Vihlovat ja repäisevät kivut alavatsassa alkuraskaudessa.

vaahterankukka

Uusi jäsen
28.04.2014
4
0
1
Mä oon raskaana 5+1 ja oon tuntenut viikon verran satunnaisesti nopeita, vihlovia ja ikäänkuin repäiseviä kipua vasemman lantioluun alla. Kivut tulee yleensä aivastaessa ja esim noustessa nopeasta vaikka tuolilta ylös seisomaan. Onko muilla ollut samanlaisia vai pitäisiköhän mun soittaa johonkin? Pystyn estämään kivun esim jos huomaan että aivastus tulee ja painan kevyesti vasemmalta alavatsasta aivastaessa.

Ne on repäisykipuja, ihan nimensä mukaisesti. Normaalia ja kuuluu alkuraskauteen, kun kohtu alkaa kasvamaan. Ei aihetta huoleen. :)

Toisilla niitä on enemmän, toisilla vähemmän. Minulla jatkui puoleen väliin asti. Juurikin aivastus tms. äkkiliike aiheuttaa kivun.

Kiitos vastauksista :) Oon lukenut itse jostain täälät netin syövereistä miten joillain on ollut noita kipuja tyyliin viikoilla 12-15 mut en oo törmänny vielä yhteenkää missä ois lukenu että jo näin aikaisin ois. nemelia, oliko sulla siis myös ihan näinä alkuviikkoina?

Minulla oli niitä repäisykipuja melkein alusta asti. Jonnekin rv 7-8 asti oli ensin muuten maha tosi kipeä. Lääkäri sanoi sen johtuvan kohdun asennosta ja mun virtsarakosta, joka ei tyhjentynyt kunnolla. Repäisykivut alkoi sitten, kun nuo kivut helpottamaan. Ehkä vähän aiemmin. Minun piti jättää treenaaminen kokonaan pois repäisykipujen takia, kun niitä oli paljon ja ne tosiaan kesti sinne yli puolenvälin. Sitten tulikin muuta remppaa, niin en oo päässy vieläkään liikkumaan. :D

Yhteistyössä