Vihaan siivoamista. Miten saatte itsenne siivoamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toope"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toope"

Vieras
Olis pakko siivota, mutta vihaan koko hommaa. Neuvokaa toopea miten saatte itsenne siivoomaan? Palkitsetko itsesi jotenkin urakan päätteeksi? Käykö jollakulla siivooja - jos käy, tulleeko kalliiksi? Pitää vissiin juoda itsensä känniin. Alkaiskohan rätti sitten heilua. Vai meniskö kristallitkin siivotessa:laugh:

Motivoikaa toopea!!!

Ei siihen paljon motivaatiota tarvita,kun kattoo torppaansa...Mulla nyt on inspa hukassa ollut kaks päivää..inhottaa itteensäkin!

Muuten siivoan joka päivä,tyyliin imurointi ja pintapyyhkäsyt.

Yks hyvä vinkki on alottaa siivous siitä,että kuuraa tiskipöydän puhtaaks--ja loppu menee ihan sen jatkeena..huomaamattaan siivoaa koko torpan..mulla ainakin..

ite inhoon siivoomisen lisäks myös lenkkeilyä, perunoitten kuorimista ja tiskaamista.
mulla aloittamisen vaikeus toki johtuu adhd-i:stä.
(en siis ole tahallani "laiska" enkä saamaton.)

Ei siihen paljon motivaatiota tarvita,kun kattoo torppaansa...Mulla nyt on inspa hukassa ollut kaks päivää..inhottaa itteensäkin!

Muuten siivoan joka päivä,tyyliin imurointi ja pintapyyhkäsyt.

Yks hyvä vinkki on alottaa siivous siitä,että kuuraa tiskipöydän puhtaaks--ja loppu menee ihan sen jatkeena..huomaamattaan siivoaa koko torpan..mulla ainakin..

No sä oot kyllä sairaan siisti tyyppi, jos joka päivä imuroit - siis mun mittapuussa :)

Tääl on koko torppa pölyn peitos - karmea totuus paljastui, kun aamuaurinko valkeni ja tenava takoi kantapäillän soffaa! Soffasta pelmahti hirveä pölypilvi :( Kannoin soffatyynyt ulos, mutta nyt on motivaatio taas hukas...

Minä laitan musiikkia taustalle. Eilen siivosin vaihteeksi Pendulumin tahtiin ja puhdasta tuli. :whistle:

Mäkin periaatteessa inhoan siivoamista. Olen kuitenkin jossain määrin siivoushullu, koska inhoan epäjärjestystä. Kaikki saatta alkaa esimerkiksi siitä, että näen jonkun tavaran väärässä paikassa, kun tulen duunista himaan. Esimerkiksi kengät eivät ole kenkätelineessä. Sitten mua alkaa vituttaa ja saan "siivouskohtauksen", jonka seurauksena siivoan koko kämpän lattiasta kattoon niin, että kiiltää.

Mieti, minkä näköistä teillä olisi, jos et koskaan siivoa. Siinä mielestäni jo riittävästi motivaatiota. Ei kai kukaan sotkun keskellä halua elää. :)

[QUOTE="i-ronya";22250445]ite inhoon siivoomisen lisäks myös lenkkeilyä, perunoitten kuorimista ja tiskaamista.
(en siis ole tahallani "laiska" enkä saamaton.)[/QUOTE]

Ei mulle maistu nuokaan hommat :( Just saan tiskikoneeseen astiat nostettua. Oikeasti, mulla on just tuo aloittamisen vaikeus-tauti. Mutta aika usein kyllä käy niin, että kun alkuun pääsee, niin sitte ei pysäytä mikään...

Adhd-i:stä en tiedä, mutta en ihmettelisi vaikka se olisi mullakin...

Minä tapaan palkita itseni esim kukka-asetelmalla johonkin huoneeseen,kun saan kammarin tai vaikka yläkerran siivottua.

Olutpullopalkalla en ole vielä siivonnut, mutta yksi seuraamani blogi (ja yksi antaumuksellisimmista siivoajista,jonka tiedän. Elmatädin hammasharjalla siivotut vetolaatikoiden lukkourat ovat liki legendaarisia.) on kokeillut sitäkin ja blogin mukaan hyvin toiminut:
Elma-täti

"Adhd on yläotsikon Ad/hd and disruptive behavior disorders alla, mikä ohjaa herkästi ajattelemaan, että ad/hd on nimenomaan häiritsevän käytöksen oireyhtymä, millaisena se ...ekstremesti hyperehtivillä tuppaakin ilmenemään, siis ympäristön ja muiden ihmisten näkökulmasta, kun taas inattentiivit eivät yleensä häiritse ympäristöään, vaan he speissaavat oman pään sisällä suhteellisen rauhaisassa yhteiselossa ympäristönsä kanssa.

Pihalla he toki ovat, mutta silleen mukavan häiriöttömästi noin niin kuin ympärstön kannalta, miksi inattentiiveista ei yleensä ajatella, että heidän käytöksensä on patologisen häiritsevää, mutta heidän käytöstään kyllä tulkitaan herkästi saamattomuudeksi ja laiskuudeksi."

mulla auttaa ko siisvousjuttuihin concerta 27mg. alottaminen onnistuu eikä se siivoominen tunnu niin vastenpieliseltä. tulee jopa ehkä perusteellisemmin tehtyäkin.

