Vihaan jälkiviisautta! Milloin se loppuu??? *lääkitysasiaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Jumastsuikkeli. Lyhyesti. Olen syönyt pari kuukautta lääkettä oireisiin, joka voi sivuvaikutuksena aiheuttaa samoja oireita. Nyt vasta tajusin että lääkitys on aiheuttanut niitä sivuvaikutuksia. Kele..

Ilman pillereitä nyt siis, vaikka niitä pitäisi kuulemma popsia. Noh, toki soitan lekurille ja kysyn, että mitäs nyt kun en voi niitä syödä.. Ärsyttää vaan kuukausien tuskat jotka ovatkin johtuneet paljon myös kyseisestä lääkkeestä. Ja sitten jotkut ihmettelee joittenkin lääkevastaisuutta..

Niin no, en mä voinut lääkevastaiseksi ruveta, vaikka esikoisen astmalääkitys sai aikaan Cushingin oireyhtymän ja lääkityksen keventäminen uhkasi iskeä päälle Addisonin taudin. Se pysyvä tulehdustila keuhkoissa ei katoa, vaikka olisin miten lääke- tai tautivastainen. Sitten vaan katsotaan, että miten saadaan lääkitys kohdallaan ja perussairaus pysymään aisoissa.

En lopettaisi mitään lääkitystä omin päin. Toivotan sinulle parempia aikoja, oireettomia aikoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Ja mie aika usein olen tässä ny unohtanu ottaa omat lääkkeet kun ei ne poista oireita kokonaan :ashamed:

Muistaakseni sulla sama vaiva? Juu ei ne pelkät pillerit sitä tilannetta tasaa. Aion vakaasti hakeutua viimeinkin niihin vaihtoehtohoitoihin, jotta löytyisi syvemmältä syy mikä oireita tuottaa ja tilannetta saisi tasattua. Kuten erään ihmisen kanssa aiheesta juttelin, hän oli samaa mieltä siitä että kun oireeni puhkesivat rankan stressin aikana, nyt keho pitäisi saada jotenkin palautettua siihen tilaan missä se oli ennen tuota stressiä. Nyt oireet alkaa herkästi stressaamisen myötä pahenemaan.

Vyöhyketerapiaa, kiinalaista lääketiedettä.. kokeilen mitä tahansa. Rahastahan se vaan on kiinni eli sinne sijoitan siis jatkossa ne eurot, mitä on varaa itseen sijoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Niin no, en mä voinut lääkevastaiseksi ruveta, vaikka esikoisen astmalääkitys sai aikaan Cushingin oireyhtymän ja lääkityksen keventäminen uhkasi iskeä päälle Addisonin taudin. Se pysyvä tulehdustila keuhkoissa ei katoa, vaikka olisin miten lääke- tai tautivastainen. Sitten vaan katsotaan, että miten saadaan lääkitys kohdallaan ja perussairaus pysymään aisoissa.

En lopettaisi mitään lääkitystä omin päin. Toivotan sinulle parempia aikoja, oireettomia aikoja.

Kyllä se on tässä tapauksessa pakko lopettaa omin päin, eihän siitä mitään tule jos popsii pillereitä saadakseen oireet lakkaamaan mutta lääkitys vain lisää niitä. Lievin oirein saa lääkärin luvallakin olla ilman lääkitystä, nyt oli vain akuutti tilanne johon niitä lääkkeitä tarvitsi. Jospa nyt tämän lenssuepidemian aikana saisi kuitenkin hoitavan lääkärin kiinni ja juttelisi, että mitäs sitten jos alkaa oireet paheta. Minulla on ollut lievimpiä sivuvaikutuksia aiheuttava lääkitys käytössä, joten ei todellakaan houkuttelisi aloittaa vahvempia troppeja. Voi olla että silti kiltisti käyn reseptin hakemassa, varmuuden vuoksi, jos tilanne alkaa pahentua ja lääkitystä taas alkaa tarvita. Mutta nyt kun olen jättänyt nuo lääkkeet pois, mulla on ollut fyysisesti taivaalliset pari päivää, voi kiesus kun olisi tämän tajunnut aikaisemmin.

Yhteistyössä