Viidennet,kuudennet,seitsämännet jne vauvat=) syksy 2010

No tässäpä tää vauvautuneiden pino =)

18.11.2009
taaperotx5 rv 39+3 4160g/53cm/py 36cm poika



23.3.2010
Lahja Lintikka....3620g/48.5cm/py 34.5

8.4.2010
MaMa74 rv 39+1. 4020g/49cm/py 37cm

18.4.2010
Ghiq.(rv39+2) , 3590g/52cm

19.4.2010
Johjo ( rv 38+1), 4560g/52cm


10.6.2010
Oliivitar(rv ??) 3830g/49cm/py 37cm poika

17.6.2010
Elettaria Cardadomum (rv ???) 3180g/47,5cm tyttö

15.7.2010
Kääkkänä rv ? 3770g/50,5cm poika


25.7.2010
Hexuli rv? 3175g/49cm tyttö

29.7.2010
Me10 rv 37+6 3380g/50cm/py 36cm poika

31.7.2010
Luputupuna poika

1.8.2010
Neitim rv ? tyttö



me10
 
saisinko määkin liittyä tähän vauva pinoon vaikka onhan tuolla pikkumiehellä ikää jo lähemmäs 9kk :heart:

Jos saan niin tässä tiedot listaan..

18.11.2009 :heart:
taaperotx5 rv 39+3 4160g/53cm/py 36cm poika

tässä vielä uusimpia kuvia Juliuksesta








:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

















































































































































 
Tervehdys :wave:

Hienoa että päätitte tulla jutustelemaan tällekin puolelle :D Olen kyllä käynyt kurkimassa tuolla odotuspuolella teidän kuulumisia, mutta en ole omia kehdannut kirjoitella kun en enää odota :D
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: Me10 hyvä syntymäpäivä sinun kuopuksella :D minun esikoinen täytti samana päivänä 18v..

Lotta on nyt siis 4kk ja rintamaidolla ollaan menty. Viimeksi neuvolassa oli pituuskäyrä notkahtanut ja terkka kehoitti valmistautumaan soseiden aloitukseen eli katsellaan seuraavassa neuvolassa miltä ne käppyrät sitten näyttää. Tyytyväinen tyttöhän tuo on ja pikkuhiljaa harjoittelee kääntymistä selältä mahalleen. Lelutkin pysyvät kädessä jo suht hienosti, mitä nyt tahtovat aina välillä muksia nenille :D Olen nauttinut vauvasta ihan koko rahalla kun Lotta varmasti on meidän viimeinen vauva. Isommat sisarukset ovat ottaneet vauvan hienosti vastaan eli suurempia mustasukkaisuusdraamoja ei ole esiintynyt. Vauhtia sekä ääntä ja elämää tähän porukkaan kyllä mahtuu jatäytyy tunnustaa että joskus sitä odottaa oikein innolla että saa lapset nukkumaan ja voi hetken hengähtää ihan rauhassa =)
Niin ihanaa kun olisikin heittäytyä tähän vauvan kanssa olemiseen niin siitä täytyy nyt hieman tinkiä, sillä minun piti jatkaa nyt opintoja etten olisi menettänyt opiskelupaikkaani. Mutta olen suunnitellut syksyä niin että koulupäivät eivät venyisi pitkiksi ja muutama pidempi päivä on järjestetty niin että minulla on opettajien lupa tuoda Lotta tunneille. Katsotaan kuinka tuo kaikki sujuu sitten todellisuudessa... Mutta tässä näitä meidän kuulumisia.

Terveisin MaMa ja Lotta
 
Kiva jutustella täällä ja tottahan toki,Taaperotx5 mukaan!!!

Meillä nukuttiin hyvin viime yönä.Nukahti klo 22,eka syöttö 02.30 ja sitten kertaalleen joskus 5 aikaoihin ja jatkoi unta vielä puoli kasiin :heart:
Edelleen tuntuu varsin tyytyväiseltä ja rauhalliselta tapaukselta :heart:

Tänään mulla olis ollut laskettu aika :whistle:

Mukava kuulla myös Mama74:n ja tyttären(ja kaikkien lasten)kuulumisia =)


Sitten vaan kaikki vauvautuneet pikkuhiljaa kirjoittelemaan kuulumiset :D
 
Kiitos me10 pinosta!! :flower:

Miten on arki lähteny suuren pesueen kanssa sujumaan?Isommat lapset on varmaan ihan innoissaan vauvasta :heart:

Täällä tuo vanhin tyttö joka on nyt 5v8kk on ihan innoissaan kun alottaa eskarin maanantaina.

nyt taas kutsu käy...
 
