Vihaan lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä niin. En minäkään näe sitä, mitä suurin osa tuntuu lapsissa näkevän... omani ovat tietysti parhaita ja lähimmäisten lapsista osa sitten toiseksi parhaita. Suvaitsevaisuutta myös niille, jotka eivät jaa yleistä mielipidettä ;)

Näin! Tälläsiä viestejä olisin kaivannut enemmän. Jokainen mielipide on arvokas ja kyllä mäkin kunnioitan teidän lapsidiggausjuttuja jossain määrin, koska kivahan se on jos lapset oikeesti tekee jonkun onnelliseks tms. :D Olisitte vaan ilmassu teidän jutut kunnioittaen myös mun kantaa...

Sairas tämä mun mielipide olis ollut ainoastaan jos olisin vaikka kertonut kuinka haluaisin vahingoittaa lapsia. Sellaiseen mulla ei oo mitään halua, eikä tuu olemaankaan vaikka kuinka tuliseksi tämä mun inho kasvaisi.

"En pidä lasten äänistä. En siitä kimeästä puheesta, kirkuvasta naurusta.
- meidän lapsilla ei ole kimeät äänet jolleivat huvikseen korota (onnistuu aikuisiltakin.. ;))
En pidä lasten suorapuheisuudesta. En näe mitään huvittavaa lapsessa, joka kovaan ääneen kailottaa "Tolla sedällä on iso maha"
- vanhempi saattoi todeta noin pari kertaa mutta selitin ettei toisen ulkonäköä saa arvostella kun se voi loukata ja ei ole arvostellut sen jälkeen
En pidä lasten kyvyttömyydestä ottaa toiset huomioon.
- meillä osataan ottaa toiset huomioon ja ovat avuliata, siihen voi ohjata
En pidä lasten itsekkyydestä enkä kärsimättömyydestä. Kaikki on saatava ja kaikki on saatava HETI. Jos ei saada, huudetaan lainkaan ajattelematta muita huutoa kuuntelemaan joutuvia.
- tämä valitettavan totta usein
En pidä jatkuvista kysymyksistä joiden vastauksia lapsi ei kuitenkaan ymmärrä.
- eri mieltä ymmärtämisestä, hämmästyn usein kun ismpi selittää jollekin jotain jota olen joskus kertonut / selittää asioita joita muualta oppinut
En pidä lasten moraalittomuudesta, tavasta valehdella pelastaakseen oma nahkansa, saadakseen haluamansa asiat ja välttyäkseen epämiellyttäviltä asioilta.
- tämäkin opetettava asia
En pidä lasten kyvyttömyydestä ymmärtää tekojensa ja sanojensa seurauksia.
- aika pieni jo ymmärtää tekojensa seuraukset
En pidä lasten huumorista. Eläinten kiusaaminen tai se että toiseen sattuu ei ole hauskaa.
- lienee luonnekysymys, ei kaikki lapset kiusaa / satuta
En pidä lasten itsekeskeisyydestä, myös minulla on oikeus elää tässä maailmassa ilman että lapset olettavat minun olevan olemassa vain heitä palvellakseni."
- siihen voi todeta huumorilla lapsille ettei jaksa taas palvella ja meilä isompi usein haluaa hemmotella minua.. ;)

Lapsia on niin monenlaisia kuten aikuisia, kuvailet tässä vain ärsyttäviä luonteenpiiirteitä joita löytyy aikuisistakin. :)
Tuollaisia lapsista saattaa tulla jos niitä ei kasvateta ja ohjata.
Mikäs sen ihanampaa kun seurata näiden söpöläisten kasvamista. :D

[QUOTE="vieras";24367945]Hieno logiikka sinulla, vaikkakaan ei kovin toimiva. ;)[/QUOTE]

Älähän käy mulle, kaksplusmamma! On tieteellisesti todistettu että akvaariokaloista hehkuva maaginen aura parantaa tunne-elämän ongelmia ja skitsofreniaa. Mieti sitä, kun peset pyykkiä.
Myös herkkusienten päivittäinen syöminen vähentää agressioita. Suosittelen sitäkin sinulle.

