vihdoin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rauha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rauha

Vieras
Täytyy oikein täällä kertoa tämä ihmetapahtuminen. Mieheni on vihdoin 20:n aviovuoden jälkeen tajunnut jättää minut rauhaan.

Ilmeisesti hänelle on vihdoin ja viimein mennyt ""kaaliin "" se miksi en ole lääpällään häneen, miksi en pidä seksistä hänen kanssaan , miksi kunnioitus häntä kohtaan on kadonnut ja hän on minulle kuin ilmaa ( melkein).

Tein aikaisemmin mitä vain suhteemme eteen ja odotin ja toivoin mutta petyin kerta toisensa jälkeen, hän ei jättänyt juomistaan ja humalassa itsensä ja perheemme nolaamista, hölmöilyä ja sekoilua , hakatuksi ja ryöstetyksi tulemista.

Nyt hän on vihdoin tajunnut mikä mättää, tosin ei muuta tapojaan . Minä jään nyt hiukan vähemmän ahdistuneena miettimään jatkoa. Ehkä tämä elämä tästä aukeaa joskus minullekin ja saan kokea paineetonta elämää.

Näköjään kukaan ei ole ehtinyt kommentoida aloitusviestiisi.

Elämäsi on minulle tuttua vuosien takaa. Minäkin kaipasin rauhaa ja hiljaisuutta. Nykyään se on jokapäiväistä herkkua.
Mies otti ritolat jo kauan sitten.

Kaipaat paineetonta elämää. Toivottavasti elämäsi paineet helpottavat ja elämä alkaa hymyillä sinulle.

Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa mitä voin ja viisautta erottaa nämä asiat toisistaan.

Toki olen jättämässäkin , todellakin rauhaan . Nytkin makaa umpihumalassa tultuaan aamu kuudelta kotiin. Heti kun ajankohta on molemmille sopiva saamme omat elämämme takaisin ja voimme jatkaa kummallekin hyvällä tavalla tätä elämää. Reppanan asiat täytyy ensin saada sellaiseksi että voi jättää omilleen eikä heitteille.

""Reppanan asiat täytyy ensin saada sellaiseksi että voi jättää omilleen eikä heitteille.""

Tuo on virhe. Ei ole sinun vastuullasi pitää huolta aikuisesta ihmisestä. Osaltasi olet myötävaikuttamassa miehesi käytökseen, koska huolehdit hänestä, vaikka hän ilmeisesti ryömii pohjamudissa. Miksi hänen kannattaisi muuttaa käytöstään, kun hän saa palkinnoksi hoivaamista ja huolenpitoa?

Muista myös, että aikuista ihmistä ei voi jättää heitteille. Aikuinen, oikeustoimikelpoinen ihminen on todettu kykeneväksi toimimaan omillaan. Riittää, kun odotat hänen tiedottoman tilansa selviävän = herää. Sitten voit lähteä.

Lähtösi saattaa herättää hänet parantamaan omaa asemaansa, koska sinä et ole enää tekemässä sitä hänen puolestaan.

Alkoholismi on sairaus, missä paapominen ei auta mutta ihmisen pitää itse haluta/tajuta sairautensa ja hakea apua. Empaattinen suhtautuminen kyllä auttaa, joten tuo ""jokainen ihminen on vastuussa itsestään, vaikka olisi kuinka sairas"" ei nyt ihan kirjaimellisesti mielestäni pidä paikkaansa. Kyllä minä ainakin tuen sairasta lähimmäistäni, koska hänestä välitän ja häntä haluan auttaa. Itse jokaisen kuitenkin ongelmansa tiedostettava ja haettava apua ja tehtävä ""se itsensä parannustyö"" = pitkä rankka prosessi.

Jotkut nauttii siitä, että saavat tuntea ylemmyyttä ja valittaa täällä, miten onneton puoliso heillä on. Ei ole mitään halua muuttaa tilannetta. Jos ero koittaa, niin samanlainen ""pyhä perhe"" pitää saada. Vakka kantensa valitsee.