Viestit miehen puhelimessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sharla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sharla

Vieras
Ja aivan ensiksi, haluaisin kommenetteja itse asiaan, en moraalisaarnaa siitä, että toisen viestejä ei saa lukea. Siitä on täällä jo ihan riittävästi keskusteltu.

Vilkaisin siis mieheni puhelinta ja siellä oli muutamia viestejä eräältä varatulta tuttavanaiselta ja muutamia viestejä joita mieheni oli hänelle lähettänyt. Olivat vihjailevia ja flirttailevia, mutta eivät kuitenkaan mitenkään tunteellisia tms. Huumorilla heitettyä flirttiä (kö) vain? Osa viesteistä oli tosin ihan tavallista kuulumisten kyselyä. Onko tällainen normaalia? En oikein tiedä pitäisikö olla huolissaan. Yhdessä viestissä oli puhetta drinkille menosta jossakin vaiheessa. Tiedän tämän naisen, on mieheni kaveriporukassa liikkunut, mutta en tunne häntä sen paremmin. Ovat siis tavallaan kavereita.

Mikä miestäni vaivaa? Hakeeko hän jotain jännitystä elämäänsä vai mitä? En voi uskoa, että mieheni pettäisi. Olemme olleet yhdessä nuoresta asti ja hän on ihana isä lapsillemme.

Etkö voisi kysyä mieheltäsi onko hänellä suhde ko. naisen kanssa! Mielestäni voi lukea aviopuolison viestit jos häntä epäilee jostain. Parempi ennakoida tilanne etukäteen ennenkuin menee liian pitkälle. Jos heillä on suhde niin vauhtia ei pysäytä enää mikään. Itselläni ollut suhde ja kun alkuun oli päästy siitä ei meinannut loppua tulla millään vaikka olisin jo halunnutkin lopettaa, sitä kiintyy niin pian.

Kato jos kertoo, että on menossa drinkille niin varmaan sitten onkin tekemässä juuri sitä. Mutta jos ei kerro ja saat tietää, että on käynyt kuitenkin niin silloin saattaa olla "jotain muuta". Mutta kyllä mies ja nainen voivat mun mielestä olla ystäviä ja käydä jopa drinkillä välillä. Olivatko edes menossa kahdestaan?

Miksi kysyt asiasta täällä? Eikös olisi parempi kysyä suoraan sinun mieheltäsi näitä juttuja. Miksi menit katsomaan hänen puhelinta, oliko joku tietty syy vai eikä sinulla ollut mitään muuta tekemistä? Pitäsi sinun mies nyt penkoa sinun lompakkoa ja laukkusi jos hän löytää jotain "mielenkiintoista"... Miten itse reagoisit jos saisit sitä tietää?

Mieheni luki minun viestit ja hyvä niin. Olin tekstaillut hänen selkänsä takana, en edes mitään kummoista mutta sain siitä jotain jänitystä ja säpinää elämään. Loppui siihen kun "jäin kiinni". Tiesin tekeväni väärin.

mieheltäs mittään.
Äläkä kerro, ett luit viestit.
Nyt olet kuin et oliskaan ja lataat ansan.
Tuo drinkkihomma on hyvä. Updeittaa välillä missä mennään eli tsekkaa viestit säännöllisesti. Kun se drinkkireissu tulee, kyselet muina naisina, missäs kävit ?
A-vot, se on siinä. Ukko narahtaa kuin patavalmiskana.
Ja ei muuta ku ero vireille. Muista kyniä se puhtaaks.

Alkuperäinen kirjoittaja Törkeää:
Toisen viestejä ei saa lukea, PAHVI!

Kyllä saa lukea ja niin pitääkin tehdä, mokoma PAHVI itse olet!

Jos jokainen lukisi ja alkaisi tutkia toisen osapuolen kännykkää ...huh huh niin,ei vain joka kolmas eroa toisesta, vaan ihan jokainen!

hyvin teit ap!

Kun ajatellaan kuinka paljon kännykköjä on suomessa ja jos jokainen niitä alkaa urkkia niin eroja syntyy vuodessa tosi paljon :) Hetken päästä suomi on täynnä sinkkuja....jeeee

Kasvaisit aikuiseksi ja lopettaisit toisten yksityisviestien lukumisen. Jos mies lukisi naisen puhelimen viestejä niin siitähän syntyisi sota! Joten lopettakaa ja kasvakaa siis aikuisiksi!

