vierotus omaan sänkyyn

• Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
epätoivoinen
Nyt tarvitaan hyviä neuvoja! Alkaa olla voimat ihan lopussa...
Poikamme on 2.5 vuotias ja on valitettavasti totutettu nukkumaan vieressäni yöllä (mies nukkuu toisessä sängyssä). Nyt yöt on alkaneet muuttua ihan hirveiksi, minä olen käytönnössä lapsen patja ja tyyny, poika könyää yöllä päälleni nukkumaan ja jos siirrään pois alkaa hillitön huuto ja itku ei meinaa rauhoittua millään...lisäksi pitää hiuksiani "unileluna", nukahtaa vain niitä hiplaamalla, isän nukuttamana ei ollenkaan. Yöllä saattaa ruveta yhtäkkiä repimään hiuksiani ja huitomaan ja lyömään...nyt menee kyllä hermot kun on jo monta huonosti nukuttua yötä takana. Millä ihmeellä vierotan lapsen omaan sänkyyn. Jos vien omaan sänkyyn, juoksee välittömästi viereeni itkemään hysteerisesti, nukahda ei omaan sänkyyn tietenkään millään konstilla...kuinka tämän ikäiselle enää pidetään unikoulua...Kuinka saan tämän uniterroristin aisoihin, edessä on töihin meno enkä tällä menolla kyllä pysy siellä hereillä. Niska ja selkälihakset on aivan jumissa, kun joudun öisin kannattelemaan pojan painoa...Auttakaa, millä saan vintiön pysymään sängyssään, köyttämälläkö ; )

Meillä oli aika lailla sama tilanne 2,2v kanssa

Nyt tilanne on paljon parempi ei tosin täydellinen.....

Siirrettiin jatkettava meidän sänkyyn kiinni. Poju edelleen paijaa hiuksiani ja nukahtaa siihen. Nyt 2,5v on ihan muutaman viikon sisään ruvennu heräileen 4 aikoihin ja kömpii väliin. :kieh: Mutta tilanne on siis tohon lähtökohtaan hyvä

Välillä sanoo että haluu heti meijän sänkyyn "uhkaan" että sitten äitin pitää nukkua muualla ei muuten mahdu. Meillä tämä on toiminut. Samoin joskus kun tunkee vaan väliin niin me sitten isin kanssa pussailaan ja halitaan ja otetaan tiukasti kainaloon niin että itse haluaa omaan sänkyyn.

Lähtö tilanne oli tosiaan ihan se että nukkui vain minun kainalossa ja piti olla koko ajan hiuksissa kiinni. mä en ees tykkää hiusten paijaamisesta :kieh:

Mutta vaikee se on omalta kullan nupulta kieltää :whistle:

Jaksuja teille molemmille :hug:

Merika
ota mies viereesi nukkumaan ja laita lapselle lastensänky sellanen tavallinen ei pinnoja enää, teidän sängyn viereen. perhepeti on tosi ok. Lapsi omassa sängyssään silti lähellä, meillä neiti 2,5v. ja hyvin nukutaan. Omassa huoneessa nukkui hetken, mut herää öiisin ja olis sit kuitenkin taas meidän välissä ja ahdasta olis , liian. Nyt kaikki nukutaan hyvin.

Voi mikä helpotus lukea että tällaisia pulmia on muillakin! Neuvoa en valitettavasti osaa antaa, mutta aika samanlaisessa tilanteessa tosiaan ollaan. Neuvolassa rohkaisevasti sanottiin, että sit on vaan herkkäuninen lapsi kyseessä kun ei itsekseen unikouluista huolimatta osaa nukahtaa. Oppii sit joskus. :\| Sääliksi vaan käy lastakin, kun ei rassu itsekseen pääse takaisin uneen. Alkuyön nukkuu omassa huoneessaan mutta sitten hipsii meidän väliin. Pitäisi ehkä tosiaan siirtää sänky meidän sängyn viereen mutta alunperin siirrettiin se sieltä pois kun vihjattiin että saattais huonounisuus johtua juuri samassa huoneessa nukkumisesta. Tietäispä vaan mikä olisi paras ratkaisu. Voimia teille kaikille! :hug:

oma on aina nukkunut omassa sängyssä, joten ei tuota ongelmaa, mutta yritä vaikka siirtää lapsen sänky oman viereen ja vaikka silitellä, taputella ja vaikka laulaa kuitenkin tyynnyttävästi silitellen. Ongelmana saattaa tuossa iässä olla että pelkää esim mörköjä kun jää yksin. Jaksamisia kaikile ongelman kanssa painiville! :hug:

Yhteistyössä