Viikon jo tosi haalea haamu r-testissä...onko mahkuja ettei olis kemiallinen

...raskaus? Viikossa olen tehnyt monta raskaustestiä ja aina yhtä haaleita viivoja eivätkä tule edes heti näkyviin, mutta kuitenkin testiajan sisällä.
Sain viime kuussa keskenmenon ja testi näytti silloinkin tosi haaleeta haamua kaksi kertaa ja oli siis varmaan kemiallinen raskaus. Ja nyt raskauduin heti uudestaan km:n jälkeen, mutta ei tule tummaa viivaa vaikka jo viikon testannu.
Onko toivoa? Rehellisiä vastauksia kiitos...:)
 
Juu soitin neuvolan-tätille äskön ja hän sanoi ettei tämmösis tapauksis mitään verikokeita oteta! Käski odottaa viikon ja tehä sit itse uuden testin ja soittaa vasta sitten neuvola-aikaa! Ottaa jo valmiix päähän mennä tolle tätille, jos raskaana satun oleen. Oon jo viikon odotellu et varmaan on kemiallinen raskaus ja nyt sit viel toinen viikko...
Anteeksi purkaukseni.. tätä raskautta on vaan niin odotettu...
 
Herkät raskaustestit kertovat siis hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisestä kohdun limakalvolle heti kuukautisten ollessa myöhässä. Tässä vaiheessa tapahtuvat keskenmenot ovat kuitenkin erittäin yleisiä ja voidaankin ajatella, että munasolu vain "hipaisi" kohdun seinämää sen verran, että istukkahormonia erittyi ja testi muuttui positiiviseksi. Vuoto alkaa vain muutaman päivän tai viikon myöhässä, eikä tällainen tapahtuma edellytä mitään toimia. Kyseessä oli ns. kemiallinen raskaus eli positiivinen testi. Normaali kuukautiskierto yleensä jatkuu ja raskauden todennäköisyys jatkossa on hyvä. Kun raskaus on jo pidemmällä ja mahdollista todeta ultraäänellä, puhutaan kliinisestä raskaudesta (yli 6 raskausviikkoa)


Helistimen sivuilta löytyi...
 
Tyttiliini
No mulla oli tässä raskaudessa tosi epäselvä alku. Tein varmaan kymmenen testiä muutaman päivän aikana, osa näytti haamua, osa jopa negaa. Kyllä meinas hermot mennä odotellessa, mutta kyl se viiva sitten vahvistui, nyt on rv 29+4. En muista, miten kauan se haamuna pysyi, mutta tosiaan muutaman päivän ainakin.
 
:flower: :hug:
Rauhallisesti vaan! Mulla oli ensimmäisen kanssa samanlaisia ongelmia. Toivoin niin kovasti että pelko keskenmenosta vei osan raskaanaolon ihanuudesta. (pelkäsin 26rv:lle asti keskenmenoa ja loput synnytyksessä menettämistä)
Nyt toista odotellessa tunnelmat ihan toiset. Kyllä se kaveri siellä masussa on jos on ollakseen. Se on tai on olematta teitpä testejä tai et. :flower:
 
Minulla oli myös aika haalea viiva testissä noin 1,5vk sitten, en tehnyt uutta testiä, raskauden oireet on tosi selvät eikä menkat ole alkaneet.. Mutta en silti uskalla hirveesti ilakoida, ennen kun kuulen sydän äänet!!
 
Täällä kanssa kerran haalean viivan saanut, menkat pian viikon myöhässä... huomenna testaan uudelleen.... rinnat erittäin arat, alamahalla paineen tunnetta, pissattaa vähän enemmän kuin norm ja viime yönä paleli aivan sikana!
 

Yhteistyössä