Viikko laskettuun aikaan, nyt iski paniikki :/

  • Viestiketjun aloittaja Vauva tulossa
  • Ensimmäinen viesti
Vauva tulossa
Vauvan laskettu aika on viikon päästä, ja vaikka koko odotusajan olen iloinnut vauvasta todella paljon ja luullut ns. kypsyväni vanhemmaksi, olen eilisestä illasta asti itkenyt ja panikoinut sitä, että nyt se sitten syntyykin päivänä minä hyvänsä ja en tiedä edes haluanko sitä! Pelottaa kaikki ihan hirveästi: vauva-arjessa jaksaminen, vauvaan tutustuminen, synnytys... Aivan todella inhottava olotila tämä, ahdistaa ihan tosissaan. Vielä pari päivää sitten fiilikset olivat ihan toisenlaiset, ja odotin innolla merkkejä synnytyksestä. Nyt tuntuu siltä, että en jaksa mitään ja haluaisin unohtaa koko jutun... Onko kellään ollut mitään vastaavaa?
 
Juuh
Ihan on normaalia että iskee pieni paniikki, kun h-hetki alkaa oikeasti olla lähellä. Onhan se huima elämänmuutos. Mutta mä kuule luulen, että sitten ku sen pikkuisen syliisi saat, niin panikointi loppuu ku seinään. :)
 
vieras
Kun vauva-arki alkaa kotona, muista, että sinä olet olemassa vauvaa varten. Älä siis stressaa siivoamisesta tai pyykkien pesemisestä tai muustakaan vaan huolehdi omasta jaksamisestasi. Nuku tai ainakin lepää aina, kun siihen on mahdollisuus - käytä siis vauvan päiväuniajat omaan itseesi, älä taloustöihin.
Luota itseesi! Kun opit tuntemaan lapsesi, sinä olet asiantuntija häneen liittyvissä asioissa. Neuvoja kannattaa kuunnella, mutta kaikkea ei tarvitse noudattaa.
Ihanaa tulevaa vauva-aikaa teille!
 
ml
elämän paras lahja odottaa vastaanottamistasi ja maailman ihanimmat hetket ovat ulottuvillasi..enää viikko!...anna ilon tulla takaisin odotukseesi ja muista eräs totuus elämästä:"...kantaa niin kuin sorsanpoikaa yli synkän veen..."(ahdistuksesi ajanki). Onnea ja iloa elämäänne!
 

Yhteistyössä