Viikon nillittäjä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mistä johtuu et jotkut on teräviä viellä vanhempanakin 90 vuotiaina? Onkohan ne enempi vaarassa jotka ei jaa asioita toisille vaan ne tulee täyteen? Kun eivät pysy kevyt mielisinä? Koska ne raskaatkin asiat pitäis jakaa ni keventää ja piristää? Ni tulee kevyt mielisimmäksi?. Eli introverttien pitäisi jakaa se oma maailmansa ja puhua siitä ni nekin syttyis liekkeihin ehkä?. Ja ei pitäisi muita niin tylsinä uskalöustahan se vaatisi? No mä oon aina tainnu olla vähän reikäpää mitä tulee koulujuttuihin en taho muistaa mun muisti toimii jotenkin erilailla.
Oikea ruokavalio ja liikunta on suuressa osassa tuossa. Siis että on skarppi vanhanakin.
 
Hmm miks niin moni urheilia saa sydänkohtauksen nuorena? Vaikka olis ruokavalio ja liikunta ykkönen. Hmm mä en tiedä oliko esim dönner terävä mut sehän tupakoi paljon?.
Rääkkiurheilu kasvattaa sydäntä, mut siis sellainen normaali liikunta on tärkeetä.

Meillä maalla mun ollessa pieni, naapurin mummo ja pappa eli yli 90 v. Kesällä kävelivät ja talvella menivät potkukelkalla. Söivät pitkälti vain omasta puhtaasta maasta, keräilivät sienet marjat, metsästivät lihansa.
Olivat kyllä hitsin hyvässä kunnossa ja skarppeja.
Tunnen muitakin tosi hyväkuntoisia vanhoja ihmisiä jotka liikkuvat ja syövät oikein. Eivät edes näytä ikäisiltään.
Voi kun tuollaiseen lifestyleen pystyisi itsekin!
 
vierailija
Rääkkiurheilu kasvattaa sydäntä, mut siis sellainen normaali liikunta on tärkeetä.

Meillä maalla mun ollessa pieni, naapurin mummo ja pappa eli yli 90 v. Kesällä kävelivät ja talvella menivät potkukelkalla. Söivät pitkälti vain omasta puhtaasta maasta, keräilivät sienet marjat, metsästivät lihansa.
Olivat kyllä hitsin hyvässä kunnossa ja skarppeja.
Tunnen muitakin tosi hyväkuntoisia vanhoja ihmisiä jotka liikkuvat ja syövät oikein. Eivät edes näytä ikäisiltään.
Voi kun tuollaiseen lifestyleen pystyisi itsekin!
Ehkä sitten vanhempana jos aikaa suotu on. Mut mä uskon myös se et jakaa itseään piristää kummasti mieltä ja panee aivosolut liikkeelle ja hyvät keskustelut
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Deleted member 149094
Voit vain uskoa miten vaikeaa mulla oli huumevastaisena tuota kirjoittaa!!!
Meinas jo jäädä kirjoittamati!
Kyl mä luin ton kaks kertaa, että mitä se nainen siel ny kirjottelee. Mun mielestä, jos ny vaikka tahtoo puolustaa/vastustaa jotain, niin ei se tarkoita, et pitäis vaan puolustaa/kieltää.jos asiasta tietää kaiken, on mielipide validimpi.. Eikä mikään tee autuaaks, eli ehdottomuus on aika turhaa.
 
vierailija
Kyl mä luin ton kaks kertaa, että mitä se nainen siel ny kirjottelee. Mun mielestä, jos ny vaikka tahtoo puolustaa/vastustaa jotain, niin ei se tarkoita, et pitäis vaan puolustaa/kieltää.jos asiasta tietää kaiken, on mielipide validimpi.. Eikä mikään tee autuaaks, eli ehdottomuus on aika turhaa.
Tarkotitko että kaikki ehdottomuus on turhaa?.
 
