vihreä lapsivesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mutzi81

Aktiivinen jäsen
03.07.2006
6 059
0
36
onko ollut kellään? mulla oli vihreä vesi kun tyttö syntyi kolme päivää sitten. ilmeisesti ei kauan kerennyt olla vihreä koska selvittiin säikähdyksellä. pari tuntia oli teholla tarkkailussa. Mitä tuosta vihreästä vedestä olisi voinut tulla? Ilmeisesti tulehdus?

Mulla oli. Sanottiin synnärille mennessä että lapsella voi olla joku hätä kun oli kakannut. Juu tulehdus kai jos oisi niellyt sitä.

Niin ja mekin selvittiin säikähdyksellä eikä hätää ollut. Eikä vauvalle tullut siitä mitään.

mulla oli vihertävää. ja olisi vielä pahemmaksi menny ellei olisi leikattu. en osaa sanooa, muuta kuin että ei ole hyvä juttu. mutta onneksi tekin pääsitte säikähdyksellä.
onnea tytön johdosta!

Ois voinut vetäistä likaista vettä keuhkoihin ja siitä sitten tullut hengitysvaikeuksia. Hyvin pystytään onneksi hoitamaan, mut kipeitä laspsia ovat toiset pitkäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vihreä lapsivesi johtuu hapenpuutteesta. Se, mistä hapenpuute johtuu, on tosi monia eri syitä. Mutta on huono merkki.

voiko johtua pitkittyneestä synnytyksestä joka ei edisty päiväkausiin? voiko olla liian lyhyt napanuora? *kysyn tyhmiä, mutta jäi selvittämättä omalla kohdalla silloin joskus*

vihreä lapsivesi johtuu hapenpuutteesta. Se, mistä hapenpuute johtuu, on tosi monia eri syitä. Mutta on huono merkki.

voiko johtua pitkittyneestä synnytyksestä joka ei edisty päiväkausiin? voiko olla liian lyhyt napanuora? *kysyn tyhmiä, mutta jäi selvittämättä omalla kohdalla silloin joskus*

mullakaan tähän ei syytä tiedetä miksi oli vihreää. puhuin kyllä leikanneen lääkärin kanssa asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Mein tytölle tuli vastasyntyneen pneumonia, kun oli sitä vihreää lapsivettä hörpänny! Joutui teholle antibiottikuurin ajaksi...

Ja napanuora oli kaksi kertaa kaulan ympäri, onneksi leikattiin! Mutta mä uskon siihen että vauva on kakannut sinne lapsiveteen ja sen takia se oli vihreää.

Oli ja sen takia tulehdusarvoja seurattiin ne 48h mitä sairaalassa olimme. Käytännössä ei haitannut yhtään meidän elämäämme.

Käsittääkseni johtuu siitä, että vauva kakkaa lapsiveteen. Ja kakkavesi nyt ei tee kenellekkään hyvää.

Mein tytölle tuli vastasyntyneen pneumonia, kun oli sitä vihreää lapsivettä hörpänny! Joutui teholle antibiottikuurin ajaksi...

Ja napanuora oli kaksi kertaa kaulan ympäri, onneksi leikattiin! Mutta mä uskon siihen että vauva on kakannut sinne lapsiveteen ja sen takia se oli vihreää.

No juuri siksi se on vihreää kun on kakannut?

:wave:
Mun viimeisin synnytys alkoi, niin että vihreä lapsivesi tuli kotona. Sairaalalla käynnisteltiin synnytys heti tästä syystä. Lastenlääkäri oli ponnistusvaiheen paikalla sekä tarkasti lapsen ja minulle annettiin antibiootti ennen vauvan syntymää. Ei muuta poikkeavaa meidän tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Arla ProBioska:

Niin niin, mutta joku meinasi sen vihreän lapsiveden tarkoittavan hapenpuutetta!

Niin niin, mutta joku meinasi sen vihreän lapsiveden tarkoittavan hapenpuutetta!

Niin ja se vauva kakkaa sinne veteen koska on hädissään sen hapenpuutteen tai muun ahdinkonsa takia.

Mulla meni vedet vihreeks kun poika synty. Aamulla synty ja illalla rupes hengitys olemaan raskasta. Viikon oltiin hegitystieinfektion takia sairaalassa. Poika oli vierihoidossa koko ajan paitsi et oli ekan yön tarkkailussa.

joo siksi se tosiaan on vihreää että on kakannut mutta luulen että tarkoitti että jos vauvalla on joku hätä esim. hapen puutetta niin on siitä johtuen kakannut.

No juu niin taisi sanoa.

Meillä oli poika kakannut lapsiveteen, se huomattiin jo kotona, mutta synnytys eteni ilman sen kummempia kikkailuja tai "nopeutuksia". Kätilö aikoi imeä pojan keuhkot puhtaiksi syntymän jälkeen, mutta se happipullo (tai mikä nyt olikaan) ei toiminutkaan. Eli poika aloitti elämänsä kakkaa keuhkoissa, mutta mitään ei onneksi tullut vaan päästiin normaalisti kotiin.

Mulla alkoi toinen synnytys rajuilla supistuksilla ja lähdin heti sairaalaan.Kätilö puhkaisi kalvot ja lapsivesi oli vihreää.Avauduin onneksi hetkessä 10 senttiin ja pääsin suoraan ponnistamaan.2min ja lapsi syntyi,napanuora oli 6 kertaa kaulan ympäri ja vauvaa piti hetki elvyttää.Teholla oli yön yli mutta sit pääsi osastolle viereen.Ei onneksi ollut vetäissyt lapsivettä sisäänsä joten säikähdyksellä päästiin.

Onneksi synnytys kesti ekasta supistuksesta alle tunnin ja lapsi pääsi ahdingosta :)

Se menee näin:

Hapenpuutetta jostain syystä -> lapsi kakkaa veteen -> siksi lapsivesi muuttuu vihreäksi.

Vihreä lapsivesi on aina hälytysmerkki!!!!!

Ei mulle ainakaan puhuttu mistään hengitysvaikeudesta. Kerrottiin vauvan kakanneen lapsiveteen.
Ja lastenlääkäri ei imenyt vauvaa, vaikka kokenut kätilö yritti siihen painoistaa. Lääkäri perusteli tätä nykyhoitokäytännöllä.

Mulla oli vihreä lapsivesi. Kerroin asiasta heti, mutta siiihen ei reagoitu mitenkään. Täysin normaalisti annettiin synnyttää, tosin mulla oli aika vikkelää menoa sen saralla.

Lapsi nielaisi kuitenkin vettä ja sitä meni keuhkoihin. Vauva oli sylissäni n. minuutin, kunnes vietiin teholle. Siellä sai lääkettä ja happea ja ties mitä. Viikko teho-osastolla ja päästiin kotiin.

Missään vaiheessa mulle ei kerrottu mitä on tapahtunut ja että lapsellani on oikeesti hengenvaara. Siksi olikin melkoinen shokki katsella muutaman viikon päästä kotiutumisesta telkkaria. Sieltä tuli nimittäin ohjelma vanhemmista, jotka eivät millään pystyneet hyväksymään vauvansa kuolemaa. Kantoivat kuollutta vauvaa mukamaan jne. Ja se vauva kuoli nieltyään vihreää lapsivettä...

Yhteistyössä