vihreä lapsivesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön tänään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun esikoisella lapsivesi oli vihreää muttei ollut tarkkailussa. Etukäteen jo tiedettiin että vesi on vihreää muttei asiaan puututtu millään tavalla (synnytys käynnistettiin). Heti syntymän jälkeen röörit puhdistettiin (imemällä) letkulla. Pari kertaa oksensi myöhemmin vihreää "liejua".

Kuopuksella lapsivesi oli vihreää ja paksua. Oli monta päivää teholla happivajeen takia.

Minulla puhkaistiin kalvot, jolloin lapsivesi oli kirkasta. Vauva oli kuitenkin tämän jälkeen kakannut ennen syntymäänsä, oli ihan kakassa, samoin istukka. Letkulla imettiin häneltäkin suusta kakat pois. Muuten oli hyvinvoiva lapsi. Eli kyllä se vihreä lapsivesi on kakkaa ja silloin on kiire syntyä.

Ja jos lapsi vetää sitä kakkasta lapsivettä keuhkoon, niin siinä on tulehduksen vaara. Ilmeisesti sitä tulehdusta seurataan, ettei sitä siis tule. Suht yleistä tuo vihreä lapsivesi on...

...oli syntyessään kuumetta ja tulehdusarvot koholla. Syntyi myös vihreästä vedestä. Oli siis luultavasti kakannut jo aiemmin ja siitä sitten saanut pöpön itseensä. Joutui teholle kahdeksi yöksi, ja lastenosastolle vielä viikoksi. Hyvin kuitenkin tervehtyi antibiooteilla.

Mulla oli kanssa lapsivesi vihreää mönjää...sitä ei huomattu etukäteen eli ei sitten myöskään tarkkailtu mitenkään.
Heti kun vauvan pää näkyi, kätilö imi röörit puhtaaksi ja vielä kerran kun vauva oli mun mahan päällä. Mitään muuta "ongelmaa" ei meille siitä tullut. Eli ei ollut saanut pöpöä, ei oksentanut yms.

Mulla puhkastiin kalvot kaheksan aikaan ja lapsivesi oli vihertävää. Vauva synty leikkurissa 12.56, imettiin paikat auki. Ei tarkkailua, ei mitään, kaikki oli hyvin.

Mulla meni lapsivesi ja oli kirkasta. Kun pää tuli näkyviin, oli se aivan vihreässä töhnässä. Kätilö imi heti nielusta, mutta silti vauvalla hengitysvaikeutta ja joutui kolmeksi päiväksi teholle. Oli tulehdusepäily, jota hoidettiin suonensisäisillä antibiooteilla 6 vrk. Vauva oli aluksi väsynyt eikä jaksanut imeä, joten sai maidon nenämahaletkulla. Muutaman päivän päästä oli niin virkeä, että jaksoi jo syödä rintaa. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Yhteistyössä