*** Viikon 19 plussailijat <3<3 ***

Lisäänpä itseni rohkeasti listaan, eiköhän meitä äitienpäiväviikolle vielä kerry.. Laitan nyt vielä lisää tietoja tohon perään jos on sallittua :)

Kuumeilija87............1/30-35.................... yk 3
Moccamaster............1/33-34(-37)..............yk 1........esikoinen.......27 v
 
Kuumeilija kävi huhuilemassa tuolla viikon 15 jatkoissa niin pitihän se jo sitte tänneki listautua. Ei oo enää ollenkaan niin mieli maassa ku aiemmin aamulla ja päivällä ku menkat alko. Kävin hieronnassa ja sain jutskattua hellun kans niin kaikki on taas ihan ok. Ei muuta ku uutta putkeen :LOL: Olispa muuten aikamoinen äitienpäivälahja esimerkiksi omalle äitille...

Meitsin päivät: 1/29-38 yk 9 ja esikoinen toiveissa. Jaa täällä näköjään muitaki esikoisesta haaveilevia, mukavaa olla samassa tilanteessa :)
 
Liityn seuraanne jännäilemään :wave: Toivottavasti tulee paljon plussia

Onkos täällä kukaan koittanu tuota greippi mehun juomista? Ajattelin tänään alottaa ja kattoo onko vaikutusta.

Kuumeilija.............4/30-35................. yk 3 ........esikoinen..... 20 v
Moccamaster...........4/33-34(-37)............yk 1........esikoinen......27 v
Tatyana.................3/28-30.................yk 3 .........esikoinen......26 v
Tikka81..................2/29-38.................yk 9..........esikoinen
 
Tikka1, hehe mä törkeesti tunkeuduin teitä tänne houkuttelemaan :D

Tervetuloa vaan molemmille :)

Tuosta greippimehusta.. mä yritin kyllä parhaani mukaan sitä saada alas edes lasillisen, mutta ei onnistunu.. on niin H******in pahaa :( Joten joku puhu et karpalo mehu vois ajaa vähän samaa asiaa, niin sitä oon nyt sit litkiny, tiedä sit onko apua :D
 
voisin liittyä kans tähän joukkoon. varmaan tuon viikon 19 loppupuolella testaan, jos tarvetta on. yritän tässä kierrossa ottaa vähän iisimmin, kun viimeksi tuli keksittyä kaiken maailman oireet ja pudottua sitten kovaa ja korkealta... :D

Kuumeilija.............4/30-35................. yk 3 ........esikoinen..... 20 v
Moccamaster...........4/33-34(-37)............yk 1........esikoinen......27 v
Tatyana.................3/28-30.................yk 3 .........esikoinen......26 v
Tikka81..................2/29-38.................yk 9..........esikoinen
simppu82.............. 8/32-42.................yk2...........esikoinen.......27 v

kivaa että meitä esikoisesta haaveilevia on täällä monta! nyt vaan joku vois kelata aikaa pari viikkoa eteenpäin, kun ei malttais rauhallisesti odottaa... onneks on aika paljon tekemistä koko huhtikuulle, ettei ehdi kauheasti kalenteria tuijotella.
 
Mie oon kokeillu greippimehua. En kylläkään viime kierrossa ja siinä en sit havainnukkaan ovislimoja joten ku oon aika kuiva :x niin nyt ajattelin juopassa sitä lasillisen päivässä. Ostin myös yhden purkin karpalomehua, tuskin kummastakaan mitään haittaa on. Ja minusta se greippimehu on hyvää :p Niin ja sit mie syön foolihappoa ja jättihelokkiöljykapseleita. Nuista jättihelokeista oltiin vissiin aika monta mieltä mutta mie hain ne PMS-oireisiin. Mies muuttuu yllättävän rasittavaksi kerran kuussa... :LOL:

Mutta tosinki nyt on nämä ärsyttävät ajat eessä ku ei mitäään mahkuja mihinkään suuntaan... Onneksi mullaki sen verran hommaa tässä että menee pari viikkoa nopeesti ennen ku aletaan jänskäileen ensin ovista ja sitte sitä raskautumista. oon kyllä ihan varautunu siihen että kesällä lähetään tutkimuksiin ja mies olis menossa jo nyt. Onneksi se on niin mukana tässä, ei tarvi yksin pähkäillä näitä asioita. En kylläkään kerro sille ovisaikoja sun muita mutta kai se iteki tietää milloin se on. Ei mikään tyhmä mies mulla. ;)

Jaa teillä näkyy olevan iätki tuola listassa. Mie oon 26 v. Aika samanikäsiäki ollaan suurin osa
 
Jooh oikein esikoiden ryhmärämä :D:D
Mie oon täällä tää juniori, peränpitäjä :) Mutta mukava, että on samassa tilanteessa olevia :) Tiedetään sit kaikki et kuinka toisia jännittää :D

Tää alkukierto tosiaan on niiiiiiin pitkästyttävää.. ei voi oikein muuta sanoa :D:D

