Vihdoin helpottaa ja elämä näyttää taas valoisalta:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti83

Vieras
Ollaan tässä eletty minimi tuloilla lähes koko vanhempainpäiväraha kauden. Nyt kävin uuden työpaikkani kokouksessa, ja heti tuli hyviä uutisia palkka nousee 200? 1.10 lähtien. Taloudellinen tilanteemme on kyllä vetänyt monesti hermot kireälle ja varmasti näkynyt myös parisuhteessa.

Eihän se ole kivaa laittaa pientä vauvaa hoitoon, mutta silloin kun vaihtoehtona on lähtö omasta kodista kun ei ole vara maksaa.. niin ei muuta vaihtoehtoa ole kun palata takaisin töihin.

On se tulevaisuudessa lapsellekin parempi tarjota kunnon koti, turvallisesta ympäristöstä, oma huone ja päiväkoti ja harrastus mahdollisuudet lähellä, myös koulut ihan vieressä.

Ja onneksi meillä miehen kans menee työt niin ettei pienokainen joudu olemaan montaakaan tuntia hoidossa max. 5h. Ja silloin kun miehellä vapaa päiviä arkena ei poika mene hoitoon.

Ei meitä haittaa se että maksetaan vähän ylimääräistä, kun poika ei ole joka päivä hoidossa, mutta ei olla ilmoitettu varmoja vapaa päiviä tarhaan. Meille poika on tärkeintä ja vietetään niin paljon aikaa yhdessä kun mahdollista.
Aina kun mahdollisuus pitää poika kotona on poika kotona.

Oma henkilökohtainen mielipide on että lasta ei tule viedä vieraan hoitoon jos jompikumpi vanhemmista kotona. Poikkeuksen tekee sosiaaliset tapaukset jossa lapsen sosiaaliselle kehitykselle ja turvallisuudelle parempi olla hoidossa kun kotona.

Jos taloudellinen tilanne olisi ollut parempi olisin 100% varmuudella jäänyt kotiin hoitamaan poikaani.

Nyt lähes pelkästään mun palkka riittää laskuihin ja miehen palkka jää melkein kokonaan elämiseen..

Vihdoin tuntuu siltä että onni on kääntynyt ja oikeasti voidaan selvitä!!!!

Ja onneksi meillä miehen kans menee työt niin ettei pienokainen joudu olemaan montaakaan tuntia hoidossa max. 5h. Ja silloin kun miehellä vapaa päiviä arkena ei poika mene hoitoon.

Ei meitä haittaa se että maksetaan vähän ylimääräistä, kun poika ei ole joka päivä hoidossa, mutta ei olla ilmoitettu varmoja vapaa päiviä tarhaan. Meille poika on tärkeintä ja vietetään niin paljon aikaa yhdessä kun mahdollista.
Aina kun mahdollisuus pitää poika kotona on poika kotona.

Äläs mene vannomaan, saattaa se oma aikakin jossain vaiheessa tuntua niin arvokkaalta, että saattaa laps olla hoidossa yli 5h, jos äitiä vaikka siivotuttaa tai ois kiva käydä ruokakaupassa rauhassa...

onnea! :hug:

tiedän tunteen hyvinkin. mekin kohta 4v kituutettu ja eletty kädestä suuhun. minulla satunnaisia työpaikkoja välillä, ja nekin pitänyt järjestää yövuoroiksi mulle,koska ei ole saatu lapsille hoitopaikkaa! :/

mutta nyt miehen työpaikan vaihdon vuoksi, alkaa raha riittämään elämiseenkin =)

:hug: vielä teille ap

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Äläs mene vannomaan, saattaa se oma aikakin jossain vaiheessa tuntua niin arvokkaalta, että saattaa laps olla hoidossa yli 5h, jos äitiä vaikka siivotuttaa tai ois kiva käydä ruokakaupassa rauhassa...

Tätä mä en ymmärrä et miks sitä lasta ei voi ottaa mukaa nsinne kauppaan? Kuitenkin työaika on sitä aikaa ilman lasta niin miksi pitäisi työnulkopuolellakin pitää lasta hoidossa?

no ehkä mä katselen asioita vähän eri vinkkelistä, kun on 3 lasta, ap:llä tais olla 1 pieni...onhan mullakin lapset kaupassa mukana, mutta on silti joskus ihanaa, kun saa käydä rauhassa, mitä kaikkea uutta ja ihmeellistä sitä onkaan!

Yhteistyössä