[QUOTE="vvv";24367973]"En pidä lasten äänistä. En siitä kimeästä puheesta, kirkuvasta naurusta.
- meidän lapsilla ei ole kimeät äänet jolleivat huvikseen korota (onnistuu aikuisiltakin.. ;))
En pidä lasten suorapuheisuudesta. En näe mitään huvittavaa lapsessa, joka kovaan ääneen kailottaa "Tolla sedällä on iso maha"
- vanhempi saattoi todeta noin pari kertaa mutta selitin ettei toisen ulkonäköä saa arvostella kun se voi loukata ja ei ole arvostellut sen jälkeen
En pidä lasten kyvyttömyydestä ottaa toiset huomioon.
- meillä osataan ottaa toiset huomioon ja ovat avuliata, siihen voi ohjata
En pidä lasten itsekkyydestä enkä kärsimättömyydestä. Kaikki on saatava ja kaikki on saatava HETI. Jos ei saada, huudetaan lainkaan ajattelematta muita huutoa kuuntelemaan joutuvia.
- tämä valitettavan totta usein
En pidä jatkuvista kysymyksistä joiden vastauksia lapsi ei kuitenkaan ymmärrä.
- eri mieltä ymmärtämisestä, hämmästyn usein kun ismpi selittää jollekin jotain jota olen joskus kertonut / selittää asioita joita muualta oppinut
En pidä lasten moraalittomuudesta, tavasta valehdella pelastaakseen oma nahkansa, saadakseen haluamansa asiat ja välttyäkseen epämiellyttäviltä asioilta.
- tämäkin opetettava asia
En pidä lasten kyvyttömyydestä ymmärtää tekojensa ja sanojensa seurauksia.
- aika pieni jo ymmärtää tekojensa seuraukset
En pidä lasten huumorista. Eläinten kiusaaminen tai se että toiseen sattuu ei ole hauskaa.
- lienee luonnekysymys, ei kaikki lapset kiusaa / satuta
En pidä lasten itsekeskeisyydestä, myös minulla on oikeus elää tässä maailmassa ilman että lapset olettavat minun olevan olemassa vain heitä palvellakseni."
- siihen voi todeta huumorilla lapsille ettei jaksa taas palvella ja meilä isompi usein haluaa hemmotella minua.. ;)

Lapsia on niin monenlaisia kuten aikuisia, kuvailet tässä vain ärsyttäviä luonteenpiiirteitä joita löytyy aikuisistakin. :)
Tuollaisia lapsista saattaa tulla jos niitä ei kasvateta ja ohjata.
Mikäs sen ihanampaa kun seurata näiden söpöläisten kasvamista. :D[/QUOTE]

Oho, olen yllättynyt että onnistuit kertomaan mielipiteesi raivoamatta ja haukkumatta minua sairaaksi. Arvostan! :)

[QUOTE="jaska";24367975]Älähän käy mulle, kaksplusmamma! On tieteellisesti todistettu että akvaariokaloista hehkuva maaginen aura parantaa tunne-elämän ongelmia ja skitsofreniaa. Mieti sitä, kun peset pyykkiä.
Myös herkkusienten päivittäinen syöminen vähentää agressioita. Suosittelen sitäkin sinulle.[/QUOTE]

Mistä päättelet, että olen mamma?

[QUOTE="jaska";24367367]
En pidä jatkuvista kysymyksistä joiden vastauksia lapsi ei kuitenkaan ymmärrä.[/QUOTE]

Minusta nuo ovat hauskoja. Tosin välillä en osaa vastata niihin ja välillä saatan kysyä vanhimmalta pojaltani miten asia on :D

[QUOTE="vieras";24368013]Mistä päättelet, että olen mamma?[/QUOTE]

No kaksplussaisukki tai kirahvi tai opossumi sitten. Mikä ikinä oletkaan. Ota silti kultaiset neuvoni vastaan. Ota myös Spagettihirviö sydämeesi ja pidä uskosi yllä.

