vietätkö lasten/omia nimipäiviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimetön

Vieras
Kuinka moni viettää nimipäiviä? Meillä aina vietettiin kotona nimipäivät, ja järjestän omille lapsillenikin aina nimipäiväjuhlat. Ja kyllä minun ja miehenkin nimipäivät vietetään ihan oman perheen kesken.

Vaikken ihan ymmärrä minkä takia pitää juhlia sitä, että on jonkun niminen ja tunnen kyllä ihmisiä, jotka eivät vietä nimipäiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Lapset lahjon, mutta sen suuremmin ei vietetä.

(ei noilla nimipäiviä oikeastaan edes ole, mutta mä oon päättänyt että niitä vietetään tiettyinä päivinä :) )

Peesi, meillä vietetään rannikonruottin kalenterin mukaan.

No en!

Minulla ei ole olut nimipäivää, ei siskollanikaan. Omilla muksuillanikaan ei kaikilla ole. Ja muutenkin, mitä ihmeen väliä sillä on, että nimi on präntätty kalenteriin, ei se syy juhlaan.

Meillä onnitellaan aina nimipäiväsankaria, ja joskus saatan leipoa piirakan tai kuivan kakun. Ei mitään erikoisempia juhlallisuuksia, mutta pieni huomioiminen. Nimipäivälahjoja ei meillä hankita.

Ei vietetä. Tai mun suvussa ei ole ollut tapana, miehen suvussa on.
Lapset kun syntyi, ei olla vietetty, esikoinen jo 3½v.
Miehen esikoisen 10v nimipäiviä kyllä vietetään, mutta toisen hänen lapsensa ei...
Mä ite tänä vuonna hermostuin totaalisesti ja sanoin että ei vietetä enää nimppareita ollenkaan, koska aina pitäisi viettää hänen tyttönsä nimppareita, mutta yhteisten lasten ei..

Kyllä me on pidetty perheen kesken sellaiset pienet nimpparit, anoppi + muu poppoo sieltä tullut.
Meillä on pitkä väli synttäreillä ja nimipäivällä, ja kesäaikaan ei oo muita juhlia.

Niin ja kyllä mä tuolle isännälle ostan jonkin pienen nimipäivälahjan, musta vaan on kiva ostaa jotain pientä. Mä kun tuon sille tyyliin kaupunkireissulta tuliaisia...
Ihan niinku tytöllekin.

Ihmisen elämässä on loppujen lopuksi niin vähän juhlia, että meillä kyllä nimipäivätkin juhlitaan! On kiva laittaa kynttilä ja servetit pöytään ja jotakin herkullista syötävää...

Alkuperäinen kirjoittaja kauris:
Ihmisen elämässä on loppujen lopuksi niin vähän juhlia, että meillä kyllä nimipäivätkin juhlitaan! On kiva laittaa kynttilä ja servetit pöytään ja jotakin herkullista syötävää...

Ja minusta taas koko ajan on jotain juhlaa. :D Ja spontaanistikin voi laittaa pöydän koreaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:

Ja minusta taas koko ajan on jotain juhlaa. :D Ja spontaanistikin voi laittaa pöydän koreaksi.

Tottakai spontaanistikin voi juhlia ja niin meillä myös tehdään! Kuitenkin nimipäivä on yksi hyvä syy juhlimiseen. Kyllä se arki kuitenkin on pääroolissa vai mitä?

Tottakai spontaanistikin voi juhlia ja niin meillä myös tehdään! Kuitenkin nimipäivä on yksi hyvä syy juhlimiseen. Kyllä se arki kuitenkin on pääroolissa vai mitä?

Koulun kausijuhlat ja sukulaisten ja perheen synttärit riittävät minulle, liiankin hyvin. Kohta alkaa taas kakkukuu. ;) synttäreitä toistensä jälkeen.

Yhteistyössä