Heissulivei!

Tässä kirjoittelee ex-vatsakasilmanvauvaa :D Nimimerkki ei enää ollut ajantasalla :)
Poika syntyi 31.7.2010. Arki on lähtenyt rullaamaan kivasti. Jonkinnäköistä rytmiäkin on löytynyt päiviin :)
Loppuraskaus oli tosi hankala. Olin turvoksissa kun pullataikina (tai vielä enemmänkin).
Kummasti heti synnytyksen jälkeen on alkanut helpottaa :)
Näin lyhyesti kuulumisia, kun pieni ilmoittelee heräämistään...

 
Huomenta,
ja kiitos uudesta pinosta ME10! :heart:
Täällä pieni mies jo 4,5viikkoa vanha. Arki käynnistyi tänään kun kolme lähti kouluun ja mies töihin. Itkut piti kyl tirauttaa aamusella :ashamed: mutta eiköhän tää tästä, eka viikko aina vaikein. Meillä poika osoittautunu erittäin masukipuiseksi :/ mikään ei tunnu auttavan ja lisäkäsipareja tosiaan tarvis, että pääsis ite joskus edes suihkuun. Itellä vasta nyt leikkaushaava umpeutunu,tihutti kuukauden verran ja käytin jo lääkärissäkin näytillä. lääkäri oli paljon enemmän huolissaan lapsimäärästämme ja lykkäsi pyytämättä minipillerireseptin mulle. Reseptiä en käytä, niin paljon huonoa niistä lukenut. Onko teillä kokemuksia??

Miten vauvat nukkuu öisin? Meillä viime yö suht hyvä, parin tunnin välein,mutta on niitäkin et tunnin välein syödään ja sit taas itketään masua... tissimaidolla kuitenkin vielä mennään, kasvu vaan ollu huimaa ja mitat 4vkon iässä oli jo 5000g/ 55cm.

Ristiäiset lauantaina edessä, onneksi mun ei tarvi KUIN siivota ja puunata, tarjoilut olen tilannut ja äiti tekee voileipäkaakut.

Jaksamista muillekin öihin, en kyllä osannu taas arvata et näin hurjalta tuntuu tää valvottaminen :kieh:

Kääkkis ja Lapanen 4,5vkoa
 
Me10 Lotta syntyi rv 39+1 sen voi lisätä tuohon listaan :D
Kääkkänälle :hug: yöunet on kultaakin kalliimmat, toivotaan että pojan masuvaivat alkaisivat pikkuhiljaa hellittämään. Minipillerit ei mulle sopineet (kuten ei mitkään e-pillerit) ne ehkäisee ihan liian hyvin :whistle: Ukolla ei ollut asiaa lähellekään kun noita söin :ashamed:

Yöt hetken oli niin että kun Lotta nukahtaa (viim. klo 21.30) niin ensimmäinen unipätkä oli n 5-6 tuntia, mutta nyt on viimeaikoina alkanut herätä puoliltaöin ja sen jälkeen heräilee 2-4 tunnin välein. Pikaisestihan tuo tyttö yöllä syö eli imetys kestää n.5min/kerta ja sitten unet jatkuu kun vaan pistää tytön sänkyyn takaisin.

Mahavaivoja ei hirveästi ole ollut mutta edelleen on annettu Lotalle päivittäin joko disflatyliä tai kuplastop-tippoja (yleensä samalla kertaa kun d-vitamiinikin). Kyllähän tuota neitiä selvästi mahasta välillä vääntää, mutta tyttö aikansa ähisee, kiemurtelee ja sitten piereksii, ne on sitten sillä kuitattu :D