Minusta nuo ovat hauskoja. Tosin välillä en osaa vastata niihin ja välillä saatan kysyä vanhimmalta pojaltani miten asia on :D

Mä alan vasta tottua kysymyksiin, kun naapurusto on pahaksi onneksi täynnä kyselyikäisiä lapsia. En silti kyllä kysymyksistä pidä :D Mutta on aika hauskaa selittää lapselle jostain, kun huomaa että toinen ei enää oikein pysy perässä.

Lapsi: tuolla taivaalla on lentokone, se on iso kone. Se tulee kohta tähän pihaan ja me lennetään sillä.

Minä: miten se kone mahtuu tähän meidän pihaan tulemaan?

Lapsi: ... ... ... ?? .... Meidän iskällä on autossa uudet renkaat se osti ne eilen isosta kaupasta....

:D

Viimeksi muokattu:
Mä alan vasta tottua kysymyksiin, kun naapurusto on pahaksi onneksi täynnä kyselyikäisiä lapsia. En silti kyllä kysymyksistä pidä :D Mutta on aika hauskaa selittää lapselle jostain, kun huomaa että toinen ei enää oikein pysy perässä. Omien kyselyikää odotellessa :s

Vanhimman pojan kysymykset liityvät paljon tieteeseen ja tekniikkaan. Rakettimoottorit ja avaruuslennot ovat tälle hetkellä kiinnostuksen kohteina.

Lukematta ketjua, luin vain aloituksen.

Jotenkin aloittajan pitäis ymmärtää ja olla kykeneväinen siihen ajattelutapaan, että lapsethan on keskeneräisiä ja täällä oppimassa ja kasvamassa ja kehittymässä. Siksi ne ovat sellaisia millaisia ovat. Aloittaja itseki on ollu lapsi. Muutama oppitunti psykologiaa ja lapsuusajan psykologiaa ois ihan kova sana oikeasti aloittajalle. Vois ehkä sit tajuta paremmin, että lapset ovat keskeneräisiä. Ja sitä kautta vois hyväksyä heidän vajavaisuutensa!

[QUOTE="vieras";24368090]Lukematta ketjua, luin vain aloituksen.

Jotenkin aloittajan pitäis ymmärtää ja olla kykeneväinen siihen ajattelutapaan, että lapsethan on keskeneräisiä ja täällä oppimassa ja kasvamassa ja kehittymässä. Siksi ne ovat sellaisia millaisia ovat. Aloittaja itseki on ollu lapsi. Muutama oppitunti psykologiaa ja lapsuusajan psykologiaa ois ihan kova sana oikeasti aloittajalle. Vois ehkä sit tajuta paremmin, että lapset ovat keskeneräisiä. Ja sitä kautta vois hyväksyä heidän vajavaisuutensa![/QUOTE]

Hyväksyy, mutta ei pidä heistä? Miksi sinä et sellaista voi hyväksyä toiselta ihmiseltä?

Ei kait tuo maailmaa kaada eikä kallistuta mihinkään suuntaan, vaikket pidäkään lapsista, ap. Mä en voi edes olettaakaan, että kaikki pitäisi lapsista...en mäkään pidä mm. pinaattikeitosta, legginsseistä, jehovantodistajista ;)....mutta minäkin pystyn elämään asian kanssa ilman sen kummempia tunnontuskia.

Mutta - jos mulla ei olis nuita kolmea koheltajaa, niin...vähänpä minä elämisestä tietäisin...ja itsestäni. Kovasti olen oppinut asioita, ja joka päivä yllätän itseni kyseenalaistamasta jotain aivan yksinkertaistakin asiaa... Kypsymätön ja vaillinaisempi olisin suuresti, jollen äiti olisi...ja paljon on vielä opittavaa :).

:D missä keskustelupalstalla keskustellaan autoista?voisin tehdä listan miksi autoilu on ihan tyhmää,auton puunaaminen jostain syvältä ja auton pesukaan ei kannata jne.. :D tällä palstalla siitä on turha puhua,kun "ammattilaiset" on toisella sivuistolla ;)

Omia lapsiaan tuppaa pitämään söpöinä, halusi tai ei.
En halunnut esikoistani, kroppa kuitenkin päätti toisin. Toista lasta jo "yritimme" tietoisesti.

