Vihkisormuksista... (löytyykö edullisia, kestäviä sormuksia?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vesimeloni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vesimeloni"

Vieras
Olen menossa kesällä naimisiin ja olen miettinyt sormusta. Minulla on ohut, keltakultainen, timanttileikattu kihlasormus. Ei kiveä.
Vihkisormuksen materiaali vaan on mietinnässä... Sormus ei saisi olla kallis (en siis itse tahdo kovin hintavaa sormusta).
Minkälaisia edullisempia sormuksia teiltä löytyy? Mitä materiaalia?
Itse tykästyin kovasti netissä yhteen titaani-kultasormukseen. Minkälaisia kokemuksia titaanista sormuksessa?
Entäs jos on kivi, niin onko oltava timantti? Onko zirkoni ihan pois suljettu vahtoehto vihkisormukseen?
Rivisormuksista en oikein pidä, jos kivi, niin vaan yksi (isompi). Ja kirkas ehdottomasti.

Kertokaa nyt kokemuksia/mielipiteitä muistakin, kuin kalliista, kultaisista timanttisormuksista. :)

Mulla on keltakultainen vihkisormus, jossa pienen pieniä timantteja (aitoustodistus löytyy) kahdessa rivissä. Ollut käytössä kohta jo 8 vuotta, hyvässä ja siistissä kunnossa edelleen. Muistaakseni oli viimeinen kappale tätä sormusta silloin kun ostettiin. Ovh oli jotain parin sadan euron luokkaa, mutta kun liikkeeseen oli entuudestaan pari lahjakorttia käyttämättä niin hintaa ei jäänyt kuin pikkasen päälle sata euroa.

Miulla on vähän yli 100 e maksanut keltakultainen sormus, missä ovaalinmallinen musta kivi
ja molemmin puolin kiveä on sydänkoriste. :)
Kaunis, aivan ihana sormus.

Ei kiven aina ole pakko olla timantti vihkisormuksessa, osta just sellainen minkä haluat
ja mistä tykkäät. :)

Miulla on vähän yli 100 e maksanut keltakultainen sormus, missä ovaalinmallinen musta kivi
ja molemmin puolin kiveä on sydänkoriste. :)
Kaunis, aivan ihana sormus.

Ei kiven aina ole pakko olla timantti vihkisormuksessa, osta just sellainen minkä haluat
ja mistä tykkäät. :)

Kuulostaa kauniilta. :) Mietin vaan sitä, että kestääkö esim. just zirkoni käytössä yhtä hyvin, kuin timantit?

Kiven ei ole pakko olla timantti, mutta jos tarkoitus on pitää sormusta esim seuraavat 40-50 vuotta päivittäin niin kultasepältä asiaa kysellessäni sain vastaukseksi että ainoot riittävän kovat vaihtoehdot on timantti ja safiiri. Itse aion vielä joku päivä omistaa palladium sormuksen safiirilla. Mä en halunnut timanttia sen takia kun halusin värillisen kiven. Ametistin olisin värin vuoksi halunnut, mutta kultaseppä ei suositellut tuota.

Ja paikka josta kysyin oli tämä Tampereen Kulta- ja Jalokivipaja

Toki sitä sormusta olisi tarkoitus sitten käyttää päivittäin ja pitkään. :) Joten pitäisi kyllä olla kestävä. Ihan välttämättä en kiveä siihen tarvitse, käy ilmankin.

[QUOTE="vesimeloni";25977139]Kuulostaa kauniilta. :) Mietin vaan sitä, että kestääkö esim. just zirkoni käytössä yhtä hyvin, kuin timantit?[/QUOTE]

Kaunis on, vähän yli 7 vuotta jo pitänyt sormessa, eikä siihen kyllästy. :)
Zirkoni ei tietysti ole yhtä kovaa kuin timantti, mutta aika lähelle, pitäis kyllä kestää ihan normaalia käyttöä kuitenkin yhtä hyvin.

Kyllä varmaan 200 e saa kultaisen timanttisormuksen, riippuu kuinka ison ja minkälaatuisen haluaa.
Googleta vaikka zirkoni tai timanttisormus, niin varmaan löytyy. :)

Viimeksi muokattu:
Kylllä 200e saa kultaisen timanttisormuksen, mutta mitään isoa timanttia sillä ei kyllä saa. Taisit kirjoittaa, että haluaisit yhden ison timantin.. Ei taida ihan tuo summa riittää. Tai no, riippuu mikä sinulle on iso. :) Oletko käynyt kiertelemässä eri liikkeissä? Kannattaa kierrellä ja pyytää malliesimerkkejä, mitä tuolla hinnalla saa.

Niin siis ei tarvitse olla "iso" sanan varsinaisessa merkityksessä. :D Mutta siis mieluummin yksi, joka erottuu kunnolla, kuin 10, joita saa tihrustaa suurennuslasin kanssa. Mutta kuten sanottu, ei tarvitse välttämättä kiveä ollenkaan.
Vielä en ole liikkeissä käynyt katselemassa, kun kosinta tuli vasta viime viikonloppuna. Oli täydellinen yllätys, vietämme nimittäin loppuvuodesta 20 vuotis kihlajaisia. :D Ekat 10 vuotta kinusin naimisiinmenoa, lopulta tyydyin ja sopeuduin siihen, ettemme naimisiin mene. Nyt sitten mies yllätti ihan täysin kosinnallaan, menin niin hämilleni, etten osannut ensin edes vastata, piti miettiä yön yli. Mutta onnellinen olen.
Meillä tulee olemaan (molempien toiveesta) hyvin vaatimaton maistraattivihkiminen, emme aio kertoa kenellekään. Emme halua mitään polttareita tai hääjuhlia ja tiedämme, että jos menemme tästä vihkimisestä kertomaan ennakkoon, niin osa ystävistämme järjestää polttarit, vaikkemme niitä halua. Kaksi hyvin läheistä ihmistä pyydämme todistajiksi, heihin voimme 100% luottaa, että pitävät suunsa kiinni. Mutta heillekin kerromme vasta lähempänä. :)

Löysinpä sitten sen unelmasormuksen! <3 Kävin katsomassa ja kokeilemassa ja jo ensimmäisten joukossa oli ihan täydellinen sormus. :) Kävin silti kokeilemassa vielä useita kymmeniä erilaisia, mutta yksikään ei ollut "sitä" sormusta parempi. Niinpä päädyin siihen tiettyyn ja hain sen eilen kotiin. Kyseessä on kelta- ja valkokultainen sormus, jossa useita pienenpieniä timantteja rivissä ja lisäksi yksi vähän isompi timantti. Budjetti meni vähän yli, mutta olen tyytyväinen! :)

Hienoa että löysit just siulle oikean sormuksen, kuulostaa kauniilta sormukselta. :)

Yhteistyössä