja jopa nauttii siitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Täällä PITÄÄ hoitaa lapset kotona 20v!

Alkuperäinen kirjoittaja Huili:
Lapselle on saatava pesämuna hänen lähtiessä kotoa ettei mene yhtä hankalaksi itsenäisen elämän aloitus ja viettäminen kuten minulla joskus. Itse olen joutunut sinnittelemään liian pitkään sanoakseni ei tälle työlle. Isänsä ei taas moiseen ryhdy, säästämään lapsen tulevaisuutta varten. .

Minä taas en tuota pesämunaa ymmärrä. Itse olen pienituloisten vanhempien kuopus, eikä maailmalle lähtiessä kyllä ollut kotoa ottaa mukaan mitään. OPiskelin yliopistossa, kaikki lomat tein töitä ja pidin ja pidän sitä ihan normaalina. Enkä nyt akateemisena ja kohtuutuloisena säästä yhtään lasten pesämunaksi, koen että enempi karhunpalvelus on sellainen antaa. Tekevä löytää työtä ja oppii siten rahan arvon.
Mutta peruskysymykseesi en ota kantaa. Perheet ovat erilaisia. Minä opiskelin pitkään juuri välttääkseni tuollaiset solmutilanteet, tällaiset asiat ovat pitkälti niitä ammatinvalintakysymyksiä. Te teette niin kuin teille parhaiten sopii, ja huonot ratkaisut voi aina tarvittaessa purkaa.

Yhteistyössä