Vietkö kaupassa ottamasi tavarat takaisin paikalleen, ellet ostakaan niitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli mieleen tuosta yhdestä ketjusta.

Mulla tekee joskus tiukkaa palauttaa tavara takaisin oikeaan hyllyyn, varsinkin jos olen jossain jättimarketissa ja pitäisi kulkea pitkä matka. Samoin tunnen itseni vähän hölmöksi, jos olen "käpälöinyt" jotain ruokatavaraa (vaikka ne paketeissa ovatkin) ja sitten vienkin sen takaisin hyllyyn. :D

Mitään kylmähyllystä ottamaani en todellakaan jättäisi vaikka kissanruokien viereen, mutta joskus olen kyllä tainnut jättää tarvikkeita väärille paikoille...

Vaatekaupassa pyrin palauttamaan sovittamani vaatteet takaisin, mutta joskus jätän ne sovituskoppiin (anteeksi myyjät) ja varsinkin H&M:llä saatan heittää vaatteen takaisin vain johonkin rekkiin, koska en löydä sitä alkuperäistä rekkiä enää. :D

Millaisiin vääriin paikkoihin jätettyihin tavaroihin olet kaupassa törmännyt?

Vien, aina. Ja kirpparillakin vien oikeaan pöytään, jos en ostakaan.

Tosin, mä mietin kyllä hyvin tarkkaan mitä ostan. Eli hyvin harvoin tulee tälläisia peruutuksia.

Joo harvoin tulee palauteltua ostoksia, en yleensä edes kokeile vaatteita kun ostan niitä tmv. Mutta jos nyt tulee jotain jätettyä niin useimmiten vien oikeille paikoilleen, pioikkeuksena jos on joku iso kauppa ja kaamea väsymys tai kaupassa hirveä ryysis niin saatan jättää lähimmälle sopivalle paikalle (eli esim kylmätuotteet kuitenkin kylmähyllyyn tmv)

Mä kiikutan jopa muiden aasiakkaiden jättämiä lihatiskipaketteja takaisin tiskille. Että hatunnosto vaan sulle joka olit jättänyt 1.7kg sisäpaistipaketin Luhdan valkoisten käsipyyhkeiden päälle Seppälän cittarissa viime viikon tiistaina. Syö pyyhkees!

[QUOTE="nuuh";28308411]Mä kiikutan jopa muiden aasiakkaiden jättämiä lihatiskipaketteja takaisin tiskille. Että hatunnosto vaan sulle joka olit jättänyt 1.7kg sisäpaistipaketin Luhdan valkoisten käsipyyhkeiden päälle Seppälän cittarissa viime viikon tiistaina. Syö pyyhkees![/QUOTE]

Itse en vie pois kylmätuotteita, koska kylmäketju katkennut, enkä halua, että kukaan ostaa mahdollisesti pilaantunutta tuotetta luullen sitä oikein säilytetyksi. Ei lyhyt aika välttämättä haittaa, mutta kun ei tiedä kauan esim. jugurttipurkki on lojunut murohyllyssä niin jätän siihen.

Heitetäänhän ne jokatapauksessa bioon kun niitä paketteja löytyy millonmistäkin eikä kukaan tiedä kauan siellä oleilleet. Ihan hajuhaittoja tuossakin silloin ajattelin kun paisti ei raakakypsy pyyhehyllyssä.

Jos vaan suinkin on aikaa niin tehdä niin joo. Kirpparilla etenkin, tiedän kokemuksesta miten ärsyttävää niitä vaatteitaan on etsiä ympäri paikkaa kun joku tollo on vaan jonnekin ne jättäny sovitettuaan tai muutettuaan mieltään.
Ja muutenkin, toisaalta harkitsen asiaa jo sen verran pitkään että harvemmin on tarvetta sit enää lähteä viemään paikalleen.

Vien tavarat takaisin.

Tosin vaatekaupoissa on myös mahdollisuus jättää ne ns. sovitusräkkiin sovituskoppien läheisyyteen, jolloin käytän sitä palvelua hyväkseni.

Käsittääkseni ihmisten ympäriinsä ripottelemat elintarvikkeet tuottavat tappiota kauppiaalle, minkä me kuluttajat tietenkin maksamme. Pyyhehyllyyn sulanut jäätelöpaketti sotkee pyyhkeetkin, joten asiakkaan viitsimättömyys voi koitua kunnon tappioksi.Mietin myös sitä, että asiakkaan ottaessa vapauden siirrellä ruokatarvikkeita minne sattuu on kyse myös melkoisen huolettomasta asenteesta ruokatuotantoa kohtaan. PAljon paasataan ruuan arvosta ja sen tuottamisesta ekologisesti oikein, joten toivon mukaan ripottelija ei kotiin päästyään ryhdy pitämään itseään ekoihmisenä.

Yhteistyössä