vihkisormuksista

  • Viestiketjun aloittaja spirre harmaana
  • Ensimmäinen viesti
spirre harmaana
Millaisia vihkisormuksia muilla?Ihan huvikseni kyselen...Olemme menossa kesällä naimisiin ja haluaisin täysin sileän ja hieman paksuhkon vihkisormuksen..minulla on taas vastaavasti kivi jo kihlasormuksessa..kultasepänliikkeessä ehdottivat alustavasti että voisimme sitten ostaa vihkisormuksen kihlasormusmallistosta.. =)
 
Kuulostaa kivalta idealta tuo kihlasormusmallisto, kun kivi kerran jo on. Itselläni on timanttileikattu (eli semmonen "kaiverrettu"), puolipyöreä kultainen kihlasormus. Vihkisormus hieman paksumpi, puolipyöreä, jossa 12 pienenpientä timanttia.

Tosin vihkisormus putosi ystävän nojatuolin pehmusteiden väliin (ei irrotettavat) ja kieri siitä tuolin sisuksiin. Eli on siellä hyvässä tallessa odottamassa tuolin purkua. Nyt olen käyttänyt äitini samantyylisiä sormuksia "sijaisena". ;)
 
Liinos pikaisesti
Mulla on kihlasormuksessa yksi suht iso pyöreä timantti. Vihkisormus on kihlasormusta hieman leveäpi Löwenmarkin (en oo varma kirjoitetaanko noin) tuplasydän sormus. Sormuksessa on kaksi sydäntä, yksi sydän muodostuu kolmesta timantista. Mun mielestä kyseinen sormus on täydellinen vihkisormus, kaksi sydäntä; voisko enää paremmin sormus symboloida kahden ihmisen välistä rakkautta ja avioliittoa.. Ihastuin kyseiseen sormukseen heti kun näin sen kuvan häälehdessä. Ja luonnossa sormus on mielestäni vieläkin ihanampi. Ja hyvin sopii yhteen kihlasormuksen kanssa, vaikka siinä siis yksi kivi onkin.
 
spirre harmaana
varmasti ihana sormus! =) mutta haluaisin itselle kuitenkin vihkisormukseksi kivettömän sormuksen,mutta niitä ei tosiaan ole kauheesti ilmeisesti muualla kuin kihlasormusmallistoissa...vai tietääkä joku onko jossain mallistoissa?ja haluan keltakultaisen en valkokultaista...
 
ihmettelijä
mulla ei ole mitään kiveä vihkisormuksessa.. se on keltakulta sormus,jossa on hiottua valkokultaa keskellä.näyttää ihan kiviltä...
en halunnut mitään timantti sormusta,niitä ku on muutenkin mulla.. :heart:
 
Joo,ei sillä mitään väliä olekaan..mä ainakin tykästyin yhteen caratia-malliston kihlasormukseen joka oli kivetön ja aika leveä...
Mutta ajattelin vain etteikö muka löydy ihan vihkisormuksista yhtään,kun luulisi että ei kaikki halua timanttisormusta naimisiin mennessä.. =)
 
ihmettelijä
mä en kertonut myyjälle etsiväni vihkisormusta,pyysin avin saada nähdä erilaisia kivettömiä sormuksia.. mitä väliä sillä on millä nimikkeellä ostaa vihkisormuksen?
 
Enpä muuten olisi puhunut mitää,että ollaan vihkisormuksia kattelemassa,mutta halusin tietää "asiantuntijan" mielipiteen siitä että sopiiko tähän minun kihlasormukseeni sellainen sormus mitä olin mielessäni jo pitkään ajatellut...Mutta eipä se täti ottanut sitten siihen asiaan edes kantaa
Melko varmasti nyt päädyn siihen kihlasormusmalliston kivettömään sormukseen!
 
