Vihreät kannattavat moniavioisuutta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäkin kannatan:p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäkin kannatan:p

Vieras
- Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden mielestä lain ei tulisi määritellä puolisoiden sukupuolta eikä lukumäärää. Monet suomalaiset elävät jo tällä hetkellä polygamisissa suhteissa, joten mahdollisuus virallistaa nämä suhteet muuttaisi heidän asemaansa lähinnä lain edessä, ja edelleen oikeuttaisi heidät mm. ottamaan toistensa sukunimen."

Verkkouutiset - Juttusarja: Vihreiden ja perussuomalaisten arvomaailmat törmäyskurssilla

Mä en käsitä, mistä kummasta tuo moniavioisuus kumpuaa? Siis tarkoitan sitä, että mistä syystä se on alkanut yleistymään täällä suomessa? Vai kertooko se vain moraalisten arvojen rappeutumisesta, ts. uskollisuus on katoava luonnonvara?

Minusta olisi kyllä aiheellista tunnustaa ulkomailla laillisesti solmitut avioliitot Suomessakin päteviksi, olkoon sitten puolisoiden lukumäärä mikä tahansa. Muussa tapauksessa osa perhettä joutuu eriarvoiseen asemaan.

• Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;24201003:
Mä en käsitä, mistä kummasta tuo moniavioisuus kumpuaa? Siis tarkoitan sitä, että mistä syystä se on alkanut yleistymään täällä suomessa? Vai kertooko se vain moraalisten arvojen rappeutumisesta, ts. uskollisuus on katoava luonnonvara?

eikös se ole vain palaamista kivikauteen tai johonkin kaukaiseen menneisyyteen? :D no, Suomen historiasta en tiedä..
Paluu vanhoihin arvoihin? ;)

Joo, mutta itse en kannata.

Vihreät alkaneet näemmä kalastelun Suomessa asuvien muslimien äänistä kun kannatus kantaväestön keskuudessa alenee. Saattaa olla pitkän päälle hyvinkin viisas veto.

Tällä moniavioisuudella vois olla käyttöä keski-ikäisille äijille: kun haluaa eroon vanhasta muijasta ja nuorempaa tilalle niin ei tarvitsis erota (ja jakaa omaisuutta) vanhasta muijasta. Sen kun unohtaa hänet ja eimuutakun tuoreempaa tilalle.

[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";24200964]Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

Ole hyvä vaan, kunhan pystyt sen myös elättämään.

Nykysysteemissä on se vika että yli puolella parisuhteessa elävistä miehista on vaimon lisäksi joku puskasussu. Miehet osallistuvat vain osittain virallisen vaimonsa kustannuksiin eivätkä yhtään tuon kakkosvaimon, osa ei edes maksa ruokkojensa elareita.

Minusta olisi kyllä aiheellista tunnustaa ulkomailla laillisesti solmitut avioliitot Suomessakin päteviksi, olkoon sitten puolisoiden lukumäärä mikä tahansa. Muussa tapauksessa osa perhettä joutuu eriarvoiseen asemaan.

Eli jos joku viiskymppinen äijä on solminut avioliiton kahdeksan ja kymmenen vuotta vanhojen tyttöjen kanssa ulkomailla, niin sen pitäisi olla okei Suomessa?

[QUOTE="vieras";24201107]Eli jos joku viiskymppinen äijä on solminut avioliiton kahdeksan ja kymmenen vuotta vanhojen tyttöjen kanssa ulkomailla, niin sen pitäisi olla okei Suomessa?[/QUOTE]

Taas sitä mennään.

[QUOTE="totuudentorvi";24201102]Ole hyvä vaan, kunhan pystyt sen myös elättämään.

Nykysysteemissä on se vika että yli puolella parisuhteessa elävistä miehista on vaimon lisäksi joku puskasussu. Miehet osallistuvat vain osittain virallisen vaimonsa kustannuksiin eivätkä yhtään tuon kakkosvaimon, osa ei edes maksa ruokkojensa elareita.[/QUOTE]

Olen tatuoitu jätkä!

