Vietkö lapsesi tivoliin?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Minusta nuo kiertävät tivolit on ihan järkkyjä hintatasoltaan verrattuna huvipuistoon... vaikka nekin kirpaisee ainakin isommalla porukalla meneviä.
Mietipä mistä se johtuu. Mä selitin tätä jo aiemminkin jollekin ni lainaan sen tähän:

Ihmisillä ei oo oikein realistinen kuva tosta tivolihommasta. Kerran kun olimme sulkemassa purkuiltana jossain Kärsämäellä tai Kiuruvedellä, siihen tuli nainen kysymään "Mihin menette seuraavaksi?" Minä: "Poriin". Nainen: "Avaatteko te siellä huomenna?!!" Kyllä mua nauratti. Matkaa joku 500 kilometriä, ja laitteita ei edes purettu vielä, mikä vie ensimmäisen yön, ehkä aamuyöllä ekat rekat pääsivät liikkeelle. Laitteet kuskataan useammalla eri reissulla seuraavalle paikkakunnalle, kasataan, tarkistetaan ja pestään hyvin. Ja jossain välissä pitäis nukkuakin! Eli olimme avaamassa Porissa neljän-viiden päivän kuluttua.

Kaikilta noilta päiviltä työntekijöille tulee palkka, vaikka tuloja ei ole. Lisäksi bensat, verot, laitteiden ostohinnat (ja ne muuten maksaa...), vakuutukset, pesu-ja huoltovehkeet, autot (kolmekymmentä rekkaa joilla laitteita kuskataan), pelien palkinnot ym ym ym.

Ja sitäpaitsi Lintsi kynyttää kertalipusta 5e!!

 
me mennään huomenna poriin tivoliin..ollaan siellä nyt käyty jo 3:na vappuna..silti mennään kesällä viä särkkään ja johonkin muuhun missä ei olla vielä käyty..oisko mitään ehdotuksia mikä olisi hyvä paikka
 
janeminttu
en vienyt nyt vaan syksyllä, tulee isompi ja parempi tivoli tuonne isoon kaupunkiin. Viime kesänä oli pelastus kun ei päästy lähtemään minnekkään huvipuistoon, niin ostin rannekkeen tivoliin tytölle ja kesä oli pelastettu. Meiltä kuiteskiin pitkä matka lähtee ajamaan ihan minne vaan huvipuistoon niin suosin kyllä tivoleja, maksoi mitä maksoi! Kalliiksi se tule kun ajaa 300-400km yhteen suuntaan autolla ja on yön hotellissa + huvipuistossa kun käy tivolissa naapuri kaupungissa. Eihän se samanlainen elämys ole mutta jos ei ole rahaa tai aikaa tehdä pitempää matkaa niin tämä on oiva vaihtoehto.
 
jos pitää valita että ostanko rannekkeet tivoliin vai esim särkänniemeen, niin aika paljon enempi saa särkänniemestä rahalle vastinetta. verratkaapa hintoja. siellä kun pääsee rannekkeella käymään huvipuiston lisäksi melkein kaikki ne muutkin nähtävyydet.

tietysti vaikuttaa sekin, että mitkä on matkakustannukset. me ajetaan sen kautta kesälomalla joka tapauksessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Ja sitäpaitsi Lintsi kynyttää kertalipusta 5e!!
Eikös se ole 6e tänä vuonna?
Niinpä onkin, näyttää pompsahtaneen kun sivuilta tarkistin. Mua vaan huvittaa tuo kun ihmiset valittaa hinnoista (nimenomaan tivolihinnoista,) vaikka koko huvittelukeskus raahataan suurinpiirtein kotiovelle. Normihuvipuistojen ylihinnoittelu muakin ärsyttää.
 
Tarkoitus olisi viedä, vastahan nuo on vuoden siitä taas puhuneet.. :D

Rannekkeisiin menee 81? kun kaikille lapsille ostaa sen, mut mä oon tyytyväinen ettei mun tarvii ajaa jonnekin hornan kuuseen.. Tuossa kun se on melkein vieressä, me voidaan esim. käydä kotona syömässä välillä eikä tartte roudata älytöntä määrä eväitä mukana tai ostaa sitä syömistä jostain ym..
 

Yhteistyössä