Vietiin sitten isä hoitoon....

Vietiin veljen kanssa isä eilen hoitoon alkoholismin takia.
Oli ukko kyllä vihainen autossa, mutta sinne jäi.
Kuukauden päästä kai sitten pois.
Olipahan homma, mutta tulipahan tehtyä tuokin...
Onko muita saman kokeneita tai asiaa miettiviä?
 
No jos ei ukolla mitään motivaatiota itsellään ole, niin eihän se siellä pysy. Lähtee varmasti pois jos ei tänä iltana niin huomenna. Onhan näitä nähty! Pakkohoitoon kun alkoholismi ei ole aihe.

Kuvittelitko ihan oikeesti, että se on siellä nyt sitten seuraavan kuukauden?:LOL:
 
mpå
Pakolla kun ketään ei hoideta..
Viime kesänä kolmesti vietiin faija hoitoon ja vasta viimeisellä kerralla se sinne jäi kun kyllin huonossa kunnossa ettei jalat kantaneet saatika pää toiminut yhtään. Silloin katkesi siihen ja nyt tikittää taas aikapommi milloin ratkeaa
 
Olen kokenut samaa, ja oman vanhempani olen kerran joutunut poliisien kanssa ajamaan pakkohoitoon mielisairaalaan. Jaksamista sulle, ei ole helppoa mutta toivottavasti isäsi ymmärtää parantua itsensä takia!! Teitte ihan oikein :) Tiedän miltä susta tuntuu, tsemppiä :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: riepuriia
åll
[QUOTE="vieras";24102174]Varmaan se, että viattomasti uskotaan sen juopon jäävän sinne hoitopaikkaan, vaikka on ihan varma, ettei se sinne jää, jos ei halua.[/QUOTE]

Sen epäilyn kyllä ymmärrän, mutta tuota naurua en, kun toinen vaikeesta asiasta tulee kertomaan. Joo,mä tiedän, oon tosikko :)
 
Mä en ole kertaakaan nähnyt yhtään alkoholistia, joka olisi halunnut katkaisuhoitoa pitempään kuin 1-2 päivää. Vaikka olisi ollut sosiaalitoimikin olisi ollut maksamassa vieroitushoidon laitoksessa, niin sinne ei haluta mennä. Ja tk:n osastollakin vieroituksessa kaverit kiikuttaa niille viinaa salaa. Laskuhumalassa ollaan sitä mietlä, että joo, nyt se on poikki, mutta seuraavana päivänä mieli on jo muuttunut.

Ja mua naurattaa tuo omaisten urheuden teko, "Olipahan homma, mutta tulipahan tehtyä tuokin... " Sillä ei ole paskaakaan merkitystä, jos tyypillä itsellä ei ole halua raitistua.
 
soittivat tänään sieltä "hoitopaikasta" ja kertoivat että alku kiukun ja vitutuksen takaa alkaa löytyä mies joka on valmis vastaanottamaan jotain viestä ja terapiaa asiasta.
Se on sitä minnesota hoitoa jos kukaan tietää.
On se ukko noissa AA-n jutuissa ollut mutta eihän hän sinne kuulu ja hoito ollut ihan turhaa ja väärää siihen kohtaan.

Ja en taatusti ole omilla kokemuksilla kyllä mikään viaton uskoja ja itse se sai kolme päivää aikaa pakata laukun ja tiedon että milloin lähdetään ja kännissä ei saa olla kun mennään.
Oli selvä kun haettiin, ja laukun oli puoliksi pakannut (minä pakkasin loput)
ja hoidossa sai alku ripityksen jälkeen vaihtoehdon, jäätkö vai palaatko entiseen? sanoi: minähän jään, ei ole vaihtoehtoa.

Sinne ei saa kännissä edes mennä, koskä ihmisen pitää tietää mihin menee ja olla siten itse valmis päättämään asiasta.
Ei mua naurata kyllä, mutta pieni hymy tuli sen soiton jälkeen, että ehkä me saadaan isä ja isoisä joskus takaisin..... ehkä :confused:
 
Ken guru
soittivat tänään sieltä "hoitopaikasta" ja kertoivat että alku kiukun ja vitutuksen takaa alkaa löytyä mies joka on valmis vastaanottamaan jotain viestä ja terapiaa asiasta.
Se on sitä minnesota hoitoa jos kukaan tietää.
On se ukko noissa AA-n jutuissa ollut mutta eihän hän sinne kuulu ja hoito ollut ihan turhaa ja väärää siihen kohtaan.

Ja en taatusti ole omilla kokemuksilla kyllä mikään viaton uskoja ja itse se sai kolme päivää aikaa pakata laukun ja tiedon että milloin lähdetään ja kännissä ei saa olla kun mennään.
Oli selvä kun haettiin, ja laukun oli puoliksi pakannut (minä pakkasin loput)
ja hoidossa sai alku ripityksen jälkeen vaihtoehdon, jäätkö vai palaatko entiseen? sanoi: minähän jään, ei ole vaihtoehtoa.