Kyllä meidänkin suhteessa on molemmat lukenut salaa (ja usein myös luvan kanssa) toisen viestit ja toinen meistä jäi kiinnikin jostain luvattomasta tällä tavalla. Silti kumpikaan ei ole viestien lukemisesta suuttunut, vaan asiat on aina selvitetty. Tiedän että viestien lukeminen on luvatonta, mutta meidän suhteessamme se ei ole suurikaan "rikos".

Kyllä minä alkuperäisen asemassa olisin jo hyvin huolestunut, mutta hänen miestään sen enempää tuntematta en osaa sanoa onko kyse ihan tavallisesta kanssakäymisestä vai jostain enemmästä. Kehottaisin silti olemaan nyt tarkkaavainen ja varuillaan, ettei tule yllätyksiä. Kiinnitä huomiota miehen käytökseen ja puheisiin, erityisesti niihin mitkä liittyvät tähän kaverinaiseen. Kuuntele tarkkaan mitä mies itse sinulle hänestä kertoo!! Jos uskallat, niin ota asia esille ja sano rohkeasti että luit viestit ja haluat tietää, että mikä on homman nimi!! Toivottavasti asiat selviävät!! :)

En keksi mistä voisin saada sellaisia viestejä, joita kumppani ei voisi lukea. En myöskään ymmärrä, miten kumppani voisi sopia menevänsä drinkille jonkun vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa ja pitää sitä asiana, jota minulle ei tarvitse kertoa. Outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vanhako jo:
En myöskään ymmärrä, miten kumppani voisi sopia menevänsä drinkille jonkun vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa ja pitää sitä asiana, jota minulle ei tarvitse kertoa. Outoa.

Et siis ymmärrä että miehellä voi olla naispuolinen kaveri jonka kanssa voi käydä vaikka oluella erikseen siitä sinun kanssasi neuvottelematta? Voiko hän käydä oluella miespuolisten kavereittensa kanssa? Mikä ero?

Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Et siis ymmärrä että miehellä voi olla naispuolinen kaveri jonka kanssa voi käydä vaikka oluella erikseen siitä sinun kanssasi neuvottelematta? Voiko hän käydä oluella miespuolisten kavereittensa kanssa? Mikä ero?

Asiasta kertomisen ja neuvottelemisen/luvan kysymisen välillä on mielestäni vissi ero. Samoin on eroa siinä, onko ko. viesti salainen vai avoimesti muidenkin luettavissa.

Taidan olla yhtä vanha kuin nimim. vanhako jo, kun mun kännyn viestit sais lukea koska vaan puoliso (tai kuka vaan), ei siellä ole sellaisia drinkkikutsuja, jotka ei kestäis päivänvaloa tai olis muutenkin puolison tiedossa.

Vaikka tekisikin väärin ja lukisi toisen viestit, jos sillä on toinen jäänyt kiinni, lukeminen on saanut perustelunsa. Naisella ainakin on kuudes aisti huomata toisen salailevuus. Itse en suuttuisi "tirkistelystä" koska minulla ei yksinkertaisesti ole mitään arkaluonteista. Loukkaantuminen on eri asia kuin suuttuminen.

Ja eikö siitäkin yleensä sanota puolisolle jos menee äijäporukalla? Kyse on ilmoituksesta, missä olen siis mistä minut tavoittaa.. Ei liene syytä epäillä jos aina saa ilmoituksen menoistaan ja jälkikäteen ei ole salaileva. Kyllä sen huomaa jo kauas, jos toisin on.

Yksi varma merkki siitä, että suhteessa tulee oleman luottamusongelma on tämä, että jommalle kummalle osapuolelle tulee sellainen todella akuutti ja perustavanlaatuinen tarve "omaan yksityisyyteen", tai "pitäähän ihmisellä olla myös oma elämä" "ei saa rajoittaa olemalla mustasukkainen" jne.
eli että asia on tavalla tai toisella pinnalla vähän väliä, ja esim. mun mies tapaa tehdä sitä, että kohteliaisuuttaan ei muka katso kuka soittaa, kun minun puhelimeni soi ja mies on lähempänä, hän ojentaa sen minulle käsivarrenmitan päästä ja suurieleisesiti katsoo muualle, ettei näe soittajaa.

En ymmärrä koska minun puoleltani mies saa osallistua elämääni ja vaikkapa tietää kuka soittaa.

Mutta tällä käytöksellä hän "opettaa" minulle mikä on moraali, ja kuinka hän toimii. Pohjustaa sillä sitä, että minäkään en sitten kehtaisi katsoa kuka hänelle soittaa.