Mäkin periaatteessa inhoan siivoamista. Olen kuitenkin jossain määrin siivoushullu, koska inhoan epäjärjestystä. Kaikki saatta alkaa esimerkiksi siitä, että näen jonkun tavaran väärässä paikassa, kun tulen duunista himaan. Esimerkiksi kengät eivät ole kenkätelineessä. Sitten mua alkaa vituttaa ja saan "siivouskohtauksen", jonka seurauksena siivoan koko kämpän lattiasta kattoon niin, että kiiltää.

Mieti, minkä näköistä teillä olisi, jos et koskaan siivoa. Siinä mielestäni jo riittävästi motivaatiota. Ei kai kukaan sotkun keskellä halua elää. :)

Mä en saa tuollaisia kohtauksia, vaikka tavarat kaapeista lentelis päälle, kun tuun kotia :( Vaikka toisaalta inhoan miehen ympäriinsä lojuvia sukkia ja sanomalehtikasoja :( Niistä kyllä saan tarzaneita, joten ehkä toivoa on...:D

Mä saan innon hankkimalla hyviä välineitä, hyväntuoksuisia pesuaineita yms. Niillä sitten on kiva siivota :)

Ostettiin juuri höyryimuri ja sen jälkeen on tullut siivottua taas normaalia enempi. Ja kun se siivoaminen on nyt helppoa, niin sitä tekee mielellään. Ja kun kerran siivoaa kunnolla, niin haluaakin pitää kotin siistimpänä...siellä kun on silloin niin paljon mukavampi olla :)

Minä tapaan palkita itseni esim kukka-asetelmalla johonkin huoneeseen,kun saan kammarin tai vaikka yläkerran siivottua.

Olutpullopalkalla en ole vielä siivonnut, mutta yksi seuraamani blogi (ja yksi antaumuksellisimmista siivoajista,jonka tiedän. Elmatädin hammasharjalla siivotut vetolaatikoiden lukkourat ovat liki legendaarisia.) on kokeillut sitäkin ja blogin mukaan hyvin toiminut:
Elma-täti

Kukka-asetelma kuulostaa ihanalta :) Mutta mä taidan tarvita jotain pysyvämpää. Uudet kengät, esim =)

Elma-täti kuulostaa kyllä vähän pelottavalta :o :laugh:

[QUOTE="i-ronya";22250486]"Adhd on yläotsikon Ad/hd and disruptive behavior disorders alla, mikä ohjaa herkästi ajattelemaan, että ad/hd on nimenomaan häiritsevän käytöksen oireyhtymä, millaisena se ...ekstremesti hyperehtivillä tuppaakin ilmenemään, siis ympäristön ja muiden ihmisten näkökulmasta, kun taas inattentiivit eivät yleensä häiritse ympäristöään, vaan he speissaavat oman pään sisällä suhteellisen rauhaisassa yhteiselossa ympäristönsä kanssa.

Pihalla he toki ovat, mutta silleen mukavan häiriöttömästi noin niin kuin ympärstön kannalta, miksi inattentiiveista ei yleensä ajatella, että heidän käytöksensä on patologisen häiritsevää, mutta heidän käytöstään kyllä tulkitaan herkästi saamattomuudeksi ja laiskuudeksi."

mulla auttaa ko siisvousjuttuihin concerta 27mg. alottaminen onnistuu eikä se siivoominen tunnu niin vastenpieliseltä. tulee jopa ehkä perusteellisemmin tehtyäkin.[/QUOTE]

Siis onko sulla nimenomaan se aloittamisvaikeus, mutta sen jälkeen kun oot saanut aloitettua, meet kuin höyryjuna?! Mulla on niin.

Mä saan innon hankkimalla hyviä välineitä, hyväntuoksuisia pesuaineita yms. Niillä sitten on kiva siivota :)

Ostettiin juuri höyryimuri ja sen jälkeen on tullut siivottua taas normaalia enempi. Ja kun se siivoaminen on nyt helppoa, niin sitä tekee mielellään. Ja kun kerran siivoaa kunnolla, niin haluaakin pitää kotin siistimpänä...siellä kun on silloin niin paljon mukavampi olla :)

Totakin mietin. Panikoin jo eilen, että kaapista löytyy vaan p**ja vanhoja halpalitkuja, ostettu jostain halpishallista vuonna miekka ja kypärä. Kyllä tuollakin on oikeasti merkitystä!

Hmmm. Kiitos kaikille vinkeistä, TÄMÄ PIRISTI! Mä nyt sitten aloitan vaikka siitä tiskipöydästä, joka on tahman peitossa :D

[QUOTE="i-ronya";22250445]ite inhoon siivoomisen lisäks myös lenkkeilyä, perunoitten kuorimista ja tiskaamista.
(en siis ole tahallani "laiska" enkä saamaton.)[/QUOTE]

aivan.

hyvä nikki.

Sama täällä!!!!
Homma hoituu parhaiten kun olen yksin kotosalla, päivällä ja musan soidessa!!!! Noin kerran kuussa olosuhteet ovat suotuisat...
Perjantai siivouspäivänä on hyvä, silloin saunotaan ja voin vaikka laitella jotain herkkua urakan jälkeen. Ja toki pikkasen viiniäkin.

1312810lp933y1ohz.gif

Aatteleppa kuinka ihana on olla vaan ku kämppä on siisti. Meillä ei tarvi kun päivässä 10 min siivota ja viikossa 1 h viikkosiivo tehä ja aina on siistiä. Pölyä ny tietty kertyy joka päivä mut keittiön tasot pyyhin joka päivä.

Yhteistyössä