[QUOTE="vieras";24201107]Eli jos joku viiskymppinen äijä on solminut avioliiton kahdeksan ja kymmenen vuotta vanhojen tyttöjen kanssa ulkomailla, niin sen pitäisi olla okei Suomessa?[/QUOTE]

En muotoillut ajatustani eksaktisti, sori. :) Ei jaksanut muistaa tuollaista nurjaa puolta.

Eli otetaan mukaan Suomen oikeustoimikelpoisuus, eli täysi-ikäisten solmimat avioliitot. Ja Suomessa asuessa mahdollisuus saada avioero Suomen lainsäädännön puitteissa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="totuudentorvi";24201102]Ole hyvä vaan, kunhan pystyt sen myös elättämään.

Nykysysteemissä on se vika että yli puolella parisuhteessa elävistä miehista on vaimon lisäksi joku puskasussu. Miehet osallistuvat vain osittain virallisen vaimonsa kustannuksiin eivätkä yhtään tuon kakkosvaimon, osa ei edes maksa ruokkojensa elareita.[/QUOTE]

Lähde? :)

Naisillahan ei tietysti ole puskajusseja!

Itse olen vähän epätietoinen miten tämän lukumääräneutraalin avioliiton juridinen puoli perintöoikeuksineen hoidettaisiin, mutta periaatteessa minulla ei ole mitään sitä vastaan. Polyamoria on mielestäni täysin ok.

Lähde? :)

Naisillahan ei tietysti ole puskajusseja!

Itse olen vähän epätietoinen miten tämän lukumääräneutraalin avioliiton juridinen puoli perintöoikeuksineen hoidettaisiin, mutta periaatteessa minulla ei ole mitään sitä vastaan. Polyamoria on mielestäni täysin ok.

Lähde on ihan vaan elämänkokemus :D Kun kulkee silmät auki niin voi nähdä vaikka mitä.

Tuo juridinen puoli kyllä kiinnostaisi minuakin. Kuinkahan ovat meinanneet hoitaa?
Sekin kiinnostaisi että kuinka varmistetaan aikaisempien vaimojen hyväksyntä uusille kakkos-kolmos- jne. vaimoille ( tai miehile?).
Entä hyväksyttäisiinkö vaikkapa perhe missä on kaksi vaimoa ja kaksi miestä?
Onko sukupuolineutraali avioliitto ja moniavioisuus vain askeleen päässä ikäneutraalista liitosta? siis lapsivaimoista? Pedofilian laillistamista ei ole kenenkään syytä hyväksyä, sitähän se lapsen kanssa avioitumisen hyväksyminen meinaisi.

[QUOTE="totuudentorvi";24201217]
Onko sukupuolineutraali avioliitto ja moniavioisuus vain askeleen päässä ikäneutraalista liitosta? siis lapsivaimoista? Pedofilian laillistamista ei ole kenenkään syytä hyväksyä, sitähän se lapsen kanssa avioitumisen hyväksyminen meinaisi.[/QUOTE]

Vaatimuksethan eivät lopu sukupuolineutraaliin avioliittoon ja moniavioisuuteen.

Hollannissa on jo puolue joka kannattaa ikäneutraalia avioliittoa ja muslimimaissa lapsien naiminen on sääntö, ei poikkeus, eli emmehön me toki halua jäädä Suomessa takapajulaksi vaan kulkea kehityksen mukana eteenpäinkohden täysin neutraalia avioliittolakia.

[QUOTE="vieras";24201242]Vaatimuksethan eivät lopu sukupuolineutraaliin avioliittoon ja moniavioisuuteen.

Hollannissa on jo puolue joka kannattaa ikäneutraalia avioliittoa ja muslimimaissa lapsien naiminen on sääntö, ei poikkeus, eli emmehön me toki halua jäädä Suomessa takapajulaksi vaan kulkea kehityksen mukana eteenpäinkohden täysin neutraalia avioliittolakia.[/QUOTE]

Neutraalimpaa olisi kieltää koko avioliitto instituutiona.

Yhteistyössä