Viikkoja 40+6 käynnistysvinnkejä?

  • Viestiketjun aloittaja Mimosa
  • Ensimmäinen viesti
Mimosa
Viikkoja kasassa 40+6 ja vauva on jo nelikiloinen...
siivottu on ja saunottua ja seksiä harrastettu. Oisko kellään hyviä käynnistysvinkkejä?
Ei jaksa odottaa enää!!
 
SareiV
Ystäväni sai kertomansa mukaan synnytyksen käynnistymään hieromalla pikkuvarpaiden akupisteitä (joiden tarkasta sijainnista en valitettavasti osaa sanoa...) Supistukset alkoi samana iltana ja seuraavana päivänä olikin vauva kainalossa, viikkoja oli tuolloin koossa 40 ja risat.
 
viiden muksun mamma
Ikävä kyllä mun on kompattava Risellaa eli ei siihen tahdo olla muita "poppaskonsteja" kuin käynnistävät lääkkeet ja nekään ei välttämättä kaikilla auta...

Noh, serkkuni voisi olla eri mieltä. Hänellä oli mennyt pari päivää yli lasketun ajan ja olo oli jo toooooodella kyllästynyt isoon mahaan. Mikään vanha konsti ei tepsinyt ja mieltään piristämään lähti sitten ystävänsä kanssa ostoksille! Nämä naiset ramppasivat päivän kaupungilla ja kuulemma tekivät paljon ihania löytöjä. Illalla ostosreissun jälkeen oli tullut jo kiire synnärille ja ennen puolta yötä oli sitten serkulla vauva jo sylissä :)

Mulla on kaikki raskaudet menneet ns. yliajalla ja ainut mistä on ollut ihan oikeasti apua - ne käynnistyslääkkeet... (toki pari kertaa synnytys lähtenyt sitten ihan omillaan eteenpäin, mutta yli lasketun ajan kuitenkin).

Tsemppiä odotteluun!!!
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja SareiV:
Ystäväni sai kertomansa mukaan synnytyksen käynnistymään hieromalla pikkuvarpaiden akupisteitä (joiden tarkasta sijainnista en valitettavasti osaa sanoa...) Supistukset alkoi samana iltana ja seuraavana päivänä olikin vauva kainalossa, viikkoja oli tuolloin koossa 40 ja risat.
Tää auttoi myös minulla! =) Jostakin ne akupiste-jutut löysin netistä..
 
Mimosa
Mulla on suppareita ollut ja limatulppakin tullut, mutta kun ei vauhditu niin ei...ostoksilla olin eilen ja portaitakin kävellyt.
Masentavaa oottaa, kun kuitenkin supistelut saa olon kipeiksi, mutta kun ei niin ei...
Kiitos vinkeistä. Peräruisketta en ala kokeilemaan :p
 
ei tarvinnut käynnistää
Nännejä vaan hieromaan. Omani tullet ajallaan mutta yhdeltä sain raskausmyrkytyksen eikä saanut mennä yli. Hieroskelin vain ahkeraan aina niin kauan kun vatsaa kovetti tai vähän tuntui. Hetken päästä taas uusiksi ja siitä se pikkuhiljaa alkoi itsekseen supistella. Silloinkin vielä annoin vauhtia hieronnalla etteivät vain lopu.
 
pp
tuolla ku jotku sanoi että varpaita hieroo, niin älkää vaan ihmeessä hieroko ennen ku ootte varmoja missä kohti varpaita on se piste mistä istukka lähtee irti!! nimittäin semmonen kohta varpaissa on.
 
Kaikki hieromiset on minusta ihan turhaa...koska se vauva tulee kun on valmis...itselläni 4 muksua ja kaikki keinot aikoinaan kokeilin...vain sitten kun rentouduin ja "lopetin odottamisen" niin vauva alkoi syntymään.
 
pp
en halua pelotella, mutta tosi on että istukka irtoaa jostain varpaasta hieromalla, en muista mistä. olen itse kokenu, kun ei meinannu istukka irrota synnytyksen jälkeen niin asiasta tietävä kätilö hieroi varpaita niin jopas lähti
 
viiden muksun mamma
Mä en kyllä tuohon usko, että varpaitaan hieromalla istukka lähtisi irtoamaan... Entäs jos esim. jalkineina on sellaiset kengät, joissa on se "näppylä-pohjallinen" eli ns. hierova pohjallinen. Kyllä siitä olisi varoiteltu, jos sen istukan saisi varpaitaan hieromalla irtoamaan...

Mä luulen, että paras konsti itse "vauhdittaa" synnytystä on just se, että ottaa rennosti ja ihan oikeasti lepää ja rentoutuu. Kun kroppa on levollinen, varmasti tapahtuu asioita nopeammin kuin sellaisessa kehossa, joka on kireä kuin viulun kieli.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Risella:
Ota ihan rennosti. Nukut ja lepäät...kun keho rentoutuu niin vauvakin voi alkaa tulemaan...
Näin! Mitään järkee väsyttää itteään millään siivouksilla, jos synnytys käynnistyy niin et sitten jaksakaan synnyttää vaan makaat sängyllä ja keho kramppaa eikä synnytys edes etene. :xmas: Nimim. vahingosta viisastunut.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
alat tehdä jotain sellasta mitä ei missään nimessä voi jättää kesken :D
No tää voi toimia, ikään kuin Murphyn laki. Tai sitten pistät miehes lentokoneeseen matkalel maailman toiselle puolelle, niin johan syntyy. :saint:
 
eiautaässät
HEI!

Mulla auttoi kahteen otteeseen nännien hiplaus! Joten laitappa mies asialle jos et ite koita. Mulle riitti noin 5min.., ensin ekan kerran jälkeen noin tunnin kahen päästä puhkes kalvot ja kun oltiin sairaalassa ja odoteltiin supistuksia jotka oli hiipunut niin nännien hiplauksen jälkeen ne taas muutaman tunnin kuluttua alkoivat ja säästivät käynnistämiseltä!
 
eiautaässät
ja mä oon sen todennut että noista ässistä ei mulla oo ollut mitään apua. Mutta tuo nännien hiplaus auttoi,. Ehkä juju on siinä että nänneillä ja kohdullahan on jokin yhteys ja mulla jälkisupistukset on aina olleet todella kipeitä. Särkylääkettä menee pari ekaa päivää ja itku melkein tullut kun vauva imee ja supistaa samalla.
 

Yhteistyössä