Vihaatko hyvinvointiyhteiskuntaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mistä ihmeestä ne nuoret saa töitä, jos ei vanhoja päästetä eläkkeelle?

eivät mistään. eivätkä vähän vanhemmatkaan.

heitä varten suomessa on työvoimatoimiston kaikenmoiset tukitoimet kuten työelämävalmennukset ja työharjoittelut jotka käytännössä ovat useimmissa paikoissa täysin samaa työtä kuin mitä muutkin työntekijät tekevät, ainoa ero on se että palkkaa ei saa vaan työttömyyskorvauksen ja ylläpitokorvauksen.

Tulee halvemmaksi käyttää työttömiä "harjottelijoita" kuin palkata joku oikeasti töihin :|

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Milläs ajattelit elää jos kukaan ei tekisi töitä? Pyhällä hengelläkö?
Mä näen muitakin vaihtoehtoja kuin pitkät työpäivät ja työtä tekemättömyyden.

Loppujen lopuksi ihminen selviäsi todella vähällä työnteolla, mutta kun pitää hommata niitä samoja releitä mitä naapureillakin on.

Loppujen lopuksi ihminen selviäsi todella vähällä työnteolla, mutta kun pitää hommata niitä samoja releitä mitä naapureillakin on.
Mä olin 80-luvun lopulla töissä vanhainkodissa. Siellä oli kaksi sairaanhoitajan virkaa, joista mä sijaistin toista ja toinen hoitsu toista. Sijaistamani viranhaltija oli äitiyslomalla. Kun tämä henkilö palasi äitiyslomalta, hän halusi tehdä vain puolikasta. Toisen hoitajan lapsi aloitti silloin ekalla luokalla, joten hän halusi tehdä 6-tuntista työpäivää. Niinpä niistä kahdesta virasta jäi mullekin 6-tuntinen homma, joka sopi mulle kuin nenä päähän, sillä mulla oli pieni lapsi eikä pitkät työpäivät muakaan hirveästi innostaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Milläs ajattelit elää jos kukaan ei tekisi töitä? Pyhällä hengelläkö?
Mä näen muitakin vaihtoehtoja kuin pitkät työpäivät ja työtä tekemättömyyden.

mutta ilman niiden kaikkien "releiden" hankkimatta jättämisellä olisi aika äkkiä monta kauppaa ja tehdasta vähemmän, aika paljon vähemmän töitä rekkauskeille jne.. .

mutta ilman niiden kaikkien "releiden" hankkimatta jättämisellä olisi aika äkkiä monta kauppaa ja tehdasta vähemmän, aika paljon vähemmän töitä rekkauskeille jne.. .
Mutta jos nyt syy tähän eläkeiän nostamiseen on tulevassa työvoimapulassa, niin eikö juuri tuo osaltaan auttaisi siihen, ettei sellaista työvoimapulaa tulisi?

Yhteistyössä