Viettekö toisen lapsen päiväkotiin, jos toinen on kipeä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Isomman (5-vuotias) vien, jos pienempi (1-vuotta) on sairas. Esikoisella on adhd ja päivä sisällä rauhallisissa merkeissä ei ihan onnistu. Lisäksi elton toive on ollut, että koska esikoinen on psykomotorisessa ryhmässä ja puheopetusryhmässä, olisi hyvä, että hän tulisi hoitoon säännöllisesti. Esikoinen ei ole ollut sairaana 1,5 vuoteen, mutta todennäköisesti hänen ollessaan sairaana jäisi pienempikin kotiin.
 
Neja
Meillä lapset saavat itse valita, haluaako jäädä sairaan sisaruksen kanssa kotiin vai mennä päiväkotiin. 5-vuotias haluaa aina jäädä kotiin, mutta 3-vuotias on pari kertaa halunnut mennä mieluummin hoitoon. Hänet on sitten viety päiväkotiin, esim. vain aamupäiväksi tai halutessaan on saanut nukkua päiväunetkin päiväkodissa.
 
khs
[QUOTE="vieras";27230260]Tämähän se on lapsen edun mukaista toimintaa!! Pitää lasta maksimiaika, jotta saa rahalleen vastinetta! Oikeesti: huono äiti![/QUOTE]

No voisin sanoa sinustakin että huono äiti! Itse en maksa päivähoitomaksuja kun olen työmarkinatuella ja opiskelen kotona joka päivä puol yhdeksästä neljään asti.
 
"jep"
Viedään, siksi viideksi tunniksi, minkä olisi muutenkin, ihan turha repiä kaikkien hermoja pitämällä tervettä lasta sisällä ja hyssyttelemällä. Tietenkin siis silloin, kun kyse on jostain perusflunssasta tai -lämpöilystä, mahataudin iskiessä ei vietäisi kumpaakaan, koska se suurella todennäköisyydellä alkaa pian toisessakin, ja joka tapauksessa sisarus tartuttaisi omassa ryhmässään, vaikkei vielä päivän aikana sairastuisikaan.
 

Yhteistyössä