viherpeukalot apua, kirjovehka...

mulla on ollut toi kirjovehka jotain 7vuotta varmaan, mutta se ei kasva :eek:
aikanaan se oli metrin korkuinen, kaksihaarainen ja hyvävointinen, kunnes meille tuli kissa :whistle: :kieh:
silloin sain pelastettua sen toisen haaran joka mulla on edelleen, mutta se ei ole 5 vuoteen kasvanut.
alin lehti kellastuu ja kuihtuu pois ja yksi tulee lisää, korkeus ei muutu juuri mihinkään..
olen välillä katkonut sen ja laittanut juurtumaan ja uudestaan multaan, mutta sama meininki jatkuu...
millä mä saan sen taas isoksi...? :whistle: :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Sulla on sille väärä paikka, kun ei kerran menesty. Ravinteikasta multaa vaan ja paikan vaihto. Lue jostain ohjeet, missä vehkan pitäisi menestyä.
se on ollu mulla varmaan 6 eri asunnossa ja eri paikoissa, mut sama juttu aina.. mullan pitäs olla ok..
no, ehkä mä oon hävinny tän taistelun :snotty:
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Sulla on sille väärä paikka, kun ei kerran menesty. Ravinteikasta multaa vaan ja paikan vaihto. Lue jostain ohjeet, missä vehkan pitäisi menestyä.
se on ollu mulla varmaan 6 eri asunnossa ja eri paikoissa, mut sama juttu aina.. mullan pitäs olla ok..
no, ehkä mä oon hävinny tän taistelun :snotty:
Mä edelleen suosittelen sitä uuden ostamista. Voithan sä vaikka kuivata sen vanhan ja laittaa seinälle tauluksi, jos sillä on tunnearvoa ja susta nääntynyt kasvi on kiva katteltava :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja reg:
onhan tarpeeksi iso ruukku? ota kasvi ja multapaakku ruukusta, jos juuret kiertelevät paakun reunamilla ruukku on liian pieni eikä kasvilla ole tilaa kasvaa.
on tällä hetkellä taas lasissa juurtumassa.. pitäs tän viikon aikana se istuttaa kunnon ruukkuun ja kunnon multaan, toivottavasti auttas.. tosin oon tän saman toimenpiteen tehny varmaan neljästi.. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Sulla on sille väärä paikka, kun ei kerran menesty. Ravinteikasta multaa vaan ja paikan vaihto. Lue jostain ohjeet, missä vehkan pitäisi menestyä.
se on ollu mulla varmaan 6 eri asunnossa ja eri paikoissa, mut sama juttu aina.. mullan pitäs olla ok..
no, ehkä mä oon hävinny tän taistelun :snotty:
Mä edelleen suosittelen sitä uuden ostamista. Voithan sä vaikka kuivata sen vanhan ja laittaa seinälle tauluksi, jos sillä on tunnearvoa ja susta nääntynyt kasvi on kiva katteltava :)
ei se ole nääntynyt :D
alin lehti aina kuihtuu pois, muut lehdet on ihan normaaleita :D
 
hytti
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Hei, valitettavasti mun porukoitten melkein 2m korkuinen kirjovehka heitti henkensä, ja se alkoi ihan just samallai... Eihän ne kasvitkaan ole ikuisia.
yksittäinen kasvi ei ole ikuinen ja sekin kuolee kyllä aikoinaan, mutta pistokas on ikäänkuin kasvin lapsi ja omat juurensa kasvattaessaan uusi, oma yksilönsä :)
 

Yhteistyössä