Viettääkö teidän lapset joulun päiväkodissa?

  • Viestiketjun aloittaja "piia"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Voi tää ois niin surullista :( varmaan aika harvoin kumpikin vanhemmista tekee vuorotyötä ja joutuu jouluna työvuoroon? Ja entäs mummilat, sisarusten perheet jne? Päiväkoti :(
 
Ei tänä jouluna, isä on vapaalla silloin kun minä olen töissä ja päinvastoin. Mutta olisi voinut olla, onneksi lastensuojelustakin säästetään ja lapset lähetetään jouluksi kotiin ja työntekijät saavat olla kotona aaton ja joulupäivän. Minä vastaanotan joulupukin töissä ja sitten vielä illalla kotona =)
 
lto.
Jos ovat monikulttuurisia lapsia, kuten huomattava osa Suomen lapsista nykyisin on (monikulttuurisilla syntyvyys on aivan toista luokkaa kuin meillä härmäläisillä), niin eihän joulu päiväkodissa silloin ole sen kummempi juttu. Vain yksi arkeen sattuva vapaapäivä muiden joukossa.

Eihän täällä kukaan myöskään harmittele sitä, että esimerkiksi Iranissa lapset joutuvat olemaan päiväkodissa myös 24-26 joulukuuta.
 
"yyhoo"
Taitaa olla harvassa ne päiväkodit jotka jouluna ovat auki, ainakin meidän kaupungissa myös vuoropäiväkodit ovat kiinni 24-25.12. Itse olin viime joulun töissä mutta lapsi pääsi onneksi mummolaan. Nyt tuntuukin erityisen mukavalta olla vapaalla :).
 
"..."
Jos ovat monikulttuurisia lapsia, kuten huomattava osa Suomen lapsista nykyisin on (monikulttuurisilla syntyvyys on aivan toista luokkaa kuin meillä härmäläisillä), niin eihän joulu päiväkodissa silloin ole sen kummempi juttu. Vain yksi arkeen sattuva vapaapäivä muiden joukossa.

Eihän täällä kukaan myöskään harmittele sitä, että esimerkiksi Iranissa lapset joutuvat olemaan päiväkodissa myös 24-26 joulukuuta.
Kukaan "monikulttuurinen lapsi" ei vietä joulua?
 
no ei tietenkään
[QUOTE="piia";29365966]Eli vanhemmat töissä joulun?[/QUOTE]

Kaikki suomessa pysähtyy aatoksi tehtaat seisoo, ydinvoimalat ajetaan alas, samoin sähkölaitokset, jne....
 
Weewee
Alkuperäinen kirjoittaja no ei tietenkään;29366195:
Kaikki suomessa pysähtyy aatoksi tehtaat seisoo, ydinvoimalat ajetaan alas, samoin sähkölaitokset, jne....
Samoin kaikki sosiaali- ja terveyspuolen työpaikat menee kiinni joulun ajaksi... Ainakin melkein.
 
"sommarcat"
Ihmettelen suuresti, miten päiväkoti ei ole jollain paikkakunnalla auki joulunpyhinä. Oikeesti? Jos is on vaikka palomies ja äiti sh sairaalassa, niin vuorot voi hyvinkin olla molemmilla jouluaattona samaan aikaan.
 
[QUOTE="sommarcat";29366597]Ihmettelen suuresti, miten päiväkoti ei ole jollain paikkakunnalla auki joulunpyhinä. Oikeesti? Jos is on vaikka palomies ja äiti sh sairaalassa, niin vuorot voi hyvinkin olla molemmilla jouluaattona samaan aikaan.[/QUOTE]

No ihan oikeesti. Aattona,ja joulupäivänä sekä juhannuspäivänä ei tämä kaupunki tarjoa lapsille päivähoitoa.
 
ookk
[QUOTE="sommarcat";29366597]Ihmettelen suuresti, miten päiväkoti ei ole jollain paikkakunnalla auki joulunpyhinä. Oikeesti? Jos is on vaikka palomies ja äiti sh sairaalassa, niin vuorot voi hyvinkin olla molemmilla jouluaattona samaan aikaan.[/QUOTE]

Ehkä se ei yhteiskunnan kannaltakaan ole kaikkein taloudellisinta palkata jouluna/erikoispyhinä sekä palomies, sairaanhoitaja ja lastenhoitaja yhtäaikaa kun selvitä voisi silläkin että palkkan maksaa "vain" palomiehelle ja sairaanhoitajalle joilla ei ole päivähoitoikäisiä lapsia tai jotka saavat järjestettyä lastenhoidon esim. isovanhemmilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Katja87

Yhteistyössä