Mäkin mietin tota foolihappoa.. mistäs sitä saa..? Onko kallista? onko myöhäistä nyt aloittaa syömään? :D

 
Foolihappoa saa luontaistuotekaupoista, eilen tilasin ite netistä, makso postareiden kans n. 20 euroa 90 tablettia (otetaan 1 tabu päivässä). Se oli Donsbachin B6B12+foolihappo. Mulle suositeltiin sitä, kuulemma paras hinta-laatu -suhteeltaan. Eilen ku sanoin tälle suosittelijalle että haluan raskaaksi niin hän sano heti että foolihappoa kannattaa ottaa. Ja että sitä pitäs syyä ennen raskautta ja sen aikana. Tuskinpa se koskaan on liian myöhästä alkaa sitä syömään. Mieki vasta viime kierron puolesta välistä aloin napsimaan ku sain kaverilta ja nyt tilasin sitte iteki. Muutenki tekee hyvää sydämelle ja muulle keholle. Kannattaa katsoa lisäinfoa siitä "tietopaketti"-keskustelusta.
 
Kyl tää greippi mehu laitta aikalailla irvistämään :/ Sokeripalojen kans menee kuitenkin jotenki alas.

Kävin tänään apteekissa ja ostin Multivita Raskaus monivitamiineja, niissä on ainakin tuota foolihappoa. Purkki makso noin 16?/80 tabl. Tuli samal sit osettua luontaistuotekaupasta GLA- tableteita joita täällä oon nähny kehuttavan. Ovat ymmärtääkseni helokkiöljyn kaltaisia.

Kyl on tullu pahasti hurahdettua kaikkiin "vippaskonsteihin" =) Toivottavasti vaan on apua niistä, usko on kova :D
 
Kaikki keinot on sallittuja sodassa ja rakkaudessa ja vauvanteossa :p

Mulla on kans niissä helokkiöljyjutskuissa GLA:ta. Sen GLA:n takia niitä ostinki. Jos ei näillä myrkyillä saada lapsia aikaseksi niin ei sitte millään. Mie vain luulen että suurin ongelma minun raskautumisessa on stressaaminen. Ja ku kaikki siitä toitottaa ettei saa stressata. No oo siinäki sitte rentona... :LOL:
 
Kävin kirjottelemassa tonne viikon 15 jatko pinoon ja huomasin, että Kuumeilija87 oli käynyt kutsumassa tännekin :)
Joten...
Täällä ollaan.
Meilläkin esikoisesta toiveillaan, olen 23v ja nyt siis kp1/30 ja meillä alkaapi yk2.
Tulin tänään kaupan kautta kotiin, ostin 4 litraa greippimehua ja tamponeita :LOL:
Mä oon jo kuukauden ajan syönyt tota Multivita Plussaa, jossa muiden tärkeiden vitamiinien lisäksi on myös foolihappoa 200% vuorokautisen saannin vertailuarvosta :)
 
Hauskaa että pino on kasvanut :)

Mä tuolla lähes kolmekymppisten ketjussa jo kirjoittelinkin, että alettiin kuitenkin harkita yrityksen aloittamista vasta seuraavasta kierrosta. Mutta koska mitään ei ole vielä päätetty, roikun tässä edelleen jos teille sopii..

En oo mitään greippimehuja vielä ainakaan hankkinut, mutta rautaa ja monivitamiinia aion syödä ja fertilityfriendiä käyttää. Noista vitamiineista muuten sen verran, että tiesitte kai että plussaamisen jälkeen ei sais käyttää a-vitamiinia sisältäviä. Siis tää on sama juttu kuin se että maksaruokia pitää välttää, liika a-vitamiini on vauvalle huono juttu. Yritysaikana varmasti ok, mutta toisaalta suomalaiset saa a:ta muutenkin ihan tarpeeksi, joten olen sitten nyt jo hankkinut a-vitamiinittomia. Yllättävän monessa merkissä sitä kuitenkin on.
 
TMK
Heippa, minäkin voisin liittyä tänne tuolta vkon 15 jatkoilta, joskin mahdankohan oikeen mennä teidän mukana, kun meillä on toiveissa "jo" KOLMONEN :whistle: :heart:
tänään on kp 3/28-30 ja yk 2. Ei kyllä parempaa äitienpäivän lahjaa voisi toivoa :saint:
 
Voisinko liittyä mukaan!? Viime kierron jälkeen ajattelin jättää tämän foorumin rauhaan, kun tuli vietettyä kaikki luppoajat lueskelemassa täällä. Täällä oli niin paljon esikoiskuumeilijoita, niin oli pakko liittyä mukaan!

Tämä on yk5 ja kierto on 6/30-43 ja esikoista yritetään. En tiedä, miten tahdikkaasti pystymme yrittämään, jos kierto on tällä kertaa tuo 43, koska mies lähtee oviksen aikoihin sitten työmatkalle viideksi viikoksi. Jos kierto on taas 30-33 päivää, niin olis paremmat mahkut. Kierto heittelee, koska lopetin pillerit viime lokakuussa.