Deleted member 149094
Mistä johtuu et jotkut on teräviä viellä vanhempanakin 90 vuotiaina? Onkohan ne enempi vaarassa jotka ei jaa asioita toisille vaan ne tulee täyteen? Kun eivät pysy kevyt mielisinä? Koska ne raskaatkin asiat pitäis jakaa ni keventää ja piristää? Ni tulee kevyt mielisimmäksi?. Eli introverttien pitäisi jakaa se oma maailmansa ja puhua siitä ni nekin syttyis liekkeihin ehkä?. Ja ei pitäisi muita niin tylsinä uskalöustahan se vaatisi? No mä oon aina tainnu olla vähän reikäpää mitä tulee koulujuttuihin en taho muistaa mun muisti toimii jotenkin erilailla.
Jaah. En mä usko, et ne asiat tulee täyteen. Enkä usko, et niitä vois tallentaa kollektiiviseen muistiin, et jakaminen auttais. Tässä voin olla muuten hyvinkin väärässä.
 
Ehkä sitten vanhempana jos aikaa suotu on. Mut mä uskon myös se et jakaa itseään piristää kummasti mieltä ja panee aivosolut liikkeelle ja hyvät keskustelut
No niimpä. Tai sitten ihan vain kuuntelukin on välillä kivaa.
Tekis mieli mennä johonkin ”kesäteatteriin”=puskapaariin kuuntelemaan niiden juttuja, siellä jos missä on eletty ja koettu!
Toinen hyvä paikka on aa-ryhmät, niissä en ole käynyt aikoihin.
 
vierailija
No niimpä. Tai sitten ihan vain kuuntelukin on välillä kivaa.
Tekis mieli mennä johonkin ”kesäteatteriin”=puskapaariin kuuntelemaan niiden juttuja, siellä jos missä on eletty ja koettu!
Toinen hyvä paikka on aa-ryhmät, niissä en ole käynyt aikoihin.
On siis mä tykkään vaan kuunella muiden juttui enkä välttämättä osallistu itse ollenkaan annan muiden keskustella. Vähän sama kuin tääl saatan vaan lukee muiden juttui. Enkä kommentoi. Joo siis baareis tulee välillä kyl hyvii stoorei. Mä oon käynny viimeks baaris kesäl. Eiku yhen kerran kävin syksyllä. Mut sen jälkeen en oo käynny.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kyl mä luin ton kaks kertaa, että mitä se nainen siel ny kirjottelee. Mun mielestä, jos ny vaikka tahtoo puolustaa/vastustaa jotain, niin ei se tarkoita, et pitäis vaan puolustaa/kieltää.jos asiasta tietää kaiken, on mielipide validimpi.. Eikä mikään tee autuaaks, eli ehdottomuus on aika turhaa.
Asiaa puhut.

Pientä virnuiluahan tuossa oli mulla mukana. Kyllä mä osaan olla harvinaisen objektiivinen, enkä todellakaan ole ehdoton. En tiedä miten se näkyy täällä, mutta ainakin näkyy irl.
 
En. Mut tietyissä asioissa. Esim. Väkivallassa voi olla aika ehdoton ja monissa muissa rikoksissa. Mut niissä asioissa, jotka on keveämpiä.
Me ollaan väkivaltaisia koko perhe.:sneaky:
Kamppailulajit on suuressa suosiossa.

Omalla kohdalla: oon pienestä asti tottunut väkivaltaan niin siitä muodostui aikoinaan normaali. En osaa oikein pelätä väkivaltaa ja se joskus vie jänniin tilanteisiin.

Mulla on aika huono moraali siinä mielessä, että en näe useita rikoksia niin pahana kuin muut.
 
vierailija
Näin nain- näin, menin naimisiin, tällä tavalla menin naimisiin, näin, panin, tällä tavalla panin.

Kuusi- luku, puu, sinun kuu
Palaa- kappaletta, tulessa, tulla takaisin

Tarkoitin, et byrokratia on lokerointia. Sääntöjä pienille asioille, jotta niille saadaan paljon lokeroita!

