vihreästä teestä kehityshäiriöitä??

Jossain sattui silmään keskustelupätkä jossa joku väitti kuulleensa ettei vihreää teetä saisi käyttää raskausaikana! Mitä tietoa olette muut saaneet?? itse en ole kuullut mistään kielloista eikä sitä myöskään mainittu kiellettyjen ruoka-aineiden listalla jonka itse sain.. Alkoi silti mietityttämään kun itse olen ainakin vihreää teetä juonut kupin pari päivässä nyt taas pari viikkoa, kun on pahoinvoinnit ja ällötykset menneet ohi...
 
Pikkuinenko
Hei!

Itse myös yllätyin, koska vihreän teen ystävänä tutkein asiaa ja tosiaan se näyttäisi olevan kiellettyjen listalla!

Samoin kuin kahvi (yleensäkkin kofeiini) kuulemma aiheuttaa tutkitusti alkuraskaudessa keskenmenoja!


 
Huoh
Mä noudatan ainakin sitä neuvolan antamaa listää enkä lue mistään eripuolilta nettiä millon mitäkin kauhukertomusta mitä ei saa syödä tai juoda tai käy niin ja näin. Neuvolan listalla teen juonti on sallittua n. 4 kupillista päivässä ja kahvia pari kuppia voi juoda. Siitä jos vetää överit niin omalla vastuullaan tietysti, eihän se kofeiinin liikasaanti tee aikuisellekkaan hyvää.. tekee riippuvuutta ja mahavaivoja, levottomuutta ja keskittymisongelmia, unettomuutta. Pari kuppia on ihan maksimi kahvissakin. Mulla ei maha kestäis enempää.

Vihreä tee on ihan tavallista samaa teetä kuin ne muutkin teet, eli teenlehtiä jossa makuaromeja esim sitruuna-aromi ym. Mutta vihreässä teessä ne teelehdet säilyy sellaisenaan kun ne kerätään ne vain kuivataan, elikkä niitä lehtiä ei ole tavallisen teen tavoin paahdettu. Sen sijaan kannattaa tutkia mitä yrttejä teessään on, kaikki yrtithän ei todellakaan käy. Minä juon ainakin ihan tavallista vihreää teetä miskä on vaan aromeilla maustettu, en mitään yrttiteetä. Eli yrttiteet on niitä kiellettyjä. Mutta todellakin se vihreätee nimenomaan on ihan sitä samaa itteään kuin tavallinenkin tee, vihreää teetä vaan ei ole paahdettu. että lehdet säilyvät vehreämpinä siitä vihreys. Tavallisessa teessä ne lehdet on paahdetaan kuten kahvin pavut, se on mahalle ärsyttävämpää koska siinä syntyy niitä palamisjätteitä, mutta muuten ei eroa tavallinen ja vihreätee toisistaan muutakuin tuossa asiassa. Vihreätee kuivataan, tavallinen tee paahdetaan.
 

Yhteistyössä