Tänään oli ensimmäinen koulupäivä minulla ja pitkään pähkäilin aamulla otanko Lotan mukaan vai enkö. No enhän minä voinut olla tytöstä erossa ja kun opettajalta oli lupa tyttö ottaa mukaan tunneille niin miksikäs ei. Yllättävän hienosti meni vaikka osan tunnista, kuuntelin käytävän puolella tyttöä vaunuissa heijaten :whistle: Onneksi lähiopetusta on suhteellisen vähän ja nekin tunnit on sellaisia joilla ei ole läsnäolopakkoa joten luovien mennään eteenpäin. Kunhan nuo kiinteät tulee mukaan kuvaan niin sitten voi jättää tytön isukin hellään huomaan, mutta nyt kun vielä mennään täysin imetyksellä niin kyllähän tuo tyttö on lähellä pidettävä (ei taida äiti haluta irottaa "viimeisestä vauvasta" :ashamed: )

Mutta nyt nauttimaan hetken hiljaisuudesta (kaikki lapset nukkuu..) ennenkuin itse kömpii sänkyyn

MaMa ja Lotta 4kk :heart:
 
Moi kaikki,kiva kun ootte tänne löytäneet :flower:

Kääkkiksellä
poika kasvanut tosi hienosti,me otetaan kovaa vauhtia kiinni,tuntuu lihoavan ihan silmissä :D

Tänään alkoi raudan antaminen,2xpäivässä ja nähtäväksi jää miten sitten vaikuttaa vatsaan...
6kk vähintään määrä antaa,kunnen hemoglobiini arvot kontrolloidaan hyviksi.
Ja värjää kuulemma tekstiilit jos puklaileen,mutta toistaiseksi ei oo montaa puklua tavattu :D

Tein tuossa juuri kesän/syksyn ekan omenahillo/mehu satsin.Keittiö on sen näköinen kun oon juossut lapsien perässä siinä välillä :LOL:
Mut ompa sitten hilloa ja mehua :D

Mies on vielä 2 viikkoa lomalla ja sitten mulla alkaa oikea arki 8:n lapsen kanssa :whistle:
Nyt vielä ihan laakereillani lepään ;)

Me10 ja ritari 2vkoa 5 päivää :heart:
 
Mites teillä muuten noin ylipäätään on imetykset sujuneet?Täysimetystä ja imetystä kiinteiden ohella kuinka pitkään?
Onko ollut ongelmaa hampaiden tultua ja eroja eri lasten imetyksissä?

Mulla oli ihan unelma imetys edellisen kohdalla.Imetin 6kk täysimetyksellä ja yhteensä 13,5kk ja olin niin ylpeä suorituksesta.(olin raskaana 12 vkolla kun lopetin imetyksen)

Sitä edellisiäkin olen kyllä onnistunut täysimettämään sen 6kk(paitsi kakkosta jota imetin yhteensä vain 3,5kk allergioiden takia)mutta imetys on katkennut 7kk-9kk iässä milloin mistäkin syystä.
Joko vauva ei malttanut imeä rinnalla,tai alkanut purra ja kahdessa tapauksessa vauvan sammas tarttunut pahana hiivatulehduksena rinnanpäihin ja rinnanpäät vuotaneet verta :'(

Nyt toivon saavani imettää taas sinne vuoden ikään ja ylikin,jos vaan kaikki menee hyvin.
Meillä vaan just noi 2 poikaa oli ne jotka alkoivat kipeästi purra rintaa heti kun hampaat puhkes....
 
riemu tervetuloa sitten vauvan synnyttyä tälle puolelle jatkamaan jutustelua :D Innolla odotetaan sinun vauvauutisia =)

