vihlova ajottainen kipu ohimossa

oisko ajatuksia/tietoa mitä tää olis?
Eli ajottain, kuitenkin joka päivä jo useamman viikon ajan, mulla on oikeassa ohimossa tuntunu sellanen vihova/viiltävä kipu. aina oikeastaan samassa kohdassa ja aina oikealla puolella, useasti siinä sykkii sitten suoni kovasti kun se kipu on ollut. pahimmillaan kun se on tuntunu niin on tuntunu että oikea puoli kasvoista puutuu myös (tää vaan muutaman kerran). yleensä aina se tuntuu myös oikeen puolen hampaissa sellasena jomotuksena, ei varsinaisesti kipuna. itse oon ajatellut et johtuis siitä että niskat on mulla aina jumissa ja/tai mulla olisi purennassa häikkää (hammaslääkäri on varattuna), mutta on alkanut pelottamaan että olis jotain vakavampaa kuten kasvain (mulla on taipumusta aina ajatella pahinta joten saattaa olla että pelkään ihan turhaan). sanokaa mulle onko tälle ''järkevä'' selitys ja oonko vainoharhanen vai oiskohan vakavampaa? kellään kokemusta tai mitään?
 
En osaa valitettavasti kertoa mistä tuo kipu johtuu, mutta itsellä sitä tuntuu kyllä esiintyvän myös, juurikin oikealla puolella. Suonikin tuntuu tällöin normaalia paremmin ja esim. pulssin mittaaminen ohimosta on tuolloin helppoa.
Aivot minulta on vastikään tutkittu MRI:ssä (vaikkakin eri syystä), joten ainakaan omassa tapauksessa aiheuttajana ei ole kasvain tai vastaava. Verenkiertohäiriöstä jos on kyse, on sen aiheuttajana mitä todennäköisimmin juuri jumiset niskat ja lihakset. Jännitysniskan kaikki oireet ainakin löytyvät.

Onko verenpaineesi millainen? Itsellä on jokaisessa mittauksessa olleet matalat, ja tuo riipivä tunne tuntuisikin tulevan sellaisen "lääkityksen" alaisena, jossa ainakin teoriassa pitäisi verenpaineen laskea entisestään ja pulssin puolestaan nousta. Tuo ilmeinen toispuoleisuus minua on lähinnä ihmetyttänyt.
 

Yhteistyössä