Juuh, sarkasmia, tai niin huono vitsi, et ei tunnista vitsiksi. Saa ite päättää.
Hei mua jäi hämäämään toi ylä teksti mitä noilla sanoilla tarkoitit?
 
vierailija
Me ollaan väkivaltaisia koko perhe.
Kamppailulajit on suuressa suosiossa.

Omalla kohdalla: oon pienestä asti tottunut väkivaltaan niin siitä muodostui aikoinaan normaali. En osaa oikein pelätä väkivaltaa ja se joskus vie jänniin tilanteisiin.

Mulla on aika huono moraali siinä mielessä, että en näe useita rikoksia niin pahana kuin muut.
Millasiin jänniin tilanteisiin?. Eli sua ei haittais vaik polttais kukka paukut?. Se tuo muuuten seksiinkin uuden ulottuvuuden.
 
Millasiin jänniin tilanteisiin?. Eli sua ei haittais vaik polttais kukka paukut?. Se tuo muuuten seksiinkin uuden ulottuvuuden.
Olen mennyt tappeluihin mukaan ja joskus olen turhan suuri suustani,
lällättelin muun muassa heltskuteille ja cännäreille kun oli jotakin yli-innokkaita rookeja.

Itsellä ei ole käynyt mielessä vetää, mutta eipä mua haittaa jos muut vetää. Koen että seksielämä on ollut aina erittäin tyydyttävää. En oikein välitä ideasta, että jotta pääsee uuteen ulottuvuuteen niin pitäis aina vetää paukut...
 
vierailija
Olen mennyt tappeluihin mukaan ja joskus olen turhan suuri suustani,
lällättelin muun muassa heltskuteille ja cännäreille kun oli jotakin yli-innokkaita rookeja.

Itsellä ei ole käynyt mielessä vetää, mutta eipä mua haittaa jos muut vetää. Koen että seksielämä on ollut aina erittäin tyydyttävää. En oikein välitä ideasta, että jotta pääsee uuteen ulottuvuuteen niin pitäis aina vetää paukut...
Ei aina tietenkään. Mäkin viimeks vuosi sitten. Mut ymmärrän et sun ei kannata kun oot yrittäjä ja lapset sun vastuulla enemmiks? Mut kokeilistko jos olis laillista kukkaa? Ei muita huumeita
 
Ei aina tietenkään. Mäkin viimeks vuosi sitten. Mut ymmärrän et sun ei kannata kun oot yrittäjä ja lapset sun vastuulla enemmiks? Mut kokeilistko jos olis laillista kukkaa? Ei muita huumeita
Varmasti olis mahdollisuus kokeilla ihan milloin huvittaa, mutta en oo tuntenut vetoa.
Ei laillisuus tai laittomuus tähän vaikuta.
 
Mistä johtuu et jotkut on teräviä viellä vanhempanakin 90 vuotiaina?
Laten teoria on se, että Mehu-Maija -sukupolvi sai liikaa alumiinia aivoihinsa.

Mutta ne jotka eivät keitelleet mehuja ja hilloja itse, niin säilyivät siltä. Ja varsinkin ne jotka vielä nauttivat päivittäin lasillisen punaviiniä niin aina vaan parempi verenkierrolle ja aivoille:geek:

SKÅL!
 
Kukaan ei kerro, kauan se niitä pähkinöitä popsi. Eikös se oli ratkaiseva tekijä?
Jonku eväspatongin vetaisee juoman kanssa vartissa. Meniköhän tuolla kauemmin.
Kyllä tuo mediassa kerrottiin.

Peuravirta aloitti syömisen pian koneen noustua ja laittoi omien sanojensa mukaan maskin takaisin parikymmentä minuuttia ennen laskeutumista. Pyrähdys Finnairin koneella Oulusta Helsinkiin kestää noin tunnin ja 20 minuuttia.


Sitä pähkinärasiaa Miikka jauhoi siis tunnin.
Miksi edes tarvitsee evästä alle kahden tunnin lennolle? Vastaan itse: tietenkin sen takia, että saisi kapinoida.
 

Yhteistyössä