Mitäs tässä on keskusteltavaa? On mullakin ystävä joka ei välitä lapsista, enkä minäkään erityisemmin välitä toisten lapsista.

Minä en halua lasta miksikään pelkäksi mukavaksi seuralaiseksi minulle joka miellyttää päivittäin hermojani. Olen aikoinaan hankkinut ystäviä ja miehen, jotka ovat tällaista aikuista seuraa. Tosin välillä hekin käyttäytyvät kuin lapset ja riitojakin tulee... :D
Haluan KASVATTAA lapsen. Haluan kuulla ja nähdä hänen jokaisen huutonsa, kailotuksena, typerän kysymyksensä, suorapuheisuutensa ja kasvattaa hänet ihmiseksi joka myöhemmin tajuaa että tuo kaikki kuului lapsuuteen.
Haluan kasvattaa hänestä hyvän tyypin. Haluan rakastaa omaa lastani ja saada tältä pyyteetöntä rakkautta, johon kuuluu kaikki kiukuttelut ja oikuttelutkin. En äitinä, vanhempana koe lastani hirviöksi ja siksi hankinkin lapsen. Jos lapseni tai lapset ottaisivat noin kovasti päähän, en olisi äiti :)

voin kyllä ymmärtää ihmisiä, ketkä eivät lapsista pidä. Itsellä kolme nyt jo teiniä, ja en ole ikinä erityisemmin pitänyt lapsista yleisesti....meneppä tämä sitten jossakin möläyttämään, että en erityisemmin lapsista välitä, ja että en halua tuttavieni vauvoja syliin vaan katselen mieluusti kauempaa..niin jopa siinä paheksutaan. mutta olen tälläinen ihminen, ja omasta kolmikosta kyllä pidän, yleensäkin tykkään enemmän ihmisistä "tyyppeinä", eli tutustuttuani, sama koskee lapsia. Eläimistä kyllä pidän:) Ei kaikkien tarvi pitää kaikenlaisista ihmisistä, ja silti voi olla kohtelias ja käyttäytyä hyvin kaikkia kohtaan.

Mun lapset on kaikki olleet jossain vaiheessa juurikin aloituksen kaltaisia. Kysymyksiä, itsekkyyttä, valehtelua, huutoa, itsekeskeisyyttä. On ne ärsyttäneet lukemattomia kertoja. Vaan kasvatuksen tuloksena ovat vallan ihania teinejä.

Lapsessani näen omia kuin myös miehen, jota rakastan, piirteitä. Lapsi on saanut minut ajattelemaan ja miettimään asioita, joita en olisi tullut ajatelleeksi ilman häntä. Saanut minut kiintymään ja rakentamaan kotia, muuttamaan elämäntapoja (parempaan), yhdistänyt minua miehen sekä omaan perheeseeni.

En minäkään pidä lapsista. Raskaus oli yllätys ja otimme haasteen vastaan mutta voin sanoa että olen joskus katunut kun on oikein väsyttänyt ja parisuhde on ollut koetuksella, mutta mutta...
Tuo sinun aloituksesi ja, sanosinko, vähän yli-innokkaat vastaukset ylivuotavine huomiomerkkeineen minusta kertoo siitä että et suinkaan ole sairas mutta luonteessasi on jokin vika. Tällaista ei voi itse itessään tunnistaa. Saatat olla vaikka narsisti. Tiesitkö että narsisitia ei voi hoitaa mitenkään koska hänen ajatuksensa lähtökohtaisesti on se että kaikki muut ovat väärässä. Narsistiin ei ole sisäänrakennettuna sellaista mekanismia että hän voisi kuunnella saatikka sitten oppia muilta mitään.
Varmasti keksit tähänkin jonkun nasevan vastauksen, olethan selvästi älykäs. Jos vastausta ei tule olen siis väärässä, et ehkä olekkaan narsisti vaan kenties psykopaatti ja luemme hirmuteoistasi vielä joskus myöhemmin...

Yhteistyössä