Sinne ei saa kännissä edes mennä, koskä ihmisen pitää tietää mihin menee ja olla siten itse valmis päättämään asiasta.
Ei mua naurata kyllä, mutta pieni hymy tuli sen soiton jälkeen, että ehkä me saadaan isä ja isoisä joskus takaisin..... ehkä :confused:
Toivotaan todella niin! Säilyttäkää kuitenkin realistiset toiveet hoidon suhteen.
 
Hilpuri Tillille tiedoksi että omaisten urheuden teko ei suinkaan ollut tuo pieni yhden tunnin matka, vaan jotain ihan muuta. Kolmeen vuoteen ei ole isäni saanut meillä käydä ja lapsenlapsiaan nähdä, ja tuo kolme vuotta... ei sekään ole mikään aika mitä me ollaan veljen kanssa tehty.
Ja, teidätkö tämä reissu, mikä nyt tuli tehtyä on monen vuoden pehmityksen, puhumisen, paskan, riidan, tappelun, painin, sukuriidan ja ties minkä päätös ja tämä on se viimeinen mitä me enää veljen kanssa tehdään.
Tämä jos menee vituiksi, niin sitten saa ukko kuolla viinaan. minä ja veljeni perheinemme ei enää jakseta paskaan sitten panostaa.
Onko sulla omakohtaisia kokemuksia vai miksi on noin kyyninen asenne tähän asiaan?
Jos on, niin hali sulle.
 
Tämä ei ole katkaisuhoitoa tai sos.toimen vieroitushoitoa.
Ei siis sellaista että viedään kännissä kun toinen näkee harhoja.
Vaan hän sai aikaa asiaa sulatella, ja itse pitää maksaa. veli lupasi sen maksaa, mutta isäni ehti hakea itselleen pankista lainan hoitoa varten, joten kyllä se siellä sen kuukauden on,kun "Maksaakin niin h..tisti" nyt vaan toivotaan että hän siellä olisi valmis ottamaan vastaan kaiken mitä puhutaan
 
"vieraalle" : alkoholisti on alkoholisti lopun elämänsä, on ikävä kulla että sun läheiselle se sitten päättyi noin.
Minun kaverin isä sanoi pojalleen että olen alkoholisti ja tulen vielä juomaan itseni hengiltä, joten älä uhraa aikaasi minuun.
Mies piti sanansa ja kuoli viinaan, mutta ei vienyt ja piinannut muita sairaudellaan. kaverini arvostaa isänsä rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
errrrrror
[QUOTE="vieras";24102256]alkoholisti on aina alkoholisti. oma kokemus on että hoitojen kautta --> AA--> kuivilla monta vuotta ja lopussa joi itsensä hengiltä[/QUOTE]

--- totta, että alkoholistina pysyy, vaikka raitistuisikin.
Kuitenkin, ne ovat juuri nämä alkoholistit, jotka ovat onnistuneet raitistumisessaan. Ja ihan lopullisesti siis on mahdollista raitistua.

Muutos on mahdollinen ihan jokaiselle. Ihmisiä ne muutkin raitistuneet ovat.
Tämä on faktaa.

Aloittajalle toivon, että hän ottaa itselleen omia juttuja, omaa aikaa, harrastuksia tai muita itselle tärkeitä asioita tuossa perheen pyörittämisen ohella. Edes vähän.

En ole itse joutunut kärsimään alko-ongelmista koskaan, mutta näen paljonkin tapauksia, joissa ihminen ottaa sen oman elämän käsiinsä ja valitsee raittiuden. Siinä on kyettävä uskomaan omaan muuttumiseensa.
 
errrrrror
kiitos errrrorille. Kyllä mä olen sinut ja sujut tuon asian kanssa, ja olen aloittanut oman itsen hoidon joka näkyy ja tuntuu itsessä ja peilissä... sieltä hymyillään takaisin aika usein.
:hug: näinhän se menee, on jokaiselle hyvä ohje koittaa vaan lisätä niitä hyviä asioita siihen omaan viikkoonsa ja prosessi jatkuu ja jatkuu, itse luen juuri jotain aivan mahtavaa luovuusopasta, siis kirjaa. En muista nimeä, mutta siinä on oikea kannustaja joka psyykkaa laittamaan hanttiin niille pään sisäisille huonoille kommentaattoreille... :)

Yritän ottaa siitä kirjasta loppuiäksi erään käytännön (aamusivujen kirjoittaminen). Sen pitäisi auttaa saamaan luovuus vapautumaan, vähitellen, ilman että se "sensuuriakka" tai ukko on esittämässä sormi pystyssä kritiikkiä jokaisesta päähän pälkähtävästä ajatuksesta.
 

Yhteistyössä