On se kuulkaa pikkuisen eri asia, käykö Reiska drinkillä Sepon vai Sannan kanssa. Ne vastakkaista sukupuolta olevat ystävät on kyllä syytä ensin tutustuttaa puolisoon ja sitten puolison kanssa keskustella, voiko juuri sen ja sen kanssa käydä vaikka drinkeilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja eri asia:
On se kuulkaa pikkuisen eri asia, käykö Reiska drinkillä Sepon vai Sannan kanssa. Ne vastakkaista sukupuolta olevat ystävät on kyllä syytä ensin tutustuttaa puolisoon ja sitten puolison kanssa keskustella, voiko juuri sen ja sen kanssa käydä vaikka drinkeilläkin.

Jos menee muijalta kysymään, saako mennä drinkille, on vastauksena jyrkkä ja varma EI!!! Olisipa drinkkikaverina seppo tai sanna.

Mielestäni yksityisyyttä tarvitaan vaikkapa silloin, kun haluaa pitää ystävien asiat heidän ominaan, esimerkiksi sähköpostini salasanaa en anna miehelleni, jotta naistuttavien kesken käydyt luottamukselliset keskustelut eivät turhaan mene miehelle,

toinen juttu on, jos ystävällä on hätä ja pitää puhua, niin voi mennä ulos puhumaan jotta keskustelu n luottamuksellinen.

Mutta en ymmärrä jos toinen ei saisi edes tietää sitä, että KUKA soittaa tai lähettää viestin. Ja sisältökin voi olla jaettavissa jos se ei sisällä mitään luottamuksellista.

Kaikki muu salailu syö parisuhdetta, vaikka se alkaisikin näennäisen viattomasti.

Syy, miksi joku mies ei esim. kerro että joku vaimolle oudompi naistuttu soittaa, voisi olla se että mies pelkää että vaimo turhaan tule mustasukkaiseksi...mutta toisaalta jos vaimo on vainohullu ja riippakivi, niin miksi sen kanssa pitää olla jos välit ovat sellaiset, että ei voi kertoa jos on naispuolisia tuttavia ja mitä viestejä ja drinkkisuunnitelmia heidän kanssaan on. Itse olen pitänyt tapanani olla rehellinen silläkin uhalla, että toinen vetää pultit, koska siinähän se luottamus kehittyy kun ei ala teeskentelemään missään asiassa, eikä johda toista harhaan suuttumisen pelossa. Jos suuttuu niin asia selvitetään sitä mukaa. Jos tuntuu ettei mitään kestä olla niin sitten pitää miettiä, ollaanko siinä kumpikaan oikeita toisilleen.

Naispuolisista tuttavista miehen olisi kohteliasta kertoa paremmin, koska siellä missä on vastakkaista sukupuolta olevia henkilöitä drinkillä , on oltava erityisen avoin jottei aiheuta niitä turhiakaan epäilyksiä kumppaninsa huolehdittavaksi ja mietittäväksi.

Omassa suhteessa ajauduin epäilemään miehen ystävyyttä erääseen naiseen, koska mies oli aina oudon vähäpuheinen hänestä, toisin kuin muista ystävistään. Sitten aloin ihmetellä kun miehelläni oli aina kännykkä piippauksella tai äänettömällä ja huomasin kuitenkin että hänelle tuli viestejä ja hän naputteli vastauksia vähän niin kuin salaa ja lopetti kirjoittamisen, kun tulin huoneeseen. Itse aina kerron, kuka soitti tai lähetti viestin. Päätin sitten kurkistaa kännykkään ja siellä oli paljon viestejä tuolta naispuoliselta ystävältä ja osa niistä oli sellaisia joissa oli jotain sydämiä yms.. ja niistä kävi myös ilmi, että he ovat tavanneet, eikä mieheni ole sanonut niitsä tapaamisista minulle.Pahoitin mieleni ja oli pakko kertoa miehelle että olen katsonut hänen kännyään. Mies suuttui ja loukkaantui aika tavalla , mutta antoi anteeksi kuitenkin. Tiedän ettei heidän välillään ole mitään ystävyyttä kummempaa, mutta tuollainen salailu vaan herättää epäilyt. Mies varmaan ajatteli että on parempi ettei kerro hänestä ja siitä että tapaa hänet, koska ajatteli että tulen vaan mustasukkaiseksi. No enempi tulin, kun tuollein salaili. Sovittiin että vast edes kertoo aina kun aikoo tavata ystäväänsä... on paljon mukavampi niin!

Yhteistyössä