Imetys Esikoista imetin reilun 6kk ja siihen aikaan (v-92) kiinteät aloitettiin 3kk:n iässä eikä minulle puhuttukaan mistään täysimetyksestä :whistle: Lopetin imettämisen kun kyllästyin siihen valtavaan maitotulvaan joka ei olekaan sen koomin toistunut :whistle: Kaksosia imetin 4kk osittan, toinen ei suostunut rinnalle lainkaan vaan sai lypsettyä maitoa+korviketta pullosta. Kaksosten kanssa ei maito tahtonut nousta ja sittenpä se lopahtikin kun ei ollut tarpeeksi minullakaan yritystä.. Nelonen oli täysimetyksellä 5kk:n ikään asti ja hän vieroitti itse itsensä 7kk:n iässä kun olin raskaana (oli vissiin maidon maku muuttunut..) Viitonen oli täysimetyksellä liki 6kk ja sai rintaa 10kk:n ikäiseksi sitten minä vieroitin kun olin raskaana rv 18+. Lotta on nyt 4kk ja muutaman kerran maistatettu bataattia eli enää ei voi sanoa täysimetetyksi :whistle: mutta siis rintamaidolla mennään vielä. Sosekokeiluja on tehty siksi että edellisessä neuvolatarkastuksessa oli pituus notkahtanut ja terkka käski varautua soseiden aloittamiseen pikkuhiljaa. Lotta saa tissiä niin kauan kun malttaa olla testailematta hampaitaan (joita vielä ei onneksi ole) rinnanpäihin. Täytyy katsoa miten hyvin imetys onnistuu kun kuvaan tulee soseet ja jos koulun takia pitää antaa lypsettyä maitoa pullosta että kuinka vaikuttaa neidin tissittely haluihin nuo seikat... Mutta tämä on viimeinen mahdollisuus kokea tuo imetyksen ihanuus joten toivotaan että se jatkuu vielä hyvän aikaa :D
 
Täällä tuntuu aika menevän tosi nopeeta,eihän siitä ole vielä kauaa kun kärvistelin supistuksissani tyksin synnytysosastolla huoneessa 7 jolloin syntyi sitten 45min uurastuksen päätteeksi Julius poika joka on jo 3kk päästä 1v :heart:

Tänäänkin poika oli kiivenny jollain ihmeen konstilla keittiönpöydälle ja aamullakin oli jo puoliksi roikkumassa pinniksen ulkopuolella niin että jalat oli hiukan enää pinniksen puolella kun nekin oli lähes jo pepussa kii ja pää oli jo lattiaan päin menossa..siinä reunan päällä poika vaan roikku ja naureskeli,onneksi ei tippunut
 
Tuunpa tännekin puolelle, en tiennyt (tai muistanut), että täälläkin onmeillä oma pino.
Meille siis syntyi ylläripoika sunnuntaina 29.8. klo 22.07 mitoin 3610 g ja 51 cm. Ylläri siis siksi, että tyttöä meille ultrassa kerrottiin odottavan....onnellisia pojasta toki, mutta vain tyttöjen vaatteita ja juttuja odottomassa :LOL:

Kopsaan tähän ton mitä kirjoittelin tuonne odotuspuolelle.....

Siis rakenneultrassa kokenut ultraaja sanoi meidän odottavan varmuudella tyttöä Ja tähän uskottiin ja vain tyttöjen vaatteita oli odottamassa No nyt pääsee shoppailemaan. Olihan se aika ylläripylläripoika, mutta toki yhtä onnellisia ollaan sukupuolesta riippumatta.

Jospa sitten vielä synnytyskertomusta....

Sunnuntaiaamuna (29.8) olin huolesta soikeana, kun vauva liikkui huonosti/ei lainkaan edellisiltana, yöllä tai aamulla. Soitin Vammalaan, että saanko tulla ja lähdinkin samantien. Olin sairaalalla n. klo 11 ja otettiin tunti käyrää ja vauva voi hyvin, sykkeet oli koko ajan hyvin. Samoin kaikki muutenkin hyvin, sisätutkimusta ei tehty. Meiltä on matkaa sairaalaan yhteen suuntaan 60 kilsaa. Lähdin sitten kotiin ja olin kotona joskus klo 13, istahdin sohvalle kahveekupin kanssa. Kattelin telkkaa ja tunsin että yhtäkkiä klo 13.30 lorahti jotain housuun ja nousin ylös ja sitten tulikin tulva lattialle, tuli siis lapsivettä ihan lammikkotolkulla.

Soitin sairaalaan, että näin kävi ja käskivät lähteä takaisin kun synnytykset ovat olleet nopeita ja kuitenkin seitsemäs tulossa. Olin sairaalalla n. klo 15 ja supistuksia tuli hiljalleen, mutta ei juuri kipeitä. Odoteltiin. Sit seiskan jälkeen tuli pari puhalluttavaa supistusta ja kätilö hälytti kotoaan anestesialääkärin kun ajateltiin laittaa epiduraali hyvissä ajoin ettei taas mene liian myöhäiseksi. Ja ajoitus oli täydellinen, kohdunsuu oli tuolloin 4 cm auki. Kaksi tuntia huilailin ja tunsin että supistuksia tuli muttei tehnyt yhtään kipeää, kunnes vähän ennen kymmentä sanoin, että nyt syntyy. Ähkin siinä sitten seisaaltaan vauvaa alemmas, kun oli vielä aika ylhäällä ja klo 22 alkoi aktiivinen ponnistus ja kesti 7 minuuttia (tuntui kyllä ikuisuudelta) ja oli ainoa aika koko synnytyksessä kun teki helv.....kipeää.