Kahtena kiertona oon juonu greippimehua, joka ei omia makunystyröitä hivele ja viikko sitten aloitin myös foolihappojen syönnin.

Mitä se helokkisysteemi lupaa tai auttaa? Voisin alkaa niitäkin vetelemään... :LOL:
 
Huomenta! Tässä linkki josta löytyy aika hyvin kaikkea mielenkiintosta, myös jättihelokista. Ite hain sitä lähinnä raivokohtauksiin (PMS) mutta jos se tepsii muutenki niin ei se kovin huono homma voi olla. Sitä ei kylläkään vissiin sais syyä raskauden aikana (?) mutta ainaki nyt yritellessä vedän nassuun kaiken mistä voi olla vähänki apua. Ja ei tässä uusimmassa mutta sitä edellisessä Kauneus&Terveys-lehdessä oli vinkkejä hedelmällisyyteen. Kannattaa lukea vaikka ihan mielenkiinnosta.

Ja kyllä tänne mahtuu kaikki vaikkei nyt ekasta haaveilekaan. Tai jos on vanhempi/nuorempi ku 25-27. Sattu vain tähän samaan pinoon paljon sellasia samankaltaisessa tilanteessa olevia =)

Meinas unohtua se linkki...
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1005326
 
Torstai 10.4.

Kuumeilija.............5/30-35................. yk 3 ........esikoinen..... 20 v
Moccamaster...........5/33-34(-37)............yk 1........esikoinen......27 v
Tatyana.................4/28-30.................yk 3 .........esikoinen......26 v
Tikka81..................3/29-38.................yk 9..........esikoinen
simppu82.............. 9/32-42.................yk2...........esikoinen.......27 v
Alexandra-85 ........2/30......................yk2............esikoinen......23v
TMK........................4/28-30.................yk 2..........3. toiveissa
Mimmukka81......... 7/30-43..................yk5..........esikoinen.......26 v
PinkCadillac.............1/32-35................ yk3.......... esikoinen...... 31v
 
Toivottavasti tuli kaikkien tiedot laitettua tuohon oikein ja kaikki uudet laitettua mukaan :)

Tuntuu kyl et tuon stressin välttäminen on on suurimpia haasteita täs lapsenteko puuhassa. Tulee mietittyä aika paljon miten vois parantaa raskautumis mahdollisuuksiaan. Ja ku odottelee menkkoja, alkaa kuvittelemaan jos jonkun näkösiä raskausoireita. Tuo raskausoireiden kuvittelu on se suurempi ongelma, ku sit on viel entistäkin pettyneempi ku menkat alkaa.

Nykyään sentään tietää parin päivän tarkkuudella, koska pitäis menkkojen tulla. Ennen pyöri monta vuotta kierron pituus välillä 27-42. Sit noin vuosi sitten, ne vaan "normalisoitui" ja alko tulemaan säännöllisesti. Vieläki kyl ihmetyttää et mistä tämä muutos mahtoi johtua.
 
Gyne sano mulle että mulla saattaa vieläki vaikuttaa vuosien e-pillereiden syönti kiertoihin ja raskautumiseen. Lopetin ne 01/07 ja laitoin ehkäisykapselin 05/07 ja otin sen pois 08/07. Eli siis kaikki nää heitot ja erilaiset tuntemukset kierron aikana voivat johtua ihan niitten pillereiden jälkivaikutuksesta. Tossa kapselissahan ei ollu ku keltarauhashormonia, mutta kuitenki.
 
Tervehdys taasen :)

Tuosta kierron tasaisuudesta yms ollu puhetta.. Mullakin oli ennen aina kellon tarkka kierto, kunnes se sit marras-joulukuussa rupes heittämään :( Pisin ollu yli 45 ja lyhyin 27.. Että siltä väliltä.. tosin nyt oon tota ovista alkanut bongaamaan niiin en ala kehitteleen oireita ennenkun se 12-14pvää siitä on kulunut.. :) Epäilen etten tuossa yli 45-kierrossa ovuloinut ollenkaan.. Toivotaan, että tässä kierros kunnon munis irtoaa ja kohtaa rakkaan miessolujen kanssa :) Kaikilla meillä siis :D

Täällä menkat ohi ja pääsee vihdoista viimein jakamaan rakkautta makkarin puolelle :)
 
TMK
Tatyana: Meikäläisellä on kertynyt ikää mittariin 30v, joten sen voi lisätä tuonne rimpsun perään :) Niin ja ihan näin esittelynä vielä niin kotoa volyymitasapainoa hoitaa 7,5 -vuotias poikamme ja "lievästi" 5-vee neiti MINÄ ITTE :headwall: Ja vaikka ne kuinka koko ajan kinaa keskenään, niin silti me tahdotaan lisää :saint:
 

Yhteistyössä