Mulla on vihkisormuksena kalevalan metsäpirtti valkokultaisena ja sen vieressä puolipyöreä sileä valkokultainen 5,5mm leveä kihla :) Olen tykännyt kovasti...nyt lapsen kanssa läärätessä pidän pelkästään metsäpirttiä kun käsiä tulee pestyä tosi useasti niin ei mene iho rikki... =) Tällainen käytännön asia minulle... :)
 
mantuli
me menimmä mieheni kanssa naimisiin viime tammikuussa, 7.1.2006. meidän vihkisormus on samanlainen kuin kihlasormus. sellainen tavallinen kultainen, joka on ympäriinsa kuohkima kaiverusta. tosin vihkisormus on leveämpi, kuin kihlasormus.
meillä myös mies halusi vihkisormuksen, pikkaisen eroaa kaavasta :).

minä en tykkää kivistä, ja timanteista. toinen tykkää. meitä on moneen junaan! =)
 
rupsukka harmaana
Mulla on kapea keltakultainen puolipyöreä kihlasormus ja samanlainen vihkisormus, josta valkokultaistutuksessa on siinä päällä 3 timanttia viistosti, niin että ne menevät molempien sormusten yli. sormukset on juotetty yhteen. eli nyt on ikäänkuin yksi leveä sormus. Me menimme naimisiin jo 10 vuotta sitten ja nyt ehkä valitsisin ainakin hiukan leveämmän sormuksen.
 
tiinatäti
ei ole pakko olla kihlasormuksen kihlasormusvalikoimasta tai vihkisormuksen vihkisormusvalikoimasta. ei meillä ole ainakaan!

kihlasormukset ostettiin ale-kopasta :) 19mk/kpl, hopeiset pyöreät (mulla ja miehellä muuten tasan saman kokoset!) myyjä ei yhtään ollu kummissaan, kannusti vaan valkkaamaan oman näköset.

vihkisormuksia etittiinkin kauan. mies halus kans ja valkkas lopulta hopeisen puolipyöreän, jossa muutama "timantti"! :) ei tosin pitäny samaan aikaan kihlasormuksen kanssa. ja virallinen sormus kun meni sählypelissä särölle niin ostettiin kivetön vastaava uus.

minä nirsoilinkin sit todella. halusin hopeisen, yksinkertaisen, johon en ikinä kyllästyis. (mulla kun on naiseks hiukan paksut sormet niin valikoimaa oli niukalti...) vertasin aina, et "sellasen kun mun 1/2v-sormus", jonka siis sain kun oltiin oltu yhdessä 6kk. yksinkertainen hopeinen, jossa sydän muotoiltuna (vaikea selittää...) sit aina kun mentiin kattelemaan niin sanoin, että kysytään suoraan hopeasormuksia, mutta mies aina eka sano et vihkisormuksia ja ne toi ne kultaset... ei vaan oo mun juttu ne. lopulta ois löytyny yks sopivan näkönen, mut sopivan kokosen tilaminen ois menny niin pitkäks, että ei ois ehtiny... lopulta tajusin, että voin käyttää samaa 1/2v-sormusta! ja siinähän se on ollu jo kohta 4v :) tykkään kovasti ja sopii mulle! en meinaa kyllästyä ja ihmisetkin saa tottua poikkeukseen! (jotku on oikeesti epäilly, et ei olla oikeesti naimisissa kun ei ole KULTAISIA sormuksia!!!)

onnea vaan hirmuisesti naimisiin meneville!!!
 
Me etittiin vihkisormuksia kauan, lopulta löytyi sellaset kun haluttiin.. miehen sormus on kihlasormuspuolelta.. mut eihän niissä mallistoissa muuta eroa ole, kun se että kihlasormukset on pääsääntösesti yksinkertasempia kun vihkisormukset..
 
Mulla ihan tavallinen kihlasormus ja vihkisormus on anopin entinen, kun hän ei itse pysty käyttämään. Vihkisormus lapin kultaa ja pieni kivi, kapeampi ku kihlasormus, mutta mukavan näköset yhdessä.
Eikös se ole sama onko kihla- vai vihkisormus kuvastosta? Jos vaan löytää mieleisensä? Onnea joka tapauksessa naimisiin menosta!!!
 
http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/1563[url] mun molemmat sormukset tollaset. miehellä kihlasormus samaa. halusin yksinkertaiset ilman mitään kiviä. Kalevala korut on kauniita, niissä on jotain vanhaa. =) <br><br>
 

Yhteistyössä