Ei repeämiä tms. Ja isoa lasta veikattiin, kaikkihan mulla iemmin olleet yli nelikiloisia, suurin 4550g. Ja kätilö veikkasi että n. 4200.....ja poika painoi vain 3610 g ja meille siis tosi pieni, sairaalasta lähdettäessä painoi vain 3450g.
Maito nousi heti ja vauva on tietty ihana. Itse olen voinut hyvin koko ajan. eilen tultiin kotiin ja täällä on aika hulina...

Miia ja poika 2.5 vrk
 
Mitähän tuo poika seuraavaksi keksii kun nyt ollaa ruvettu kaappeja pitkin kiipeilee,pitää varmaa vetimet niistä poistaa,kun niitä pitkin kiipeilee..

Mä oon jo varannu Juliukselle 1v kuvauspäivänkin joka on sopivasti pojan 1v syntymäpäivänä,samalla myös otetaan yhteiskuva muksuista ja perhekuva myös :)
 
Tämmöttinen tää nyt sitten olis :heart:




Päästiin sairaalasta kotiin. Ihanaa!
Tulen paremmalla ajalla kirjoittamaan lisää. Tissit räjähtää kohta, on mentävä kysymään josko vauvelilla olisi nälkä.
 
riemu Onnea, aivan ihana vauveli :heart:
miiak onnea pojasta :flower: On varmasti ollut hieno ylläri kun varma tyttö olikin poika =) Näin sitä voi erehtyä pitkänlinjan ammattilainenkin..

Meidän Lotta täytti eilen 5kk, aika mennä humiseen :O Soseiden syömistä ollaan pikkuhiljaa harjoiteltu ja alkaahan tuo suun motoriikka toimia siinäkin asiassa jo suht hyvin eli isompi osa menee nielusta alas kun tulee suusta ulos :whistle: Neuvola on vasta ensiviikolla ja sitten saadaan uudet mitat. Näkee onko tytön pituuskasvu kääntynyt noususuuntaan, pääasia on kuitenkin ettei käyrä osoita enää alaspäin...

MaMa ja Lotta 5kk
 
Heipä hei,

vihdoin tännekin pääsen liittymään. :heart: Elikkäs meille syntyi pieni suloinen poika perjantaina 10.9. klo16.38. Mittaa miehenalulla on 51cm ja painoa 3370g. Synnytys käynnistettiin silloin perjantaina kalvojen puhkaisulla, vaikkakin taisi olla jo käynnissä ennen tuota operaatiota.

Eilen tultiin kotiin ja ainakin ensimmäinen yö meni tosi hyvin vaikkakaan vauva ei suostunut omaan sänkyyn nukkumaan hetkeksikään. :heart: Hiukan meinaa jännittää että mitenhän tässä arki sitten lähtee sujumaan, mutta onneksi mies on kaksi viikkoa kotona apulaisena.

Minä oon ihan :kiss: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :kiss:

riemulla on kyllä todella kaunis vauva!!! :heart:

miialle onnittelut myös tännepuolelle. :heart:

Tellu30 ja poika 4vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tellu kovasti!! Eimeilläkään ole vielä saatu yhdeksswikään yöksi omaan sänkyyn, mutta vieressä nukkuu vallan hyvin.
Onnea Taaperot plussasta ja tarrasukkia matkaan!

Meidän kaksviikkoisella pojalla on kaksi hammasta alhaalla :O, löysin jo viikon iässä. Ja tänään kun käytin 2v tyttöä hammashoitajalla niin käskin katsoa myös vauvan suuhun ja juu-u ihan oikeita hampaita ovat......

Miia ja Poju 2 vkoa 1 pvä
 

Yhteistyössä